וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה שלא יהיה סיפוח

יו"ר ישראל ביתנו טען בשבתרבות בחולון כי ראש הממשלה מסר למלך ירדן שסיפוח בקעת הירדן לא ייצא לפועל. הליכוד: "לא היה ולא נברא". ליברמן הצהיר שלא יישב בממשלה בראשות רה"מ ותקף את עמיר פרץ: "נתניהו צריך אותו כדי לחסום את דרכו של אדלשטיין לבית הנשיא"

עריכה: עמית שמחה

יומיים לבחירות - כל העדכונים:

  • ליברמן: נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה שלא יהיה סיפוח
  • הליכוד: שקר מוחלט, לא היה ולא נברא
  • יו"ר ישראל ביתנו: לא נשב עם נתניהו, בליכוד מוזמנים להצטרף בלעדיו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר למלך ירדן עבדאללה שלפיו סיפוח בקעת הירדן לא ייצא לפועל. "התברר לי לפני כמה ימים שבמקביל לכל סיפורי סיפוח בקעת הירדן, נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה - 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'. ראש הממשלה שלח מסר, והשתמש במערכת הביטחון כדי להעביר אותו", טען ליברמן בשבתרבות בחולון.

טענתו של ליברמן על המסר של נתניהו לעבדאללה בדבר הסיפוח מגיעה שבוע לאחר שליברמן חשף את נסיעת ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום לקטאר בתכנית "פגוש את העיתונות". בעקבות דבריו של ליברמן הוסר חיסיון הצנזורה מעל הסיפור, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

בליכוד טענו בתגובה לדבריו של ליברמן כי זה הוא שקר מוחלט. "לא היה ולא נברא", מסרה המפלגה. "רק ראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול".

מנגד, ליברמן השיב כי "התגובה הכל כך מהירה ובהולה רק מוכיחה עד כמה הדברים נכונים. נתניהו יודע שזה נכון. ברזל. לא מאה אחוז, מאתיים אחוז. הוא באופן אישי העביר מסר כדי להרגיע את עבדאללה". הוא הוסיף כי "חייבים לספח את בקעת הירדן. בקעת הירדן - זה קונצנזוס מקסימאלי - מתוכנית אלון דרך רבין ועד לגנדי. כולם מבינים שאי אפשר להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל בלי בקעת הירדן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לדברים אלה, ליברמן הבהיר כי הוא לא יישב באף ממשלה שנתניהו עומד בראשה. "שני דברים קריטיים לישראל - להקים ממשלה, ולעשות זאת בלי נתניהו. בליכוד מוזמנים להצטרף בלעדיו", אמר.

יו"ר ישראל ביתנו שב ותקף את יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, אחרי שהאחרון הצהיר כי בהתאם להסכמות עם יו"ר כחול לבן, תוקם ממשלת מיעוט עם תמיכה חיצונית של ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. יו"ר ישראל ביתנו, שהכחיש אתמול כי יש לו סיכומים מוקדמים עם אף מפלגה, טען היום כי נסגרה בין פרץ לנתניהו עסקה על הנשיאות. "הדבר היחיד שמעניין את פרץ זה הנשיאות. כל ההודעה של עמיר פרץ מאתמול נכתבה בבלפור רק השתמשו בו בצינור להפיץ שקרים", תקף ליברמן בשבתרבות בחולון. "מפלגת העבודה לא מעניינת את עמיר פרץ ממזמן. בשביל הנשיאות הוא ימכור את מפלגת העבודה, גם את גנץ וגם כבונוס את הורוביץ".

עוד בוואלה!

נתניהו בריאיון לוואלה! NEWS: "ממש לא מתכוון לבקש עסקת טיעון"

לכתבה המלאה
הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות רה״מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, חמ״ל משרד הבריאות, ת״א. תומר נויברג, פלאש 90
בליכוד הכחישו את דברי ליברמן. נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

ליברמן הוסיף: "נתניהו צריך אותו כדי להיאבק בליברמן וישראל ביתנו וכדי לחסום את דרכו של אדלשטיין לבית הנשיא. הדיל הזה נסגר חי וקיים וככה הם פועלים". לדבריו, גם בלי הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה יש עוד 91 מנדטים להרכבת ממשלה, ולדבריו, "נצביע נגד כל ממשלה שאנחנו לא חברים בה".

על פי הסקרים האחרונים לבחירות, שפורסמו אתמול במהדורות החדשות, גם לגוש הימין-חרדים וגם לגוש המרכז-שמאל אין 61 מנדטים להרכבת ממשלה. עוד עולה מהסקרים כי מתנהל קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות - בסקר חדשות 12 הליכוד עוקפת את כחול לבן בשני מנדטים, ואילו בסקר חדשות 13 הן בתיקו. ח"כ עופר שלח (כחול לבן), שדיבר בשבתרבות בגבעת שמואל, אמר כי "תוצאות הסקרים האחרונים מראות שהקרב צמוד וכל קול קובע. מה שמונח על כף המאזניים הוא לא פחות מעתידה של ישראל כדמוקרטיה: על איזה ערכים נבסס את חיינו, האם השלטון ישרת אותנו או אנחנו אותו, כמו שנתניהו רוצה".

הורוביץ: "כמה ח"כים בכחול לבן עלולים לערוק לנתניהו"

בתוך כך, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הזהיר היום באירוע שבתרבות בבאר שבע כי כמה ח"כים מכחול לבן עלולים לערוק לממשלה בראשות נתניהו אחרי הבחירות. "אנחנו מחוייבים לגנץ ולהחלפת השלטון יותר מחלקים בתוך כחול לבן. יש מספר ח"כים בכחול לבן שעלולים לערוק לממשלת נתניהו אחרי הבחירות", טען הורוביץ. הוא הוסיף כי "אין שום משמעות לגודל המפלגה. היינו בסרט הזה פעמיים. כחול לבן היתה המפלגה גדולה ולא הצליחה להקים ממשלה. רק גודל הגוש קובע".

דברים ברוח דומה נאמרו על ידי ח"כ אילן גילאון ממפלגתו. "המתקפה של גנץ ולפיד כלפינו, שותפיהם לגוש היא מוזרה, מיותרת, וחסרת אחריות. כדי לנצח הם צריכים להביא קולות מהצד השני, ולא מהמפלגה היחידה שמתחייבת להמליץ עליהם להרכבת הממשלה. גם הם יודעים שרק גודל הגוש יקבע מי יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, לא גודל המפלגה. ראינו את זה ב 2009 עם ציפי לבני וקדימה, וראינו את זה בבחירות האחרונות", אמר גילאון, שדיבר באירוע שבתרבות בצור הדסה.

(עדכון ראשון: 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully