וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ תוקף את נתניהו על הקלטות נתן אשל: "פגיעה בלב העם היהודי"

1.3.2020 / 14:17

יו"ר כחול לבן התייחס להקלטות מקורבו של ראש הממשלה שנחשפו, לפיהן כדי לשכנע את בני עדות המזרח להצביע עבור הליכוד, יש להשתמש בשנאה. "דבריו האיומים ממשיכים להדהד ולהדהים את כולנו", אמר

צילום: מתוך ה-FB של בני גנץ, עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע חשיפת ההקלטות של מקורבו נתן אשל. "דבריו האיומים של נתן אשל, איש סודו של נתניהו, ממשיכים להדהד ולהדהים את כולנו", אמר גנץ. "הדברים הקשים והחמורים, המציגים את בני עדות המזרח כמי שמתאחדים רק סביב שיסוי ופילוג מעוררים סלידה ובחילה", הוסיף.

גנץ התייחס בדבריו להקלטות שחשפה העיתונאית אילנה דיין בקשת 12, שבהן נשמע מקורבו ואיש סודו של נתניהו, אשל, אומר כי השנאה מאחדת את מצביעי מחנה הימין וכי מירי רגב מתנהגת כמו בהמה. דבריו נאמרו בשיחה עם פרסומאי. "בציבור הזה, אני קורא לו אפילו 'הלא-אשכנזי' הזה, כן, מה מחמם אותו?... למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו 'הו-הא מה קרה, נוני אכל אותה' לפני הבחירות? הם שונאים הכל", אמר אשל בהקלטה. "הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו ומירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת, זה שהיא בהמה בכלל, עזוב. אבל היא עושה עבודה מצוינת כי היא מלהיבה, כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 1 במרץ 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, אתר רשמי
"פגיעה בלב היהודי ובדי.אן.איי של החברה הישראלית". גנץ, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אבשלום ששוני/פלאש90

גנץ הגן על שרת התרבות והספורט מירי רגב, שאותה כינה אשל בדבריו "בהמה", ואמר כי "הטענה שמירי רגב היא בהמה הופכת את הבטן. היא שרה בממשלת ישראל, תא"ל במיל. וגדולת הנאמנות של נתניהו". הוא הבהיר כי "יש לי מחלוקת עמוקה איתה על התנהלותה, אני אמשיך להתווכח איתה, אבל אם נתניהו ואיש סודו קוראים לה 'בהמה' רק משום שהיא מעדות המזרח, מה הם חושבים על המצביעים שלהם?".

הוא הוסיף כי "המחשבה שראש הממשלה ואנשיו סבורים, ואני מצטט: ש'השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו. כי הם שונאים הכול' - היא פשיטת רגל מוסרית. זו פגיעה ישירה בלב היהודי ובדנ"א של החברה הישראלית".

עוד בוואלה!

מירי רגב מגיבה לסערת נתן אשל: "הוא התנצל ומייצג רק את עצמו"

לכתבה המלאה
נתן אשל. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", הארץ
"דבריו מעוררים סלידה ובחילה". נתן אשל/הארץ, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

"חלפה מאז כמעט יממה, ונתניהו בקושי מצייץ בעניין הזה", הוסיף יו"ר כחול לבן. "האיש הזה שעוסק בהפצת רעל, לא מספיק אמיץ לתקוף באיראן, ואפילו לא אמיץ כדי להופיע בפני אזרחי ישראל ובני עדות המזרח".

גנץ הבטיח כי "אנחנו נביא לפיוס לאומי". לדבריו, "כדי שזה יקרה הנחיתי את חבריי שנמצאים איתי פה, חברי הכנסת אורנה ברביבאי, מאיר כהן, חילי טרופר, מיכאל ביטון ורדיר מריח' - להתכנס ולבנות את עקרונות הפעולה לקבינט חדש - קבינט הפיוס הלאומי. נבנה מועצה ללכידות חברתית שיהיו בה נציגים מכלל המגזרים, השבטים וחלקי החברה הישראלית. עם נציגי כל המפלגות בכנסת כולל האופוזיציה. זו ממלכתיות אמיתית לה אנו זקוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully