וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ דחה את בקשת בנט להיפרד מעוצמה יהודית: "מצילים קולות שהלכו לפח"

14.1.2020 / 19:51

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר הבית היהודי, ששוחח עם פעילים במפלגתו, דחה את התנאי של יו"ר הימין החדש לאיחוד בימין: "אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה". מנגד, ח"כ מוטי יוגב ממפלגתו קרא לזנוח את ההסכם עם בן גביר ו"לחזור לנקודה בה היינו רק לפני ארבעה חודשים"

עריכה: עמית שמחה

המאמצים לאיחוד מפלגתו - כל העדכונים:

  • יו"ר הבית היהודי לפעילים: "לא מתכוון לוותר על החיבור עם בן גביר"
  • מנכ"ל המפלגה: "את החיבור עם עוצמה יהודית אנחנו לא מפרים בשום מצב"
  • המשמעות - בבחירות הקרובות ירוצו שתי מפלגות נפרדות מימין לליכוד
  • ח"כ יוגב ליו"ר מפלגתו: "בל נהמר ונעשה שוב את הטעויות שנעשו בשנה שעברה"
  • הליכוד לבנט: גבש בלוק טכני כדי להציל את הימין - גלה אחריות

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ שוחח היום (שלישי) עם פעילים במפלגתו, ובין היתר התייחס להסכם של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' עם ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד לריצה משותפת בבחירות הקרובות. לוואלה! NEWS נודע כי פרץ דחה את הדרישה של בנט להיפרד מעוצמה יהודית כתנאי לחיבור איתו ואמר: "למרות כל הביקורות, אנו מצילים עשרות אלפי קולות ימין. הקולות האלה במערכת הבחירות הקודמת הלכו לפח. אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה".

אם פרץ יעמוד בדבריו ובנט לא ישנה את דרישתו, המשמעות היא כי בבחירות הקרובות שתי מפלגות ירוצו מימין לליכוד. הראשונה - בנט, שקד וסמוטריץ', והשנייה - פרץ ובן גביר בבית היהודי המאוחד.

כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"לא מתכוון לוותר על החיבור הזה". פרץ עם יוגב/ראובן קסטרו

לדברים של פרץ הצטרף מנכ"ל מפלגתו ניר אורבך, שכתב בקבוצה פנימית כי המפלגה נערכת "להקמת רשימה פצצה של הבית היהודי. אנחנו לא מנהלים שום משא ומתן ואת החיבור עם עוצמה יהודית אנחנו לא מפרים בשום מצב. מי שמרגיש לא נוח עם זה, יצטרך לקבל החלטה אישית עם עצמו".

מול דברים אלה, בתוך המפלגה נשמעו גם קריאות אחרות. ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 במפלגה, קרא לפרץ לוותר על ההסכם עם בן גביר ולנהל משא ומתן עם בנט, שקד וסמוטריץ'. בהודעה שהפיץ כתב: "בל נהמר ונעשה שוב את הטעויות שנעשו בשנה האחרונה, בה היו מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה ואיבדו קולות לימין. למרות כל המשקעים שבין המפלגות, נקיים משא ומתן פנים אל פנים, לא דרך התקשורת, נחזור לנקודה המשותפת בה היינו רק לפני ארבעה חודשים". יוגב מתכוון לבחירות האחרונות שבהן רצו הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי יחד, ללא עוצמה יהודית.

במקביל, לאחר מגעים הודיעו בבית היהודי על צירופה של העיתונאית שרה ב"ק לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. בנוסף מנהלים במפלגה מגעים עם העיתונאי שמעון ריקלין. מגעים אלה התנהלו גם בתחילת השבוע וצברו תאוצה מאז ההסכם של סמוטריץ' עם הימין החדש.

עוד בוואלה!

בלוק הימין דורש למנוע את כינוס המליאה להקמת ועדת הכנסת לדיון בחסינות

לכתבה המלאה

בליכוד תוקפים את בנט: "גלה אחריות"

בליכוד תקפו את בנט על כך שסירב לאיחוד פוטנציאלי עם בן גביר, ובכך היה מקים מפלגה גדולה לימין. "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות. לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין".

עוד אמרו כי "כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות".

שר הביטחון נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

מוקדם יותר היום, סמוטריץ' וראשי הימין החדש בנט ושקד סיכמו כי ירוצו במשותף בבחירות הקרובות. החתימה בין השניים באה יממה לאחר שהימין החדש הודיעה כי תתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות. זאת, במקביל לפתיחת מרתון הגשת הרשימות לידי ועדת הבחירות המרכזית שיסתיים מחר.

המגעים בין הצדדים התחדשו למרות ההודעה לאחר שסמוטריץ' פוצץ במהלך הלילה את המשא ומתן עם הבית היהודי, לאחר שלטענתו לא עמדו בסיכום למיזוג מפלגות וקיום פריימריז עתידי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפה לרשימת הבית היהודי. העיתונאית שרה ב"ק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה משותפת לימין החדש ולאיחוד הלאומי, קראו לפרץ לחבור לאיחוד, למרות שדחה אותו. "נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' פועלים ביממה האחרונה במאמצים כבירים במטרה לגבש רשימה אחת חזקה שתייצג נאמנה את הציונות הדתית ואת הימין האידיאולוגי. קראנו ואנו ממשיכים לקרוא לבית היהודי ולרב רפי פרץ להיכנס יחד עמנו למפלגה אחת מנצחת. אסור לבזבז אף קול".

שקד בירכה גם היא על האיחוד של הימין החדש עם סמוטריץ' והמשיכה בקריאה לבית היהודי להצטרף לאיחוד. "אתמול בלילה נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין, בנט, סמוטריץ ואני, עובדים יחד כבר הרבה שנים, פוליטיקאים מאוד ביצועיים, עם הרבה הישגים מוכחים ויכולת עשייה. אנחנו חושבים שכרגע עבור מחנה הימין הדבר הנכון, שהבית היהודי, בהובלת רפי פרץ, יצטרפו אלינו ונצעד יחד לניצחון גדול. כרגע אפשר לשים מחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול".

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully