וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי באולפן וואלה! NEWS: נדאג שנתניהו יהיה רה"מ - גם אם בג"ץ יחליט אחרת

יו"ר ש"ס אמר כי נתניהו מסוגל לנהל משפט במקביל לתפקידו, והוסיף כי גם אם תיקבע הלכה חדשה - הוא ידאג שרה"מ יוכל להמשיך לכהן. דרעי דחה כל אפשרות של ישיבה משותפת עם ליברמן, והצהיר כי אין סכנה לשיבושים ביום הבחירות עקב הקורונה: "צריך לקחת הכול בפרופורציות"

צילום סטילס: ראובן קסטרו ורויטרס, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי מבטיח לדאוג שבנימין נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה - גם אם יהיו עתירות נגד המשך כהונתו. "אם יהיה פסק דין של בית משפט, או אם מישהו יעתור ובית המשפט יגיד הלכה חדשה שנתניהו לא יכול להיות (ראש ממשלה) - אנחנו נדאג שהוא יוכל להמשיך להיות ראש ממשלה", אמר דרעי בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

דרעי הצהיר כי אין צורך ב"חוק צרפתי", שימנע את העמדתו לדין של ראש הממשלה. "זה מיותר לגמרי. יש חוק שמחייב את כל המסגרת, זה המשחק הדמוקרטי", הסביר. "החוק אומר שראש ממשלה יכול לכהן עד פסק דין חלוט. השאלה היא אחרת: אם נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, ואם הוא יכול - הוא יכול, החוק מאפשר לו. אם נהיה 61, אנחנו נדאג שהחוק הזה ימומש".

יו"ר ש"ס טען כי נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה במקביל לניהול המשפט בעניינו. לדבריו, "הוא לא חייב להיות בבית המשפט. פעם-פעמיים הוא צריך להיות שם בבית המשפט. יש לו עורכי דין שינהלו את המשפט". בנוסף לכך, הבהיר דרעי כי "תאמינו לי שכל המתחרים שלו יחד לא יכולים להתחרות בכישרון ובניסיון שלו".

ראיון בחירות עם אריה דרעי, פברואר 2020. ראובן קסטרו
"נדאג שנתניהו יוכל להמשיך להיות ראש ממשלה" .דרעי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

הריאיון התקיים על רקע הסקרים האחרונים, שלפיהם הליכוד צפויה לעקוף את כחול לבן ולהיות המפלגה הגדולה ביותר. למרות זאת, עדיין אין הכרעה בין גוש הימין-חרדים לבין גוש המרכז-שמאל, שאף אחד מהם לא מגיע לרוב של 61 מנדטים. עם זאת, דרעי מביע אופטימיות. "אני חשוף לסקרי עומק שאנחנו עושים ולסקרי עומק של הליכוד ששם גוש הימין כבר נמצא ב-58 ואפילו מגרד את ה-59 מנדטים".

"אם נצליח לשכנע את מצביעי עוצמה יהודית, שהם מגרדים את אחוז החסימה, שהם למעשה מצביעים לרשימה המשותפת או למרצ, נוכל להביא הכרעה ולהביא 61", הוסיף. מעבר לכך, טען דרעי כי "אין שום סיכוי בעולם" שש"ס תשב בממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

הוא תקף את יו"ר ישראל ביתנו, ואמר כי "יש חלק בציבור שלנו שמתגעגע ליאיר לפיד, גם ללפיד האבא. אף אחד לא דיבר כמו שליברמן מסית נגד הציבור החרדי. הוא מדבר נגדנו בצורה הכי קיצונית שבעולם, הוא מחרים אותנו, הוא מנדה אותנו". דרעי אף הוסיף כי "תזמין אותו לעימות איתי, הוא לא יבוא לאולפן, הוא יפחד שאדביק אותו בקורונה".

ראיון בחירות עם אריה דרעי, פברואר 2020. ראובן קסטרו
"נוכל להביא הכרעה ולהביא 61". דרעי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

עוד הוסיף דרעי כי מניעיו האמיתיים של ליברמן אינם החרדים. "ליברמן שיתף פעולה 30 שנה עם החרדים. קרה רק דבר אחד - הוא נשבע, לא יודע למי, שהוא מפיל את נתניהו", אמר דרעי, והוסיף: "יש שם עניין של נקמה או עניינים אחרים. נתניהו טוען שזו לא נקמה אלא עניינים אחרים, ושהוא מחויב לעשות את זה. אני לא יודע למה נתניהו מתכוון".

דרעי הבהיר כי גם ביום שאחרי נתניהו, "זה יהיה קשה מאוד. אנחנו בכל זאת בני אדם, גם אנחנו אנושיים". הוא הסביר כי "כשמדברים עלינו בצורה כל כך קשה ברמה האישית וברמה החברתית, יהיה קשה מאוד להתחבר בחזרה".

"לקחנו את הצד המחמיר בנושא הקורונה"

פחות משבוע לבחירות, התפשטות נגיף הקורונה מעסיקה את סדר היום החדשותי לא פחות מהעניינים הפוליטיים. לאור החשש שהנגיף ישבש את יום הבחירות, אמר דרעי כי אין סכנה מתרחיש זה. "לקחנו את הצד המחמיר בהיערכות בנושא הקורונה. היינו המדינה הראשונה שסגרה את הגבולות מסין, מיפן ומדרום קוריאה ואנחנו ממשיכים לבדוק כל דבר ודבר", אמר דרעי, אך הדגיש כי "צריך לקחת כל דברים בפרופורציה. חייבים להמשיך לחיות. אני אומר לאזרחים: שמרו על הכללים וההנחיות - אין שום בעיה להצביע. אין לכם ממה לחשוש".

עוד בוואלה!

ועדת הבחירות: נערכים להקמת לפחות 12 קלפיות מיוחדות למבודדי קורונה

לכתבה המלאה
ראיון בחירות עם אריה דרעי, פברואר 2020. ראובן קסטרו
"אף אחד לא דיבר כמו שליברמן מסית". דרעי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע, נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן הורו לשב"כ ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על הנגיף על ידי גורמי חוץ, בניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה בבחירות. לטענת דרעי, למרות ההיערכות מראש, "ביום הבחירות אין לך זמן לתקן. אני מזהיר מראש ואומר: אם תשמעו הפחדות ודברים ביום הבחירות, אל תשימו לב לדברים האלה. ישראל נקטה את הכללים הכי מחמירים. מי שצריך להיות בבידוד נמצא בבידוד ואין ממה לחשוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully