וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לח"כ יזבק: הסבירי את ההתבטאויות מהן משתמעת תמיכה בפגיעה בחיילים

26.1.2020 / 21:05

מנדלבליט דרש מחברת הכנסת מהרשימה המשותפת הסברים בנוגע לדבריה בריאיון לחדשות 13, על מנת שיוכל לגבש את עמדתו ביחס לבקשות לפסול אותה מהתמודדות בבחירות. עוצמה יהודית: "היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: הגשת הרשימות לכנסת)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, דרש הערב (ראשון) מח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת, בל"ד) הסברים לגבי התבטאויותיה, ממנה עלולה להשתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל. היועמ"ש מנדלבליט הסביר כי ההבהרה נדרשת על מנת שיוכל להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה.

במכתב ששלח הערב מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של יזבק, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל. לטענת הלמן, ההבהרה נדרשת בכדי שיוכל היועמ"ש להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה.

הלמן מוסיף כי היועמ"ש מבקש לקבל מח"כ יזבק התייחסות ברורה, מגובה בתצהיר מטעמה, בפרט לאמירה מסוף הריאיון הטלוויזיוני שנערך בערוץ 13, בו כשנשאלה על ידי המראיינת האם חלק מהתנגדות סבירה מבחינתה היא פגיעה בחיילים או ברמטכ"ל, ענתה כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם". כשהקשתה המראיינת ושאלה: "כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?", ענתה יזבק כי "מה שלא לגיטימי הוא המשך הכיבוש".

היבא יזבק רע"ם בל"ד. אתר רשמי
היבא יזבק/אתר רשמי

הכמתב הגיע על רקע מספר בקשות שהוגשו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת מטעם ישראל ביתנו, הליכוד ועוצמה יהודית, לפסול את ח"כ יזבק מהתמודדות בבחירות, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". ועדת הבחירות צפויה לדון השבוע בפסילתה.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדרישת היועמ"ש כי "מסתבר שהיועץ המשפטי לממשלה מנהיג דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת, ואילו במקרה של יזבק שהתבטאויותיה חמורות בהרבה יבקש היועמ"ש מיזבק לערוך מקצה שיפורים ולהגיש הבהרות מאולצות".

עוד נמסר כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ביותר, נוכח העובדה שיזבק הגישה אחר הצהריים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. היועץ המשפטי לממשלה למעשה מבהיר הערב: דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים".

עוד בוואלה!

בנט לקראת פרסום עסקת המאה: "הימין ייבחן בהחלת ריבונות מלאה כבר ביום ראשון"

לכתבה המלאה
היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
ההבהרה דרושה את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניין יזבק. היועמ"ש/שלומי גבאי

סוגיית פסילתה של יזבק מהמתמודדת במסגרת הרשימה המשותפת, מעוררת מחלוקת בקרב רשימת העבודה-גשר-מרצ. בעוד שבעבודה מעוניינים לתמוך בפסילה, במרצ מסתייגים מכך. בעקבות הקרע, בישיבת הרשימה המאוחדת הראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר הוחלט כי כל סיעה תחליט בעצמה על אופן הצבעתה ובעניין זה יינתן חופש הצבעה.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) הביע את תמיכתו בעתירה. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי "העתירה לפסילתה של ח"כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בג"ץ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה.‏ החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה".

מנגד, אלוף (מיל') יאיר גולן, מספר 7 ברשימה המאוחדת, קרא שלא לפסול את יזבק. "‏לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית", צייץ. "בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

ח"כ כץ שהגיש את העתירה, תקף את ח"כ גולן. "ההתבטאויות של יאיר גולן מקוממות בכל פעם מחדש, אך לקרוא לתמיכה במחבלים מתועבים שגבו חיים של עשרות קורבנות חפים מפשע דבר שהוא 'לא נוח' זה שיא חדש", אמר. "מקומה של היבא יזבק תומכת המחבלים והמרגלים מחוץ לכנסת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully