וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים אחרי פרסום "עסקת המאה": כחול לבן מובילה, אין שינוי בגושים

חשיפת התכנית של טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא שינתה את חלוקת המנדטים. הסקרים שפורסמו במהדורות החדשות מעניקים למפלגתו של גנץ 1-2 מנדטים יותר מהליכוד. לפי חדשות 12, חצי מהציבור תומך ב"עסקת המאה", אך לפי "כאן" רוב הישראלים לא סבורים שהיא תוביל לשלום

עריכה: שאול אדם

פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא שינה באופן ניכר את חלוקת המנדטים - כך עולה מהסקרים שפורסמו הערב (רביעי) במהדורות החדשות. לפי ערוץ 12, כחול לבן מקבלת 35 מנדטים אל מול 33 של הליכוד, בעוד שבחדשות 13 התוצאות דומות עם 35 מול 34 מנדטים בהתאמה. גם לפי חדשות "כאן", כחול לבן מקבלת 34 מנדטים - מנדט אחד יותר לעומת הליכוד.

בסקרי כל הערוצים, הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12-14 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ נעה בין 8 מנדטים בערוץ 12 ו"כאן" לעומת 10 מנדטים בערוץ 13. בשלושת הסקרים, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו וימינה מקבלות כל אחת בין 7 ל-8 מנדטים. עוצמה יהודית אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בכנס INSS בתל אביב. אלעד מלכה, אתר רשמי
מוביל על הליכוד ב-1-2 מנדטים. גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

הסקרים חושפים גם כי לא חלה תזוזה משמעותית במפת הגושים: בחדשות 12 גוש המרכז-שמאל מגיע יחד עם הרשימה המשותפת ל-56 מנדטים - אותו מספר המנדטים המשותף שאליו מגיעות מפלגות הימין והחרדים. גם ב"כאן", גוש השמאל-המרכז נמצא בשוויון עם גוש הימין-חרדים, עם 56 מנדטים לכל אחד. לעומת זאת, חדשות 13, גוש השמאל-מרכז עומד על 57 מנדטים לעומת 55 לגוש הימין.

הסקרים בדקו גם את עמדות הציבור בנוגע לנושאים הקשורים ל"עסקת המאה". הסקר של חדשות 12 מצא כי 50% מהציבור תומך בתכנית טראמפ, לעומת 24% מתנגדים. 16% מהנשאלים השיבו כי הם אינם יודעים מהי עמדתם. לפי הסקר של חדשות "כאן", 61% מהישראלים חושבים שתכנית טראמפ לא תוביל לשלום, לעומת 10% בלבד שחושבים שהיא תוביל לשלום.

לקראת הבאת ההצעה להחלת הריבונות בבקעת הירדן להצבעה בישיבת הממשלה, מהסקר של חדשות 13 עולה כי 51% מהישראלים תומכים בסיפוח השטחים, בעוד 26% מתנגדים למהלך. ב"כאן", 43% מהנשאלים השיבו שהם בעד החלת ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לעומת 28% מתנגדים.

עוד בוואלה!

מתנת המאה: תכנית טראמפ לא תביא שלום, אבל מגשימה את חלומות הימין

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
חצי מהציבור תומך בתכנית. נתניהו עם טראמפ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully