וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בתמונת המנדטים: הליכוד עולה ל-32, יהדות התורה יורדת ל-7

25.9.2019 / 1:09

בעקבות הליכי בדיקה ובקרה הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי הליכוד זוכה במנדט נוסף על חשבון יהדות התורה. במסגרת הבדיקות הודיעה הוועדה כי בשש קלפיות נמצאו ראיות מינהליות ממשיות לזיופים לכאורה, והן נפסלו לחלוטין

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הלילה (רביעי) כי חל שינוי בתמונת המנדטים הסופית, בעקבות הליכי בדיקה ובקרה. כתוצאה מכך, לליכוד נוסף מנדט על חשבון יהדות התורה - כך שלליכוד יש 32 מנדטים, וליהדות התורה 7.

על פי הודעת ועדת הבחירות, בשש קלפיות נמצאו ראיות מינהליות ממשיות לזיופים לכאורה, והן נפסלו לחלוטין. מדובר על שלוש קלפיות בירכא, אחת בסכנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. שלוש קלפיות נוספות בירכא נפסלו חלקית - כלומר נפסלו בהן התוצאות עד לשעת גילוי הזיופים. בשתי קלפיות נוספות בירכא ובקלפי אחת בפוריידיס הצליחה הוועדה לבודד את הקולות המזוייפים, ורק הם נפסלו.

בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, צויין כי הדברים יועברו ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ"ל, כדי שיבחנו את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית.

מקרה שהוביל לפסילת קלפי שלמה הוא למשל זה של קלפי מס' 2 בירכא. על פי פרוטוקול ההצבעה, היו אמורים להימצא בקלפי 401 מעטפות הצבעה. אולם, משנפתחה נמצאו בה 595 מעטפות - כך שאין שום דרך להבחין בין המעטפות הכשרות לאלו שאינן כשרות. בנסיבות אלו הוחלט לפסול את התוצאות בקלפי כולה. מנגד, בקלפי מס' 4 בירכא נמצאו 3 קולות עודפים - מספר שניתן לייחס לטעות אנוש - והיא הוכשרה.

בקלפי מס' 7 ביישוב כתבה ועדת הקלפי כי בשעה 21:00 "פלשו לחדר 15-20 צעירים וזרקו מעטפות לתיבה". מעטפות אלו זוהו על ידי הוועדה ונפסלו - אך שאר הקלפי הוכשרה. גם בקלפי 12 ביישוב ניתן היה לזהות 40 מעטפות שהחתימה עליהן שונה מזו של חברי ועדת הקלפי - והן נפסלו, בעוד יתר המעטפות בקלפי הוכשרו ונספרו.

אחד האירועים החריגים שהתרחשו במהלך יום הבחירות אירע בקלפי מס' 9 ביישוב פוריידיס. אדם שהגיע לקלפי הציג את עצמו כעובד ועדת הבחירות וביקש מהנוכחים בחדר לצאת מהקלפי. על פי עדות המזכיר, כאשר פתח את הדלת, ראה את אותו האדם עם מכנסיים מופשלים ולידו מעטפות רבות. החשוד ברח מהמקום. בחדר נמצאו 156 מעטפות עם חתימות מסוג אחד ובהן פתקי מרצ, ו-74 מעטפות עם חתימות מסוג אחר, לרבות פתקי מחל.

עוד בוואלה!

בליכוד הציעו לכחול לבן: חלוקה שוויונית של התיקים אל מול כל גוש הימין

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הרשימה גדלה במנדט. חברי הליכוד, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לגבי השאלה אילו קלפיות נפסלו ואילו הוכשרו, הסביר השופט מלצר בהחלטתו כי אם שיעור הקולות העודפים עלה על 3.25% מכלל הקולות הכשרים באותה קלפי - נפסלה הקלפי כולה. כמו כן, הוסיף מלצר כי היועמ"ש ייאלץ להחליט האם ליזום ערעור על תוצאות הבחירות בקלפיות שנפסלו, מה שיכול להוביל לעריכת בחירות חוזרות באותן קלפיות. עם זאת, הכרעה זו אינה בסמכותו של מלצר כיו"ר ועדת הבחירות, אלא בסמכות בית המשפט המחוזי בירושלים, שאליו מוגשים ערעורי בחירות.

מאז קום המדינה, נערכו בחירות חוזרות רק פעם אחת: בשתי קלפיות, לאחר הבחירות לכנסת ה-12 שנערכו ב-1988. בפועל, לבית המשפט לקח יותר משנתיים להכריע על הליכה לבחירות חוזרות באותן קלפיות, והן התקיימו רק ב-1991, ולא שינו את תמונת המנדטים.

(עדכון ראשון: 00:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully