וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן גוברים הקולות להקמת ממשלה בסיוע המשותפת: "רק הצבעה אחת"

5.3.2020 / 20:46

משה יעלון, מספר שלוש במפלגה שינה את עמדתו והסיר את התנגדותו למהלך שבו תוקם ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים. בכירים במפלגה אמרו לוואלה! NEWS "אם נתניהו יודע להשתמש בקולות הח"כים הערבים, גם אנחנו יכולים"

עריכה: שאול אדם

לאור הצהרת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על תמיכתו בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, בכחול לבן גוברים הקולות שקוראים להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. מספר 3 במפלגה, יו"ר תלם, משה יעלון, שהתנגד בעבר להקמת ממשלה בעזרת הקולות של הח"כים הערבים, שינה את עמדתו ובשיחות סגורות שקיים ביממה האחרונה אמר כי הוא כבר אינו מתנגד למהלך, במידה ויו"ר ישראל ביתנו יתמוך בו גם כן.

לגישת יעלון, אם ליברמן ימליץ על גנץ לראשות הממשלה ויסכים לתמוך בממשלה בראשותו, ניתן יהיה להקים ממשלה בתמיכה חיצונית של הח"כים של המשותפת ללא שלושת הח"כים של בל"ד. אחרי בחירות ספטמבר, יעלון התנגד למהלך של ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של המשותפת, וכך גם הח"כים שלו יועז הנדל וצביקה האוזר.

הדברים של יעלון מגיעים לאחר שח"כ עפר שלח הצהיר כי "יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו". שלח, שניסה כבר אחרי הבחירות הקודמות לקדם הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ, תקף את נתניהו על קביעתו לפיה ניצח בבחירות על בסיס המנדטים של המפלגות היהודיות בלבד. הוא טען כי מדובר "בהכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. כל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא-נכון של המערכה".

אירוע סיכום הקמפיין של כחול לבן, האנגר 11 נמל תל אביב, 29 בינואר 2020. ראובן קסטרו
לא מתנגד למהלך, אם ליברמן יתמוך בו. יעלון/ראובן קסטרו

לאחר פרסום תוצאות הבחירות, מהם עלה שלגוש הימין-חרדים בראשות נתניהו יש רק 58 מנדטים ואילו בצד השני ישנם 62 מנדטים, בכחול לבן החלו לבחון מחדש את האפשרות להקים ממשלת מיעוט שתוגדר כממשלה זמנית במטרה להרחיבה בהמשך עם מפלגות מבלוק הימין. לפי המתווה המוצע, תוקם ממשלה זמנית של 40 ח"כים של כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ, ואילו ישראל ביתנו והרשימה המשותפת, ללא בלד, יצביעו בעד הממשלה מבחוץ וכך יהיה רוב של 59 ח"כים שיגבר על 58 של בלוק הימין.

בכירים בכחול לבן אמרו לוואלה! NEWS כי "צריך בסך הכול הצבעה אחת כדי להחליף שלטון. אם נתניהו יודע להשתמש בקולות הח"כים הערבים כדי לפזר את הכנסת ולמנות מבקר מדינה, גם אנחנו יכולים". עם זאת, יצוין כי צמרת כחול לבן, המכונה הקוקפיט, טרם התכנסה מאז פרסום תוצאות האמת וטרם התקבלה הכרעה על דרכי הפעולה ופגישה כזו צפויה רק בתחילת השבוע הבא.

עוד בוואלה!

אחרי הצהרת ליברמן: הליכוד דורש מהיועמ"ש לפתוח נגדו בחקירה

לכתבה המלאה
נאומו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020. שריה דיאמנט, פלאש 90., אתר רשמי
נאומו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020/אתר רשמי, שריה דיאמנט, פלאש 90.

ישראל ביתנו החליטה היום, בישיבת סיעה שקיימה, לפעול לקידום חוק שימנע את הרכבת הממשלה בידי מועמד הנאשם בפלילים, לצד חוק נוסף המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. אתמול הודיע ח"כ עופר שלח, מבכירי כחול לבן, כי הוא שוקל לקדם את היוזמה וכי ברשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ הביעו בו תמיכה. עם הצהרת ישראל ביתנו, על תמיכה ביוזמה מסוג זה, מסתמן לכך רוב בכנסת.

‏תמיכת ליברמן ביוזמה מנוגדת לדברים שכתב בפייסבוק כארבעה חודשים. "מדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו בישראל ביתנו מתנגדים לה באופן עקרוני", הכריז אז. בתגובה להחלטת ישראל ביתנו לקדם חקיקה זו, נתניהו פרסם דברים של ליברמן מלפני כמה חודשים, שבהם התנגד לחקיקה זו. נתניהו כתב בציוץ בטוויטר: "ליברמן, האם אתה סתם שקרן שאין לו מילה או שיש לך גם מניע נסתר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully