וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן ביטלה את פגישת המו"מ עם הליכוד; נתניהו: "גנץ, גלה אחריות"

1.10.2019 / 22:12

מפלגתו של גנץ מסרה כי המפגש שתוכנן להתקיים מחר - בוטל. "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של הצוותים", נמסר מכחול לבן. הליכוד: נדהמים מפיצוץ המו"מ, לפיד מחבל בממשלת האחדות

בווידאו: פגישת משא ומתן בן הליכוד לכחול לבן, ספטמבר 2019/מערכת וואלה!

הפלונטר הפוליטי - כל העדכונים

  • כחול לבן הודיעה כי בוטלה הפגישה שתוכננה למחר: "לא בשלו התנאים"
  • הליכוד בתגובה: "נדהמים מההחלטה, לפיד מחבל בממשלת האחדות"
  • מחר היו אמורות להתקיים פגישה של צוותי המו"מ ופגישה של נתניהו וגנץ

כחול לבן הודיעה הערב (שלישי) לליכוד כי ביטלה את מפגשי המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות שתוכננו להתקיים מחר. לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחר היו אמורות להתקיים שתי פגישות - פגישה של צוותי המו"מ בבוקר ופגישה של נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ בערב. יצוין כי בכחול לבן לא ביטלו את הפגישות, אלא כרגע דחו אותם, ככל הנראה ביום-יומיים, בין היתר כדי לא לאפשר לנתניהו לנהל סדר יום פוליטי במקביל לשימוע של פרקליטיו אצל היועץ המשפטי לממשלה.

מטעם כחול לבן נמסר כי "הסיעה הודיעה כי בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".

פגישת ראובן ריבלין, בנימין נתניהו, בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים, 25.09.19. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
נתניהו, ריבלין וגנץ/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

ביום ראשון, אחרי פגישת משא ומתן נוספת שלא הייתה בה כל התקדמות, ראש הממשלה התקשר ליו"ר כחול לבן וביקש ממנו בכל זאת להמשיך בפגישות משא ומתן כדי לעשות מאמץ אחרון להתקדם לממשלת אחדות. עם זאת, בשתי פגישות המו"מ שהתקיימו בין הצוותים בשבוע שעבר לא הייתה כל התקדמות - שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם: כחול לבן דרשו שהליכוד ינהל מו"מ מטעם עצמו ולא מטעם כל גוש ימין-חרדים והליכוד סירבו, והליכוד דרש תשובה ברורה למתווה הנשיא ריבלין וכחול לבן סירבו. מחלוקת נוספת נסובה סביב סוגיית ההובלה של הרוטציה בממשלת האחדות: בליכוד דרשו שנתניהו יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה ואילו בכחול לבן דרשו שגנץ יהיה ראשון.

מהליכוד נמסר כי במפלגה "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המו"מ שנקבעה למחר. כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".

עוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עמו מחר כמתוכנן".

נציג הליכוד, יריב לווין בדרכו לישיבת הצוותים בכפר המכביה, ר"ג 24 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
לוין וטורבוביץ, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מחר היו אמורות להתקיים, לבקשת נתניהו, שתי פגישות - פגישה של צוותי המו"מ בבוקר ופגישה של נתניהו וגנץ בערב. בליכוד משתמשים כעת בביטול הפגישה כאצטלה להאשמת כחול לבן בסיכול המאמצים לממשלת אחדות וממשיכים בקו שמנסה לסכסך בתוך צמרת כחול לבן ומאשימים את לפיד בטרפוד המגעים.

כעת, לפי ההערכה, נתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר בימים הקרובים. בשבוע שעבר אמרו בליכוד שבמידה ולא תהיה התקדמות במו"מ עם כחול לבן "סבירות גבוהה" שהמנדט יוחזר לנשיא. בתוך כך, מחר ייפגש נתניהו עם ראשי סיעות בלוק המחנה הלאומי.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully