וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הנחיתי לקדם בנייה בשטח E1 שבין ירושלים למעלה אדומים

25.2.2020 / 13:45

ראש הממשלה הודיע כי הוא הנחה לפרסם תכנית בנייה של 3,500 יחידות דיור בשטח, המייצר הפרדה בין חלקי הגדה המערבית המיועדים להקמת מדינה פלסטינית. התכנית הוקפאה זה שנים בשל התנגדות הקהילה הבינלאומית, זאת בנוסף להודעתו על קידום בנייה בהר חומה ובגבעת המטוס

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי הוא מקדם בנייה בשטח E1, שבין ירושלים למעלה אדומים. מדובר באחד מהשטחים הרגישים ביותר מבחינה בינלאומית, שההודעה על הבנייה בו צפויה לגרור גינויים ממדינות אירופה. "נתתי הנחייה מיידית לפרסם תכנית בנייה של 3,500 יחידות דיור ב-E1", אמר נתניהו בכנס בשבע בירושלים.

מדובר בתכניות שמוקפאות זה שנים בשל התנגדות הקהילה הבינלאומית לבנייה ישראלית בשטח, המייצר הפרדה טריטוריאלית בין חלקי הגדה המערבית המיועדים בעתיד להקמת מדינה פלסטינית. הצהרתו של נתניהו מגיעה בהמשך להבטחות משבוע שעבר, על בנייה בהר חומה ובגבעת המטוס באזור ירושלים, שגם אותה הוא נמנע במשך שנים לקדם מחשש לתגובת הקהילה הבינלאומית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע בחירות בראשון לציון ב-18 בפברואר 2020. רויטרס
התכנית מוקפאות זה שנים מחשש לתגובת הקהילה הבינלאומית. נתניהו/רויטרס

בהצהרתו בשבוע שעבר, הודיע נתניהו על הוספת 2,200 יחידות בהר חומה ועוד 2,000 גם בגבעת המטוס. "פירוש הדבר עוד 4,000 יחידות דיור: אלף לתושבים הערבים של בית צפפה ו-3,000 לתושבים היהודים", כך נתניהו.

יום לאחר מכן, גינו גרמניה וצרפת את ההכרזה, והצהירו על תמיכתם בפתרון שתי מדינות לשתי עמים. משרד החוץ הגרמני הביע "דאגה עמוקה" מהודעתו של ראש הממשלה. "ההתנחלויות החדשות מערערות את הסיכוי למדינה פלסטינית על בסיס פתרון של שתי המדינות שיושג באמצעות משא ומתן", מסרה גרמניה.

המשרד הצרפתי לענייני אירופה וחוץ הפציר גם הוא מישראל "לשקול מחדש" את החלטתה וכן להימנע מעדים החד-צדדיים. "הרחבת שתי ההתנחלויות האלה חותרת תחת היתכנותה של מדינה פלסטינית העתידית, כפי שהאיחוד האירופי חזר על עצמו בכמה הזדמנויות", מסרה צרפת, שהזכירה כי "כל צורה של התנחלות היא לא חוקית לפי החוק הבינלאומי ומאתגרת את פתרון שתי המדינות בשטח".

עוד בוואלה!

נתניהו באריאל: מיפוי הריבונות ביהודה ושומרון יוצא לדרך

לכתבה המלאה

ביום שבת, האיחוד האירופי קרא לישראל "לשקול מחדש" את התכנית. שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, אמר כי "צעדים כאלה יפגעו מאוד בפתרון של שתי מדינות. אנו קוראים לישראל לשקול מחדש תכניות אלו. לדברי בורל, צעדים אלט יקטינו את הרצף הטריטוריאלי והגיאוגרפי בין ירושלים לבית לחם, יבודדו את הקהילות הפלסטיניות המתגוררות באזורים אלה, "ויאיימו על כדאיות פתרון שתי המדינות, עם ירושלים כבירת שתי המדינות".

שטח E1. דוברות משטרת ישראל
אחד מהשטחים הרגישים ביותר מבחינה בינלאומית. שטח E1/דוברות משטרת ישראל

אתמול, צוות המיפוי המשותף לישראל ולארצות הברית, שאמור לתאם את החלת הריבונות במסגרת "עסקת המאה", נפגש לראשונה באריאל. נתניהו, שהגיע למקום, הכריז כי "הצוות הישראלי והאמריקני יוצאים לדרך באריאל. בכל מקרה המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים האלה במהירות האפשרית".

מיד אחרי פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ, התחייב נתניהו להחיל ריבונות בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון באופן מידי, אך הבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד לצעדים לפני הבחירות ודרש שהחלת הריבונות תתואם דרך צוות משותף. בצוות חברים השר יריב לוין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר מהצד הישראלי, ומהצד האמריקאי - שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, עוזרו הבכיר אריה לייטסטון, וסקוט פיית', בכיר במועצה לביטחון לאומי, שהגיע אתמול לישראל כדי להתחיל בעבודת הצוות.

שלום עכשיו מסרה לתגובה להודעתו האחרונה של ראש הממשלה כי "נתניהו מוכר את האינטרסים הלאומיים של ישראל וגורר אותנו למציאות של מדינה דו לאומית, הכל בשביל לקושש קולות מנוער הגבעות. שנים שישראל נמנעת מלבנות ב-E1 אבל שבוע לפני בחירות נתניהו משחרר כל רסן בידיעה ברורה שאת החשבון ישלמו כבר אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully