וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתור מפיצים והסרת פוסטים: החמ"ל המשטרתי שיילחם ב"פייק ניוז" בבחירות

1.3.2020 / 18:58

ברקע החשש מהודעות כוזבות על נגיף הקורונה שעשויות לגרום לאי-סדרים ביום הבוחר, המשטרה הקימה דסק ארצי שיטפל בנושא בזמן אמת. בחמ"ל תוצג תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות השונות ברחבי הארץ לצורך מענה בזמן אמת

צילום: דוברות המשטרה

במסגרת ההיערכות לבחירות ברקע נגיף הקורונה, המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי הקימה חמ"ל נגד הפצת מידע כוזב שעשוי לגרום לאי-סדרים במהלך ההצבעה. במסגרת זאת, יוכלו במשטרה לאתר את המקור המפיץ את המידע ולהסיר מודעות מרשתות חברתיות.

החמ"ל, שהוקדם באגף החקירות והמודיעין, יאויש על ידי כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז"פ. יושבי הדסק הארצי יציגו תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות השונות לצורך מענה לאפשרות הפצת הודעות כוזבות לאורך יום הבוחר.

מצביעים בקלפי ירושלים, בחירות לכנסת ה-22, 17 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב, TPS
חשש מהודעות כוזבות שישבשו את יום הבחירות/TPS, אסתי דזיובוב

"משטרת ישראל נערכת לאפשרות כי מחר לאורך היום, יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ", אמרה ראש חטיבת השיטור במשטרה תת-ניצב סיגל בר צבי. "על רקע היערכות מדינת ישראל והטיפול בנגיף הקורונה, גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שיידרש למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות".

בר צבי הבהירה כי "אנו קוראים לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו על ידי הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך ולא להישמע לפרסומים בלתי רשמיים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים שונים ועל אחריותם, בהם פרסומים שייתכן ויכילו מידע שגוי ומגמתי המטעה את הציבור. משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ועבירות על חוק הבחירות ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו".

הכנות משטרת ישראל לאירוויזיון, 16 במאי בתל אביב. ראובן קסטרו
יאתרו את מפיצי המידע הכוזב ביום הבחירות. חמ"ל משטרתי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אפשר ללכת בביטחה להצביע (למרות הקורונה)". הוא הזהיר כי "יהיו ניסיונות להשתמש בפייק ניוז ולשבש את ההצבעה. המשטרה תפעל ביד קשה מאוד נגד כל ניסיון לפזר פייק ניוז או לשבש את הבחירות האלה".

שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר אף הוא כי "לא נסבול פרובוקציות ופייק ניוז על קורונה בבחירות". לדבריו, "אין צורך לבוא לקלפי עם מסכה. מי שחשודים הולכים לקלפיות ייעודיות".

קלפי לבחירות לכנסת ה- 23 אשר מונגש לאנשים שנמצאים בבידוד בעקובות נגיף הקורונה 1 במרץ 2020. בועז אפרת, אתר רשמי
קלפי ייעודית לאנשים הנמצאים בבידוד ביתי/אתר רשמי, בועז אפרת

גם במשרד הבריאות עודדו את הציבור לצאת ולהצביע מחר, והפיגו את החשש מהידבקות בנגיף ביום הבוחר. כ-5,630 בני אדם הנמצאים בבידוד ביתי בשל חשד להידבקות בווירוס, יוכלו להצביע מחר ב-15 קלפיות מיוחדות.

משרד הבריאות הבהיר בהודעה כי הקלפיות בישראל בטוחות "וזה בטוח ללכת לבחור". המשרד נמצא בקשר ישיר עם הנמצאים בבידוד ביתי, שנאסר עליהם להצביע בקלפיות רגילות. במקרה של סימני מחלה, נאסר על הנמצאים בבידוד להגיע גם לקלפי המיוחדת. "לכולם (בוחרים ועובדי קלפיות) חשוב תמיד להקפיד על כללי ההיגיינה ואין צורך באמצעי מיגון כלשהם, ביום הבחירות ובכלל", הוסיפו במשרד, והדגישו כי הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה משרד הבריאות לבדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully