וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד באולפן וואלה! NEWS: הציבור הערבי צריך לדאוג שתומכי טרור לא ישבו בכנסת

מספר 2 בכחול לבן מבהיר כי ערביי ישראל הם שותפים לגיטימיים, אך מתחמק מלהשיב על האפשרות שישתף איתם פעולה בהרכבת הממשלה. ברקע פרסום הקלטות פרשות הרפז, הוא מגן על עמיתו למפלגה: "לגבי אשכנזי יש תעודת יושר שאין לאף אחד בישראל"

יאיר לפיד באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ברקע הוויכוח הציבורי על הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, מספר 2 בכחול לבן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר היום (שלישי) כי "הציבור הערבי צריך לדאוג לזה שתומכי טרור לא ישבו בכנסת מטעמו. תומכי טרור הם לא שותפים לגיטימיים". בריאיון באולפן וואלה! NEWS, לפיד אמר כי ערביי ישראל הם "שותפים לגיטימיים. חלק מהבעיה שיוצר השיח הנוכחי הוא שאנחנו מייצרים דה-לגיטימציה ל-20% מהאזרחים שיש להם בעיות שצריך לטפל בהם. האלימות, החינוך - או שיש שוויון או שאין שוויון".

עם זאת, לפיד סירב להשיב על שאלות הנוגעות להרכבת הממשלה הבאה ולאפשרות להקמת ממשלת מיעוט של המרכז-שמאל בתמיכה חיצונית של הח"כים הערבים. "נתניהו משקר ואומר שאנחנו נקים ממשלה עם המשותפת, הוא עושה שלטים, חלקם מבזים. המשותפת אמרו שהם לא ייכנסו לממשלה, אלה שלושה רמטכ"לים עם יותר מדי מבצעים צבאיים שהצליחו, לפיכך לא תוקם איתם ממשלה. ספקולציות, אחרי הבחירות".

יאיר לפיד באולפן וואלה! NEWS, 
18 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"תומכי טרור - לא שותפים לגיטימיים". לפיד באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"הציבור הערבי צריך לדאוג לזה שתומכי טרור לא יישבו בכנסת מטעמו. תומכי טרור הם לא שותפים לגיטימיים"

לפיד שב והביע בריאיון תמיכה ב"עסקת המאה" של ממשל טראמפ כבסיס למשא ומתן, אך הדגיש כי עמדת כחול לבן היא שכל החלת ריבונות צריכה להיעשות "במסגרת הסכמים". לדבריו, ההתנהלות של נתניהו שפועל לסיפוח חד-צדדי זו "דוגמה לחוסר אחריות הטוטאלי שלו בימים אלה. לקחת דבר רציני כמו התכנית הזו, שעבדו עליה הרבה זמן, לסכן את היחסים שיש לנו עם ממשל טראמפ - בשביל תעלול בחירות של שני מצביעים במועצת יש"ע. זאת לא מטרת התכנית, ואנחנו רוצים לעבוד איתה כדי להיפרד מהפלסטינים ולהגיע להסכם".

למרות חילוקי הדעות מימין ומשמאל בתוך כחול לבן, לפיד אמר כי כל המפלגה מתנגדת לצעדים חד-צדדיים. לדבריו, "אנחנו נגד כל דבר שהוא חד-צדדי, אמרנו 'בתיאום בינלאומי'. יש לנו הסכם שלום עם ירדן, שהוא העומק האסטרטגי שלנו לכיוון איראן ועיראק. את ההסדר הזה אנחנו לא מסכנים". ואולם, לפי דיווחים שונים שאר חברי צמרת כחול לבן לא מתנגדים לסיפוח חד-צדדי, ובמיוחד לא הפלג הימני של תל"ם בראשות משה יעלון.

"הוא לא הולך להיות שדרן בטלוויזיה"

בימים האחרונים, בעקבות פרסום הקלטות פרשת הרפז בערוץ 13, עלתה ביקורת על עמיתו של לפיד במפלגה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. לפיד קבע כי "לגבי יש תעודת יושר שאין לאף אחד בישראל. אני לא יכול לחשוב אני לא יכול לחשוב על הרבה אנשי ציבור, שאם היו מקליטים ארבע-חמש שנים רצוף, עשרות ומאות אלפי שעות, כולל הקלטות נפח, לא רק הקלטות של שיחות טלפון, כל מה שהיה יוצא מזה שמישהו הצליח להוציא פה עשר שניות שם, עשר שניות - ממש תעודת יושר מופלאה".

לדבריו, הליכוד "נואשים מהעובדה שכל כך הרבה שחיתות הצטברה אצלם ומנסים להדביק בוץ בכל כיוון. זה נבדק על ידי רשויות החוק 30 פעם. מעולם לא נבדקה כמו שנבדקה כחול לבן ומעולם לא יצאה טוב יותר כמו שיצאה כחול לבן".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: הליכוד מצמצם פערים, האיחוד בשמאל לראשונה בדו-ספרתי

לכתבה המלאה
יאיר לפיד באולפן וואלה! NEWS, 
18 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"גנץ לא הולך להיות שדרן בטלוויזיה". לפיד באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו
"אין החלטה שאני מרגיש איתה נוח וטוב איתה כמו זה שבני מוביל אותנו"

לפיד הביע תמיכה חד-משמעית ביו"ר המפלגה שלו, בני גנץ, והצהיר כי גם אם תהיה מערכת בחירות נוספת, גנץ הוא שיעמוד בראש המפלגה והרשימה. "אין החלטה שאני מרגיש איתה נוח וטוב איתה כמו זה שבני מוביל אותנו. אחרי כל הניסיונות להשמיץ אותו, ישבתי איתו בקבינט במלחמה והוא היה קר רוח וממוקד. אני יושב איתו בחדר שמחליטים החלטות לא פשוטות, יום-יום ושעה-שעה. הוא האיש המתאים להנהיג את מדינת ישראל". בתשובה לשאלה על חוסר המיקוד המשתקף בריאיונות של גנץ לתקשורת, אמר לפיד כי "הוא לא הולך להיות שדרן בטלוויזיה, הוא הולך להיות ראש ממשלת ישראל וזה סט אחר לגמרי של תכונות, ואת הסט הזה יש לו".

ח"כ עסקאלה: "מספיק עם הדמגוגיה"

בתגובה לדבריו באולפן וואלה! NEWS, ברשימה המשותפת תקפו את לפיד. ח"כ ג'אבר עסאקלה אמר כי "ההסתה נגד נבחרי הציבור הערבי היא הסתה נגד הציבור הערבי. מי שקורא לחכים של המשותפת תומכי טרור, מתייחס אל כלל האזרחים הערבים. ‫מספיק עם הדמגוגיה בגרוש". עסקאלה הוסיף כי "‫מהיגות אמיתית ואלטרנטיבה אמיתית מצריכות אומץ, ולא היגררות אחרי ההסתה של הימין. אין יותר בושה".

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully