וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון לוואלה! NEWS: אין אחדות, אם אין רוב נלך לבחירות רביעיות

29.2.2020 / 19:11

ראש הממשלה טוען כי האפשרות להקמת ממשלה יחד עם כחול לבן ירדה מהפרק, ואינו פוסל סבב נוסף אם לא יצליח להשיג 61 מנדטים. שבועיים לפתיחת משפטו, נתניהו אומר כי הוא יכול להמשיך לנהל את המדינה. גנץ: "הוא מעוניין להתבצר בבלפור בזמן משפטו"

צילום סטילס: ניב אהרונסון, צילום וידאו: ניב אהרונסון ויותם רונן, עריכת וידאו: ירדנה עבודי-פוקס

יומיים לפתיחת הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לוואלה! NEWS כי אם לא יצליח להשיג 61 מנדטים הדרושים להרכבת ממשלה - ישראל תהיה בדרך לבחירות רביעיות. לדברי נתניהו, אין יותר אפשרות של ממשלת אחדות, אלא "האופציות הן רק שתיים - או ללכת לבחירות רביעיות אם אין לנו את הרוב, או שבני גנץ יעשה מה שהוא ניסה לעשות ונכשל בבחירות הקודמות - להקים ממשלת מיעוט שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה. אין לו דרך אחרת להקים ממשלה".

אמנם, רק לפני ארבעה חודשים נתניהו ניהל מו"מ קואליציוני עם יו"ר כחול לבן ואף הציע לו רוטציה בראשות הממשלה, אך כעת הוא טוען ש"זה לא נכון, גם היום זה לא נכון. אני חושב שזה אסון להגיע בכלל לשאלה הזאת, כי כרגע אסור לוותר על ממשלה לאומית". הוא שב ואמר כי גוש הימין-חרדים "במרחק של שני מנדטים, לפי כל הסקרים, ויש סחף של אנשי כחול לבן לכיווננו כי הם מבינים שגנץ יקים ממשלה עם אחמד טיבי".

ראיון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בית רה"מ, ירושלים 28 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
"כרגע אסור לוותר על ממשלה לאומית". נתניהו/ניב אהרונסון
"רומזים שהפעלתי חוקרים פרטיים, קשקוש מוחלט. אני רוצה דבר פשוט אחד - אני מבקש את הסרת צו איסור הפרסום"

בעוד שבועיים, יממה לאחר השבעת הכנסת ה-23, צפוי נתניהו להתייצב לדיון הראשון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים ולעמוד לדין על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא שב והדגיש כי הוא מסוגל לנהל את המדינה במקביל להתייצבות בבית המשפט, ודחה את הטענות כי הוא מתכוון לדחות את פתיחת משפטו. "אני עובד יותר קשה מרבים אחרים, ואתם יודעים את זה", אמר. "אני משקיע 17-16 שעות ביממה למדינת ישראל. אנפץ את כל הטענות האלה ואמשיך לנהל את המדינה כפי שעשיתי עד עכשיו. בשלוש השנים האחרונות עם כל החקירות האלה הבאתי את ההישגים הכבירים ביותר למדינת ישראל".

הוא הוסיף: "מה שאני עושה בשעה בני גנץ לא עושה לא בשעה ולא בכלל. הוא בקושי יכול ללכת לאיזה ריאיון, צריך לתמוך בו. הוא מפחד ללכת לעימות. הוא לא מסוגל לעשות את זה, אני מסוגל".

בני גנץ יו"ר כחול לבן,כפר המכביה, 26 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
"בקושי יכול ללכת לאיזה ריאיון". גנץ/TPS, קובי ריכטר

נתניהו הכחיש את הפרסום ב"הארץ" שלפיו הוא ביקש לקבל חומרים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הנוגעים לתיק הרפז. "רומזים שהפעלתי חוקרים פרטיים, קשקוש מוחלט. אני רוצה דבר פשוט אחד - אני מבקש את הסרת צו איסור הפרסום", ושב ודרש לפרסם את הקלטות מנדלבליט-אשכנזי של תיק הרפז. "מה זה שהם מחזיקים את זה עשר שנים? מה יש להם להסתיר?", שאל. "למה הם אומרים 'לא דבק בנו רבב, אין שום בעיה?', למה הם לא מאפשרים את הסרת צווי הפרסום האלה וחשיפת הקלטות?".

בתשובה לשאלה מדוע מינה את מנדלבליט לתפקיד מזכיר המדינה ולתפקיד היועץ המשפטי לממשלה למרות פרשת הרפז, נתניהו אמר כי "היו הרבה דברים שנודעו רק לאחרונה, הרבה פרטים קטנים מהקלטות האלה שיצאו. כל מיני דברים מדהימים ומזעזעים. דרך אגב, לא רק בעניין פרשת הרפז והמסמך שלפי כל הסימנים גם אשכנזי וגם מנדלבליט חברו יחד כדי להסתיר מהרשויות".

עוד בוואלה!

סקרים אחרונים: קרב צמוד בין הליכוד לכחול לבן, לאף אחד מהגושים אין 61

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים על ההיערכות להתפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית. 27 בפברואר 2020. אי-פי, AP
נתניהו טוען כי בכבר בחודשים הקרובים "ארה"ב תחיל את הריבונות". טראמפ/AP, אי-פי

נתניהו הודה כי לא שמע בעצמו את הציטוטים שהוא מייחס לאשכנזי מתוך ההקלטות, והתחמק מלהשיב לשאלה אם יש בידיו הוכחות לטענה שמופצת בידי קמפיין הליכוד לפיה האיראנים מחזיקים חומר מכפיש על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ורק אמר: "אף אחד לא מכחיש את זה".

הוא הוסיף כי "בכל מקרה הציבור צריך לדעת, הרי מגלים דברים על גנץ במקרה", והרחיב על ההקלטות שבהן נשמע יועצו של גנץ, ישראל בכר, אומר של"גנץ אין אומץ לתקוף באיראן". הוא הכחיש שיש לו קשר להקלטות ואמר "מי שבישל את הדייסה הזאת זה בני גנץ בעצמו. בחולשה שלו, בהססנות שלו, בחוסר המנהיגות שלו".

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
"היו הרבה דברים שנודעו רק לאחרונה". מנדלבליט/שלומי גבאי

נתניהו דחה את הטענות בדבר קמפיין מלוכלך של הליכוד נגד גנץ והתנער מהתבטאויותיו של בנו, יאיר נתניהו, נגד יריביו הפוליטיים. "הוא מייצג את עצמו". הוא הפנה את החצים לעבר הקמפיין של כחול לבן ואמר כי "הם קוראים לי ארדואן, הם אומרים שאני הדיקטטור. המפלגה הדמוקרטית האמיתית היחידה בישראל היא הליכוד ואני גאה בזה. כשאתה מחויב לדמוקרטיה מבפנים, אתה מחויב לדמוקרטיה בחוץ. ארדואן ששולט בכל כלי התקשורת, נו ונתניהו באמת שולט בכל כלי התקשורת בישראל? אני שולט?".

"אביא הסכמי שלום נוספים עם עוד מדינות ערביות"

"זה ייקח כמה שבועות, אולי חודש חודשיים, ואחר כך ארצות הברית תחיל את הריבונות"

במסר החיובי, נתניהו הצהיר בריאיון כי הוא "הולך להביא הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערביות נוספות. ראיתם אותי בעומאן לפני שנה ובסודאן לפני שבועיים-שלושה, אלה דברים אמיתיים". לדבריו, "אני מסוגל לעשות מה שראשי ממשלה אחרים לא יכלו לעשות - כולל בן גוריון, שאני מעריץ אותו. דוד בן גוריון, כשנשיא ארצות הברית אייזנהאואר אמר לו לצאת מסיני - הוא יצא, כי הוא לא יכול היה לגייס את דעת הקהל בארצות הברית, שהיא בסוף מכריעה הכול".

הוא שב והכריז כי הוא "הולך להביא את הריבונות בשטחי המולדת". לדבריו, כבר בחודשים הקרובים ארצות הברית תכיר בריבונות הישראלית בבקעת הירדן ויהודה ושומרון. "האמריקנים ביקשו מאיתנו לעשות את זה במכה אחת. הם ביקשו שנגמור את העבודה שהתחילה אגב השבוע בוועדת מיפוי ישראלית-אמריקנית, זה ייקח כמה שבועות, אולי חודש חודשיים, ואחר כך ארצות הברית תחיל את הריבונות".

ראיון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בית רה"מ, ירושלים 28 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
"יכול סוף סוף לממש את הריבונות שלנו בירושלים וביו"ש". נתניהו/ניב אהרונסון

בתשובה לשאלה על מהות היחסים עם קטאר, בעלת בריתה של איראן, כחלק ממגעי ההסדרה עם חמאס ברצועת עזה, נתניהו אמר כי "לקטאר יחסים מורכבים עם כל העולם, לארצות הברית יש בסיס ענק בקטאר והיא מתנגדת לטרור. אבל לקטאר יש בעיקר דבר אחד: יש לה כסף ותחנת טלוויזיה שקוראים לה 'אל-ג'זירה', ואנחנו כמובן לוחצים עליהם שיפנו את המשאבים האלה למטרות טובות".

בעקבות דבריו של נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ טען כי הוא רוצה בחירות רביעיות "כדי להתבצר בבלפור בזמן המשפט, ולנסות להעביר את חוק ההימלטות יחד עם שותפים לממשלה קיצונית".



(עדכון ראשון: 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully