וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי העבודה-גשר-מרצ: דורשים את תיקי הבריאות, החינוך והתרבות

9.2.2020 / 12:05

בכירי הרשימה הציגו את דרישתם לאחר הבחירות הקרובות, לפיה יבקשו לקבלת את התיקים החברתיים כדי "כדי להחזיר לישראל את הנשמה שנלקחה ממנה". במפלגה דורשים את תיק הבריאות עבור לוי-אבקסיס, תיק החינוך והתרבות להורוביץ, ותיק כלכלי עבור פרץ, שגם יוביל את המו"מ המדיני

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

רשימת העבודה-גשר-מרצ, הציגה המפלגה את הדרישות שתציב לאחר הבחירות הקרובות ב-2 במרץ. במסיבת עיתונאים שכונסה היום (ראשון) דרשו בכירי המפלגה לקבל בממשלה הבאה את תיק הבריאות עבור מספר 2 ברשימה ויו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, תיק החינוך עבור מספר 3 ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ותיק כלכלי בכיר עבור יו"ר הרשימה עמיר פרץ, שיהיה ממונה גם על המשא והמתן המדיני.

פרץ אמר כי הרשימה קיימה משא ומתן עם כחול לבן אחרי הבחירות בספטמבר 2019 וטען: "הגענו להסכמות על נושאים כלכליים חברתיים. עכשיו אנחנו מציגים את המועמדים שלנו להוביל את המהפכה, כדי להחזיר לישראל את הנשמה שנלקחה ממנה". פרץ הוסיף: "אשרת את עם ישראל בתיק כלכלי חברתי בכיר שאת תוכנו נבנה, ואדרוש להוביל את המשא והמתן המדיני שייפתח מיד אחרי שגנץ ירכיב ממשלה - ואחזיר את ישראל לדרך רבין".

אורלי לוי-אבקסיס, עמיר פרץ, ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים של העבודה-גשר-מרצ. 9 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"נחזיר לישראל את הנשמה שנלקחה ממנה", בכירי העבודה-גשר-מרצ/שלומי גבאי

"שנים שאני נלחמת עבור האוכלוסיות החלשות, רואה וכואבת את חוסר האונים", אמרה לוי-אבקסיס במסיבת העיתונאים. "אני מכירה היטב את הצפיפות הנוראית והמחסור במיטות, אני שומעת את הבקשות הנואשות של הצוות הרפואי שכבר לא עומד בעומס, שדוחף אותם לאבד את חייהם מתוך ייאוש".

לוי-אבקסיס הכריזה כי "הגיע הזמן שנצטרף לשולחן הממשלה, כדי שנוכל לבסס בישראל סדר עדיפויות לאומי חדש, תוך מעבר להשקעה חברתית בבריאות, ברווחה ובחינוך".

עוד בוואלה!

עמיר פרץ באולפן וואלה! NEWS: צריך להודיע שאין דיון על עסקת המאה

לכתבה המלאה
אורלי לוי-אבקסיס במסיבת עיתונאים של רשימת העבודה-גשר-מרצ, 9 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"לבסס סדר עדיפויות לאומי חדש, תוך מעבר להשקעה בבריאות, ברווחה ובחינוך", לוי-אבקסיס/שלומי גבאי

הורוביץ טען כי "הגיע הזמן להחזיר את משרד החינוך לידיים ממלכתיות ואחראיות". בדבריו, תקף יו"ר מרצ את הרב רפי פרץ ואת שר הביטחון נפתלי בנט, ואמר כי הם "הפכו את המשרד לשל מגזר אחד".

הורוביץ התחייב כי "העבודה-גשר-מרצ תבקש את תיק החינוך והתרבות בממשלה הבאה. להחליף את ביבי זאת משימה אחת, אבל להוציא את רפי פרץ ממשרד החינוך ואת מירי רגב ממשרד התרבות זאת משימה חשובה לא פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully