וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תוקף את נתניהו: הפסק עם השטיקים והטריקים, שב עמי ועם גנץ

19.9.2019 / 15:14

יו"ר ישראל ביתנו גינה את קריאתו של ראש הממשלה להקמת ממשלת אחדות רחבה, וען כי "זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא". יו"ר כחול לבן הדגיש כי הוא מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותו, ואילו ראש הממשלה הבהיר: "הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת"

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

נתניהו קרא להקמת ממשלת אחדות - כל הפרטים

  • ליברמן: "מצג שווא בשביל להכשיר את הקהל לסיבוב בחירות שלישי"
  • גנץ: "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים"
  • נתניהו: "גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו "להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה". ליברמן תקף את קריאתו של נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש וטען: "זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי".

"נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים", הוסיף ליברמן. "מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בניסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול'גוש ההלכה' שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה וייכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בדרך לנאומו בירושלים 17 בספטמבר 2019. שי מכלוף
"יצירת מצג שווא". ליברמן, השבוע/שי מכלוף

בישיבת סיעת כחול לבן בתל אביב הבהיר גנץ כי הוא "מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי". גנץ תקף את ראש המשלה והוסיף כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא עם כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות". לדבריו, "העם ביקש שישראל תהיה לפני הכול, לכן כחול לבן ניצחה והיא המפלגה הגדולה ביותר. העם אמר את דברו. ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

בתגובה להצהרתו של גנץ, נתניהו אמר כי הוא מופתע ומאוכזב. "הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות", אמר. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע את תמיכתו בקריאה לאחדות ואמר כי "העם אמר את דברו". בדברים שנשא באזכרה לזכר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הוסיף ריבלין כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינון ממשלת אחדות, ומברך אותך ראש הממשלה להצטרפות לקריאה זו הבוקר. כשיגיעו נציגי הציבור אליי הם יצטרכו להסביר לי ולציבור מה בכוונתם לעשות כדי לראות את כינונה של ממשלה בישראל. אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מערכת בחירות נוספת".

עוד בוואלה!

גנץ משיב לנתניהו: ניצחנו, אקים ממשלת אחדות רחבה - בראשותי

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו מחזיקים ידיים באזכרה לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר". גנץ ונתניהו, היום/ראובן קסטרו

נתניהו הזמין הבוקר את גנץ להיפגש עוד היום במטרה להקים ממשלת אחדות רחבה. "מציע להיפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה לכל אלה שמאמינים במדינת ישראל יהודית-דמוקרטית", אמר ראש הממשלה באזכרה לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. לפני הטקס, נפגשו נתניהו וגנץ לזמן קצר ולחצו ידיים יחד עם הנשיא ראובן ריבלין.

עם זאת, גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה כי "נתניהו סתם עושה רעש תקשורתי. נמתין לתוצאות הספירה הסופית של הקלפיות ואז נפתח במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות בראשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully