וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות: "ניסו לעשות דה-לגיטימציה של התוצאות"

25.9.2019 / 12:03

השופט מלצר אמר בישיבת מליאת ועדת הבחירות לאישור סופי של התוצאות כי ניסו לערער על הוועדה ולהעצים מקרים שהיו בשוליים. "הצלחנו להדוף את הדברים האלה וגם העם אמר את דברו", אמר. מנכ"לית ועדת הבחירות: "הקריאות נגדנו לא ריפו את ידנו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שאול אדם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אמר היום (רביעי) בישיבת מליאת ועדת הבחירות לאישור סופי של תוצאות הבחירות לכנסת ה-22 כי ניסו לערער על הלגיטימיות של הוועדה ותוצאות הבחירות. "ניסו לעשות דה-לגיטימציה של התוצאות והוועדה ולהעצים מקרים שהיו בשולי-השוליים בסיבוב הקודם, הצלחנו להדוף את הדברים וגם העם אמר את דברו".

מלצר הוסיף כי הוא מקווה שלא יהיה סיבוב שלישי ואף הוסיף בהלצה "אבל אם הוא יהיה - בזה הרגע אני נפרד מכם". הוא תאר כיצד הוועדה עשתה מצבע אדיר למען טוהר הבחירות. על טענות לפיהן התוצאות הוכרזו לפני ספירת כל הקולות אמר השופט כי "כולם בני אדם, גם שופטים. עד שבנינו מחדש את הלגיטימציה ואת אמון הציבור - אני לא הולך להרוס אותם. הכול היה פתוח לפניכם וכולנו פעלנו לפי הדין ולא לפנים משורת הדין. ברגע שהיינו סמוכים ובטוחים שאלה התוצאות - הן פורסמו. המקצועיות והענייניות הם אלה שליוו את הוועדה".

מנכ"ל ועדת הבחירות אורלי עדס הצרה גם כן על הקריאות שהושמעו במהלך מערכת הבחירות נגד הוועדה והבהירה כי "הקריאות נגדנו - לא ריפו את ידנו".

חנן מלצר, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"ניסו לעשות דה-לגיטימציה, אבל הצלחנו להדוף" השופט מלצר/ראובן קסטרו

הלילה הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי חל שינוי בתמונת המנדטים הסופית, בעקבות הליכי בדיקה ובקרה. כתוצאה מכך, לליכוד נוסף מנדט על חשבון יהדות התורה - כך שלליכוד יש 32 מנדטים, וליהדות התורה 7.

על פי הודעת ועדת הבחירות, בשש קלפיות נמצאו ראיות מינהליות ממשיות לזיופים לכאורה, והן נפסלו לחלוטין. מדובר על שלוש קלפיות בירכא, אחת בסכנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. שלוש קלפיות נוספות בירכא נפסלו חלקית - כלומר נפסלו בהן התוצאות עד לשעת גילוי הזיופים. בשתי קלפיות נוספות בירכא ובקלפי אחת בפוריידיס הצליחה הוועדה לבודד את הקולות המזוייפים, ורק הם נפסלו.

בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, צויין כי הדברים יועברו ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ"ל, כדי שיבחנו את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית.

עוד בוואלה!

דיווח: בן של ח"כ נחקר במצ"ח בחשד לפגיעה בטוהר הבחירות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully