וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד ש"ס תוקף: "בליכוד לא עושים כלום בשביל אתיופים, אנחנו לא עדר". תיעוד

27.2.2020 / 6:50

הרב ברוך גזהיי, מספר 11 ברשימה לכנסת, תקף את מפלגת השלטון ואת כחול לבן ברקע המאבק ביניהן על קולות בני העדה האתיופית. לדבריו, "הם לא ייזכרו ביוצאי אתיופיה לפני הבחירות, אנחנו לא שייכים לאף אחד"

.

ש"ס מחבקת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, מועמד המפלגה הרב ברוך גזהיי, יליד אתיופיה ומספר 11 ברשימה לכנסת הבאה, תקף את מפלגת הליכוד בראשה נתניהו עומד. בכנס בחירות ליוצאי אתיופיה שנערך בימים האחרונים, אמר גזהיי כי "הליכוד לא עושים כלום בשביל האתיופים, לא יעשו כלום בשביל האתיופים. זה הכל דמיונות".

הדברים של גזהיי, שבהם גם מתקפה נגד כחול לבן, נאמרו ברקע הקרב שמתנהל בבחירות לכנסת ה-23, בין הליכוד וכחול לבן על הקול של יוצאי אתיופיה. זאת, לאחר שלפי ההערכה בבחירות הקודמות מנדט אחד של מצביעים אתיופים עבר מהליכוד למפלגתו של גנץ, ובתגובה נתניהו הוביל לעריקה של ח"כ גדי יברקן חזרה לליכוד ופעל לגייס תומכים בקרב העדה האתיופית.

"עושים סקר 'למי האתיופים מצביעים?' למה לא עושים סקר 'למי המרוקאים מצביעים?'", תקף גזהיי. הוא אף זלזל בהופעתו של נתניהו, שהחזיק בכנס פוליטי בידיהם של יברקן ונגוסה וצעק 'אנחנו מחזירים את בני העדה האתיופית לבית, לליכוד', ואמר: "הראו לי סרטון איזה אחד לוקח שניים, מפה אתיופי ומפה אתיופי, מרים את הידיים ואומר 'האתיופים חזרו הביתה'. מתי הייתי בחוץ? תמיד הייתי בבית שלי. מה זה האתיופים חזרו הביתה? איפה הבית שלנו?".

הרב ברוך גזהיי, מספר 11 ברשימת ש"ס. צילום מסך, אתר רשמי
"כולם פתאום אוהבים את האתיופים". הרב ברוך גזהיי/אתר רשמי, צילום מסך

הוא לא רק תקף את הליכוד, אלא גם את כחול לבן. "כל מפלגה, כל פעם שיש בחירות, נזכרים שיש אתיופים בעולם", אמר. "מה קרה? אצל מי אנחנו עובדים בדיוק. כחול לבן אומרים 'האתיופים שלנו', מה לי ולכם? מה כחול לבן עשו בשביל האתיופים. מה הם כבר עשו? אנחנו לא שייכים לאף אחד". הוא הוסיף כי "שום מפלגה לא תיזכר בנו לפני שהתחילו הבחירות. כולם פתאום אוהבים את האתיופים. לא צריך לקטלג אותנו כאילו אנחנו עדר. האתיופים לא שייכים לאף אחד".

ש"ס אינה מבליטה בצורה יוצאת דופן את הקמפיין שלה בקרב בני העדה האתיופית. אך גזהיי, יליד אתיופיה שעלה לישראל בגיל שנתיים ונחשב כיום גם לכוכב רשת בקרב בני נוער ויוצאי העדה, פועל בשבועות האחרונים בכנסי בחירות ברחבי הארץ וברשתות החברתיות כדי לגייס את הקול של אנשי העדה למפלגת ש"ס.

עוד בוואלה!

גנץ לנתניהו: הצעת לי להצטרף לליכוד כשר ביטחון, לא אשב איתך

לכתבה המלאה
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם עולים חדשים מאתיופיה. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
"האתיופים לא שייכים לאף אחד". נתניהו עם עולים חדשים מאתיופיה, אתמול/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

המפלגה אף פתחה מטה אתיופי ובכנסים הפוליטיים של ש"ס לעדה האתיופית מחולקים גם פליירים תחת הכותרת "מחויבים לקהילה", עם תמונה של מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, הרב עובדיה יוסף, מברך ילד ממוצא אתיופי. בפליירים מובאת גם רשימת הפעילות של המפלגה למען הקהילה בשנים האחרונות, החל בהכרה ההיסטורית ביהדות שלהם על ידי הרב עובדיה, מינוי רבנים וקייסים, הקמת מבני דת ו"מציאת בית חם בכל מוסדות הלימוד של ש''ס".

מהמפלגה נמסר בתגובה כי "השותפות של ש''ס עם הליכוד היא כנה ואמיתית. אנו עומדים לימינו של נתניהו ולמעשה נאמנים לו יותר מחבריו למפלגה. דבריו של הרב גזהיי נאמרו מדם ליבו ומתחושותיו האישיות בלבד ואינם על דעת התנועה".

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully