וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלון במגעים בין האיחוד הלאומי לבית היהודי; סמוטריץ' פנה לבנט ושקד

14.1.2020 / 9:22

יו"ר האיחוד הלאומי הודיע כי המו"מ עם פרץ נכשל והדגיש: "במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכוח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד". בבית היהודי התנערו: "איחוד לא מעניין אותם". במקביל, סמוטריץ' בוחן מחדש מגעים עם הימין החדש

עריכה: עמית שמחה

מפלגת האיחוד הלאומי הודיעה הבוקר (שלישי) על כישלון המגעים לאיחוד עם מפלגת הבית היהודי. במפלגה האשימו את הבית היהודי בנסיגה מהחתימה על הסכם מיזוג המפלגות ולוחות הזמנים שנכלל בו, שלדבריהם שימש כבסיס לאיחוד. "רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במו"מ לאחר כינוס המרכז", נמסר בהודעת המפלגה.

"כפועל יוצא מכך לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם", טענו באיחוד הלאומי. "לעומת זאת, מרכז האיחוד הלאומי אישר ברוב הדרוש של 75% ואף יותר מכך את ההסכם והנספח והתיקונים לחוקה הכלולים בו. בהעדר עיגון של הליך המיזוג, ועל רקע התמונות שהתפרסמו מישיבת מרכז הבית היהודי וההבנה שהמרכז לא יכונס שוב עד הבחירות, וגם אם כן לא ברור שנספח המיזוג יעבור בו ברוב הדרוש, הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט".

במקביל, סמוטריץ' פנה הלילה לראשי ימין החדש, השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, כדי לנסות לבחון מחדש את המגעים בין הצדדים. בשלב זה אין פרצת דרך והצדדים צפויים להפגש בישיבת ראשי הבלוק אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שתתקיים הבוקר.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"הבסיס להסכם נשמט". סמוטריץ'/פול צלמים, אוהד צויגנברג

עם זאת, בהודעת המפלגה הודגש כי יוסיפו לפעול לאיחוד עם מפלגות בגוש הימין. "במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכוח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל".

בבית היהודי התנערו מהאשמות וגלגלו את הכדור בחזרה לאיחוד הלאומי. "בשביל לומר אמת לא צריך אלפי מילים", אמרו. "יש אמת פשוטה והיא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. המרכז של הבית היהודי אישר אמש ליו"ר להוביל חיבורים והמיזוג יאושר על ידי המרכזים המשותפים בהמשך. אין שום פערים וניתן לסגור כבר עכשיו, זה רק עניין של רצון. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בכינוס מרכז המפלגה, אתמול/ראובן קסטרו

מלבד הודעת המפלגה, בכיר בבית היהודי הדגיש בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אין פער אמיתי, סמוטריץ' כנראה קיבל הצעה מהימין החדש שהוא מתקשה לסרב לה".

ההודעה על כישלון המגעים באה לאחר שאתמול מרכז הבית היהודי אישר את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. בעוצמה יהודית בירכו על אישור ההסכם ומסרו כי "מפלגת עוצמה יהודית מברכת את חברי מרכז הבית היהודי על כך שהם בחרו באחדות, והצביעו ברוב מוחץ בעד אישור ההסכם עם עוצמה יהודית. כעת, אנו קוראים גם לשר בצלאל סמוטריץ' לחבור לאיחוד על מנת שנוכל להתחיל לעבוד ביחד, כתף אל כתף, ויחד נביא ניצחון לגוש הימין".

(עדכון ראשון: 07:01)

לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019. עיבוד תמונה
לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully