וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' באולפן וואלה! NEWS: נתניהו רוצה אותנו כנועים וחלשים

12.2.2020 / 13:55

שר התחבורה אמר כי "רה"מ לא אוהב את מה שבנט עושה במשרד הביטחון, הוא משנה בצורה דרמטית את החשיבה". הוא קרא לנתניהו להוציא את בוחרי הליכוד מהבית ו"להפסיק לריב איתנו בקטטות ילדותיות", והדגיש כי מפלגתו תדרוש לשלול הקמת מדינה פלסטינית כתנאי לכניסה לממשלה הבאה

בצלאל סמוטריץ' בראיון מיוחד לוואלה!NEWS: "קשה לנתניהו לראות את הציונות הדתית כשחקן על המגרש"/סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה אותנו קטנים, חלשים וכנועים. הוא לא אוהב אותנו לידו חזקים, משפיעים, מושכים אותו כל הזמן ימינה". סמוטריץ' הכחיש את דבריו של נתניהו, שאמר בכנס בחירות כי מינה את נפתלי בנט לשר הביטחון כדי שלא יצטרף לממשלה בראשות בני גנץ, "בנט ושקד לא ניהלו משא ומתן עם גנץ אחרי הבחירות האחרונות, בנט עשה לנתניהו תרגיל פוליטי מבריק כדי להתמנות לשר הביטחון. שוב אותו נתניהו שתמיד רוצה אותנו קטנים וחלשים ולא אוהב אותנו בתפקיד הביטחון לידו".

סמוטריץ' אמר כי "נתניהו לא אוהב את מה שבנט עושה במשרד הביטחון. הוא משנה בצורה דרמטית את החשיבה, את ההתנהלות וגם את התגובות היום של צה"ל ואת זה ראש הממשלה לא אהב ולכן הוא עשה הכול כדי שנישאר שרי המדע והחלל". בימים האחרונים נתניהו התגאה בכך שכשהציע לבנט את תיק הביטחון ומנע ממנו להצטרף לממשלה בראשות כחול לבן. לדברי סמוטריץ', המצב הוא הפוך: "בנט קיבל את תיק הביטחון בפוליטיקה מבריקה. זה אגב מה שיפה אצל בנט שהוא לא פראייר. הוא יודע להביא הישגים לבוחרים שלו ולציבור הישראלי ואת זה נתניהו פחות אוהב". שר התחבורה קרא לנתניהו לעצור את המתקפות על ימינה ולנסות להגדיל את גוש הימין. "אני מצפה מראש הממשלה, ואני קורא לו: קח אחריות, גלה מנהיגות. אתה מנהיג המחנה הלאומי לך תגדיל את הגוש ותביא 61 מנדטים. תפסיק לריב איתנו בקטטות ילדותיות וחסרות בסיס".

ראיון של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"בנט ושקד לא ניהלו משא ומתן עם גנץ אחרי הבחירות האחרונות". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

ברקע פרסום פרטי עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר סמוטריץ' כי ימינה תצביע נגד התכנית, אם יביא אותה נתניהו לאישור ממשלה בראשותו לאחר הבחירות. "הוא סיכם עם האמריקנים שהתכנית לא צריכה לבוא לאישור הממשלה. הוא לא הביא אותה לממשלה, הוא לא מסר שום מכתב כתוב". לדבריו, ימינה תדרוש לשלול הקמת מדינה פלסטינית כחלק מתנאי היסוד להקמת הממשלה הבאה. "תכנית טראמפ יכולה ללכת למקום מאוד טוב, שיקדם את מדינת ישראל מאוד ויכולה חלילה ללכת למקום רע. זה תלוי בנו. זה תלוי מי ישב שם ליד נתניהו. אם ליד נתניהו יישב בני גנץ בממשלת אחדות שמאלנית, שתיישם את התכנית הזאת ואז נישאר בלי ריבונות ורק עם חלילה מדינה פלסטינית, או שתכנית טראמפ תלך למקום טוב, אנחנו נחיל את הריבונות נמשיך להתיישב גם ביתר השטח".

ראיון של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"נתניהו עשה הכול עשה הכול כדי שנישאר שרי המדע והחלל". סמוטריץ'/ראובן קסטרו
"צה"ל מגיב היום על כל בלון, זה לא פותר עדיין את הבעיה אבל בעבר צה"ל הגיב רק על רקטות"

סמוטריץ' נשאל על המצב הביטחוני בדרום, והתבקש להתייחס לאמירה שלו בדיוק לפני כשנה כשתקף את נתניהו על ההתנהלות ברצועה ואמר אז "לא מבין איך מי שגר בדרום יכול להצביע לנתניהו". לדברי סמוטריץ', המצב בשטח השתנה דרמטית מאז כניסתו של בנט למשרד הביטחון. "צה"ל מגיב היום על כל בלון, זה לא פותר עדיין את הבעיה אבל בעבר צה"ל הגיב רק על רקטות, היום הוא מגיב על כל בלון. אני אומר באחריות, בנט שינה בעשרה שבועות את כל התפישה של הצבא ביחס לעזה אלא מה: לוקח זמן להכין תכניות, לייצר את הכשירויות, להצטייד במה שצריך להצטייד. הוא לא כבול בכלל אבל אלה בסך הכול עשרה שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully