וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמי המהדורות: הליכוד מוביל על כחול לבן, גוש הימין על 60 מנדטים, הרשימה המשותפת מתחזקת

כתבי וואלה! NEWS

2.3.2020 / 22:01

על פי מדגמי הערוצים 12, 13 וכאן 11 - גוש הימין הוא הגדול מבין הגושים, וקיים פער של 3-4 מנדטים בין מפלגת הליכוד לכחול לבן

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

על פי מדגמי מהדורות החדשות בערוצים 12, 13 וכאן 11 המתפרסמים הערב (שני) לאחר סגירת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-23, גוש הימין מוביל על גוש השמאל-מרכז עם כ-60 מנדטים. כמו כן, נרשם פער של 3-5 מנדטים בין מפלגת הליכוד, הגדולה ביותר, לכחול לבן.

נכון לשעה 20:00, 65.6% מבעלי זכות הבחירה מימשו את זכות ההצבעה במסגרת הבחירות לכנסת ה-23. שיעור ההצבעה עד לשעה זאת הוא הגבוה ביותר בהשוואה למערכות הבחירות האחרונות מאז שנת 1999. ההצבעה ב-18 קלפיות ייעודיות לבוחרים המצויים בבידוד ביתי מחשש להתפשטות נגיף הקורונה הסתיימה. שיעור ההצבעה עם סגירת הקלפיות המיוחדות הוא 72.4%.

במסגרת סבב הבחירות השלישי תוך שנה, נפתחו ברחבי הארץ 10,631 קלפיות, שייסגרו בשעה 22:00 עם תום ההצבעה, ובהן יוכלו להצביע 6,453,255 בעלי זכות הצבעה. ב-642 קלפיות בבסיסי צה"ל החלו לובשי המדים להצביע כבר אתמול, בעוד הבחירות ב-96 נציגויות ישראל ברחבי העולם כבר הסתיימו עם 66% הצבעה.

כל בוחר רשאי להצביע בקלפי אליה הוא משויך לפי ההודעה לבוחר, ורק שם הוא רשאי לבחור. בעת ההגעה לקלפי יש להביא תעודה מזהה - תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה עם תמונה. מלבד הקלפיות הציבוריות, מופעלות גם קלפיות בבתי חולים, בתי אבות, מוסדות משרד הרווחה, בתי סוהר ובתי מעצר, וכן קלפיות מיוחדות למוגבלים בניידות.

מצביעים ראשונים בראש העין, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הקלפיות פתוחות. ראש העין/ראובן קסטרו

הבחירות נערכות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. כ-5,630 בני אדם הנמצאים בבידוד ביתי הצביעו ב-18 קלפיות מיוחדות, ובמשרד הבריאות עודדו את הציבור להצביע והפיגו את הדאגה מהידבקות בווירוס ביום הבחירות. על פי ההנחיות, בוחרים המצויים בבידוד בית רשאים לצאת לצורך הצבעה בלבד רק אם אינם סובלים מחום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול או קושי בנשימה. עליהם להגיע לקלפי הייעודית ברכב פרטי בלבד, וככל הניתן ללא מלווים.

קלפי לבחירות לכנסת ה- 23 אשר מונגש לאנשים שנמצאים בבידוד בעקובות נגיף הקורונה 1 במרץ 2020. בועז אפרת, אתר רשמי
16 קלפיות ייעודיות למצביעים הנמצאים בבידוד ביתי מחשש להתפשטות הקורונה/אתר רשמי, בועז אפרת

במשטרה נערכו לאפשרות של הפצת הודעות כוזבות על הנגיף, שעשויות לגרום לאי-סדרים ביום הבוחר, והקימו חמ"ל ארצי שיטפל בנושא בזמן אמת. במסגרת זאת, יוכלו במשטרה לאתר את המקור המפיץ את המידע ולהסיר מודעות מרשתות חברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר כי "המשטרה תפעל ביד קשה מאוד נגד כל ניסיון לפזר 'פייק ניוז' או לשבש את הבחירות האלה".

(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully