וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות כיבוד וללא קבלת פנים: הכנסת תצמצם את טקס ההשבעה ה-23 שלה

11.2.2020 / 16:36

לוואלה! NEWS נודע כי לאור הבחירות החוזרות בשנה האחרונה, בכנסת החליטו לערוך שינויים באירוע המסורתי שצפויים להוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים. היו"ר אדלשטיין, שהוביל את ההחלטה, הסביר: "נכון יהיה שהפעם לפני אור הזרקורים, נוכיח לציבור שבאנו לעבוד בשבילו"

צלם:יצחק הררי, עורך:שאול אדם

(בווידאו: היערכות לקראת טקס השבעת הכנסת ה-22)

הכנסת החליטה לצמצם משמעותית את טקס ההשבעה של הכנסת ה-23 שצפוי להתקיים בעוד כחודש בפעם השלישית בשנה האחרונה - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. ההחלטה שהוביל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צפויה לחסוך עשרות אלפי שקלים, והיא באה בין היתר בשל הבחירות החוזרות בשנה האחרונה.

בכנסת לא יתקינו הפעם טריבונות ברחבה המרכזית, בדומה להשבעה של הכנסת ה-21 והכנסת ה-22, לא יונחו כיסאות ולא יהיה מנחה בטקס קבלת הפנים לנשיא. בנוסף לכך, הוחלט לשים דגש על חיסכון בסידורי פרחים, להוריד משמעותית את מספר המוזמנים ולצמצם את כמות הכיבוד והאוכל לאורחים. גם השתתפותם של הילדים בטקס קבלת הפנים לנשיא תבוטל וכך גם במות התקשורת ברחבת הכנסת. גורמים בכנסת אמרו כי "מאחורי ההחלטה עמד הרציונל לפיו בית העם לא יכול להיות מנותק מהעם".

טקס ההשבעה יתקיים לפי הפרוטוקול, ויכלול קבלת פנים לנשיא המדינה, השבעה במליאה והרמת כוסית בטרקלין שאגאל.

הכנות לקראת השבעת הכנסת ה-22. 03 באוקטובר 2019.. דוברות הכנסת, יצחק הררי, אתר רשמי
הכנות לקראת השבעת הכנסת ה-22, אוקטובר/אתר רשמי, דוברות הכנסת, יצחק הררי

בכנסת שקלו לצמצם גם את החגיגות בטקס ההשבעה השני שהתקיים בחודש אוקטובר, אולם לאור המלצת הדרג המקצועי הוחלט להשאיר את החגיגיות על כנה. כעת, לקראת הטקס השלישי, נוצרה תמימות דעים שהוביל אדלשטיין בתמיכת הדרג המקצועי ובעקבות פניה של חברי כנסת - להוריד משמעותית את רמת ההוצאות ובהתאם לכך את רמת החגיגיות.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר לוואלה! NEWS כי "אחרי שני טקסים מרהיבים, נכון יהיה שהפעם לפני אור הזרקורים, נוכיח לציבור שבאנו לעבוד בשבילו עם ממשלה מתפקדת וכנסת שפועלת למען העם. לכן טקס ההשבעה יצוין בצניעות מרבית תוך חיסכון כספי ככל הניתן. יחד עם זאת, כמובן שהטקס יהיה מכובד וייצג כראוי את הדמוקרטיה הישראלית".

עוד בוואלה!

אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: אין פלסטיני שיקבל את תכנית השלום של טראמפ

לכתבה המלאה
יולי אדלשטיין, מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"טקס ההשבעה יצוין בצניעות מרבית תוך חיסכון כספי". אדלשטיין/ראובן קסטרו

ההשבעה הקודמת של הכנסת ה-22 כללה טקס חגיגי ברחבת הכנסת לכבוד הנשיא, שהגיע מלווה בשיירת אופנוענים ופרשים רכובים על סוסים. את פניו קיבלו יו"ר הכנסת אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ ובכירים אחרים. ברקע השמיעה תזמורת צה"ל תרועות חצוצרה ואת ההמנון הלאומי והנשיא הניח זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. משם הנשיא ויו"ר הכנסת פנו לחתימה ב"ספר הנשיאים" שבו בירכו נשיאי ישראל את הח"כים לכבוד השבעתם.

לאחר מכן, בשעה 16:00 התכנסה המליאה לטקס ההשבעה שבו נאם נשיא המדינה ויו"ר הכנסת והח"כים הושבעו לפני כניסתם לתפקיד. בתום הטקס, חברי הכנסת ובני משפחותיהם הגיעו לטרקלין להרמת כוסית והצילום המסורתי של ראשי הסיעות הנבחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully