וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסכם עם נתניהו: מפלגת צומת מסירה את מועמדותה ותתמוך בליכוד

16.2.2020 / 13:45

המפלגה, שקיבלה בבחירות האחרונות 16 אלף קולות, תפרוש מהמירוץ, תמורת התחייבות של נתניהו להקים ועדות לקרקעות ותכנון ולסוגיות הנוגעות לנהגי מוניות, וכן מכון להנצחת מורשת רפאל איתן. הליכוד: "ההסכם נועד לתת מענה לסוגיות החשובות של ההתיישבות הכפרית והמושבים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: נתניהו מודיע על הקמת צוות שיעבוד מול ארה"ב על המיפוי בעסקת המאה)

מפלגת צומת תסיר את מועמדותה לכנסת ה-23 ותתמוך במפלגת הליכוד, כך סוכם היום (ראשון) בפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן עם משה גרין, יו"ר צומת. המפלגה שפנתה לחקלאים ובני מושבים וזכתה בבחירות ספטמבר בקרוב ל-16 אלף קולות.

נתניהו מנגד, התחייב להקים מכון חינוכי היסטורי להנצחת מורשתו של רב אלוף אלוף במיל' רפאל איתן, מייסד המפלגה, וכן ועדה בין משרדית לטיפול בנושא קרקעות ותכנון במרחב הכפרי, תוך חודשיים מיום כינון הממשלה החדשה. אותה ועדה בין משרדית אמורה לגבש את המלצותיה באשר להקפאת חוק קמיניץ (תיקון 116).

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה שבועית 16.2.2020. אמיל סלמן, הארץ
"צעד חשוב נוסף בדרך להשגת 61 מנדטים". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/הארץ, אמיל סלמן

סעיף נוסף המופיע בהסכם בין הליכוד לצומת נוגע להקמת ועדה בין משרדית לבחינת פתרונות לסוגיות שהועלו על ידי נהגי המוניות וההיסעים. המאמץ לשכנע את צומת להסיר את מועמדותה הוא חלק ממאמץ מרוכז של הליכוד לזהות אוכלוסיות יעד ספציפיות כדי לשפר את נתוני ההצבעה בבחירות. בליכוד אמרו שהסיכום שהושג "נועד לתת מענה לסוגיות החשובות של ההתיישבות הכפרית בכלל והמושבים בפרט. מדובר בצעד חשוב נוסף בדרך להשגת 61 מנדטים ובמטרה למנוע בזבוז קולות מיותר מגוש הימין".

שי דיין, יו"ר ארגון הנהגים ומספר 2 במפלגת צומת, אמר כי הפרישה מהמרוץ "אינה על דעתו, וכי הוא "קורא לכל נהגי המוניות בארץ לא להצביע לנתניהו". לדבריו, נתניהו "מקדם את הרפורמה בענף המוניות ופוגע בפרנסה שלנו. נהגי המוניות לא פראיירים - ולא תומכים במי שפוגע בהם. בימים הקרובים נמשיך את המגעים עם מפלגות נוספות על מנת להודיע במי אנו נתמוך בבבחירות הקרובות. מה שבטוח - לנתניהו נהגי המוניות לא יצביעו".

עוד בוואלה!

גנץ לא שולל שיח עם אבו מאזן: "אסור לפספס הזדמנויות היסטוריות"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully