וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הקריאה לאיחוד: הבית היהודי אישר ריצה משותפת עם עוצמה יהודית

13.1.2020 / 21:02

חברי מרכז המפלגה אישרו את ההסכם והתירו ליו"ר פרץ לפעול עד לסגירת הרשימות לטובת איחודים נוספים, בין היתר עם האיחוד הלאומי. עוצמה יהודית: "מברכים על הבחירה באחדות". במקביל, נמשכים המגעים המתקדמים לריצה משותפת עם סמוטריץ'

עריכה: אסך דרורי

מרכז הבית היהודי אישר הערב (שני) את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. חברי המפלגה אישרו גם ליו"ר השר רפי פרץ לפעול ביומיים שנותרו עד לסגירת הרשימות לטובת איחודים נוספים, בין היתר עם האיחוד הלאומי או עם הימין החדש, זאת למרות שנפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו על ריצה עצמאית. במהלך האירוע שיתקיים ברמת גן, התפתח עימותים אלימים בין חברי מרכז המפלגה, זאת ברקע תסיסה קיימת בשבועות האחרונים נגד פרץ בעקבות האיחוד עם עוצמה יהודית.

בעוצמה יהודית בירכו על אישור ההסכם ומסרו כי "מפלגת עוצמה יהודית מברכת את חברי מרכז הבית היהודי על כך שהם בחרו באחדות, והצביעו ברוב מוחץ בעד אישור ההסכם עם עוצמה יהודית. כעת, אנו קוראים גם לשר בצלאל סמוטריץ' לחבור לאיחוד על מנת שנוכל להתחיל לעבוד ביחד, כתף אל כתף, ויחד נביא ניצחון לגוש הימין".

כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ימשיך לפעול לאיחודים נוספים עד לסגירת הרשימות. פרץ וחברי מרכז הבית היהודי/ראובן קסטרו

במקביל, בשעות האחרונות מתנהלים מגעים מתקדמים בין יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לבית היהודי ועוצמה יהודית לריצה משותפת בבחירות הקרובות. בנוסף, סמוטריץ' ניהל בימים האחרונים מגעים עם בנט ואיילת שקד לריצה משותפת, והשניים הציעו לו שלושה מקומות בשמינייה הראשונה לרשימה המאוחדת. סמוטריץ' ניתק מגע בשלב מסוים והחל לנהל מגעים מתקדמים עם פרץ ובן גביר, זאת למרות שהיה עמם בנתק ממושך מאז חתמו על הסכם לריצה יחד.

לפי ההסכם המסתמן בין פרץ ובן גביר לסמוטריץ', יו"ר הבית היהודי פרץ יקבל את המקום הראשון ברשימה, סמוטריץ' את המקום השני ובן גביר את השלישי. במקום הרביעי אופיר סופר (האיחוד הלאומי) בחמישי מוטי יוגב (הבית היהודי) והמקום השישי יהיה ברוטציה בין נציג של עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף לנציגת הבית היהודי עידית סילמן, כשבשנתיים הראשונות לכהונה יכהן וסרלאוף. מסתמן עוד כי עוצמה יהודית ינהלו את קמפיין המפלגה בנפרד משתי המפלגות ברשימה.

עוד בוואלה!

סקר בחירות: השמאל מאבד שני מנדטים אחרי איחוד העבודה-גשר ומרצ

לכתבה המלאה
כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
עימותים בין חברי מרכז הבית היהודי, הערב/ראובן קסטרו

ההסכם הוא הישג לפרץ שנלחם בשבועות האחרונים בניסיונות של גורמים בציונות הדתית, ובהם סמוטריץ', להדיח אותו מראשות המפלגה באמצעות מהלך של פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה מאוחדת, מהלך שאותו בלם באמצעות אנשיו. פרץ השיג יתרון על סמוטריץ' לאחר שהוביל מהלך לאיחוד עם יו"ר עוצמה יהודית בן גביר, זאת קודם לאיחוד עם סמוטריץ' ומפלגת האיחוד הלאומי בראשותו.

בנוסף, לפי ההסכם שייחתם, שתי המפלגות - האיחוד הלאומי והבית היהודי - יתאחדו למפלגה אחת עוד לפני הבחירות הקרובות ופריימריז לראשות המפלגה המאוחדת יתקיימו בתוך עשרה חודשים. את תפקיד השר הראשון יבחר סמוטריץ' ואם המפלגה תקבל תפקיד שר בודד, תתקיים רוטציה בין סמוטריץ' לפרץ.

לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23. אין, עיבוד תמונה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23/עיבוד תמונה, אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully