וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצהרת ליברמן: הליכוד דורש מהיועמ"ש לפתוח נגדו בחקירה

במפלגה פנו למנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ישראל ביתנו, בשל מעורבותו לכאורה בפרשת השחיתות במפלגתו. זאת, לאחר שליברמן הצהיר על תמיכתו בחקיקה למניעת כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום

עריכה: שאול אדם

הליכוד דרש היום (חמישי) מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בשל מעורבותו לכאורה בפרשת השחיתות במפלגתו. הודעת הליכוד מגיעה לאחר הצהרתו של ליברמן על תמיכתו בחקיקה למניעת כהונת מראש הממשלה תחת כתב אישום. במפלגה אמרו כי הדרישה לפתוח בחקירה מגיעה בעקבות "עדויות שנשמעו במהלך המשפט" המתנהל בפרשת ישראל ביתנו.

עוד דרשו בליכוד לבדוק, "ובמידת הצורך לחקור", את נסיבות פגישתם של שני בניו של ליברמן עם היזם משה ישעיהו במוסקבה. לדברי המפלגה, סמוך לאחר אותה פגישה הסיר משרד הביטחון, בראשו עמד אז ליברמן, את התנגדותו משינוי סיווג הקרקע שבבעלותו של ישעיהו, משטח המוגדר כשטח אש לשטח שניתן לבנות בו. בהודעת המפלגה נמסר כי "הליכוד דורש לבדוק לאלתר האם קיים קשר בין הפגישה ובין הסרת ההתנגדות לעיל".

בתגובה, ישראל ביתנו השיבה בהודעתה הרשמית בסמיילי צוחק.

נאומו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במטה המפלגה במודיעין 2 במרץ 2020. שריה דיאמנט, פלאש 90., אתר רשמי
ליברמן במטה המפלגה, עם פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות/אתר רשמי, שריה דיאמנט, פלאש 90.

ישראל ביתנו החליטה היום, בישיבת סיעה שקיימה, לפעול לקידום חוק שימנע את הרכבת הממשלה בידי מומד הנאשם בפלילים, לצד חוק נוסף המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. אתמול הודיע ח"כ עופר שלח, מבכירי כחול לבן, כי הוא שוקל לקדם את היוזמה וכי ברשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ הביעו בו תמיכה. עם הצהרת ישראל ביתנו, על תמיכה ביוזמה מסוג זה, מסתמן לכך רוב בכנסת.

‏תמיכת ליברמן ביוזמה מנוגדת לדברים שכתב בפייסבוק כארבעה חודשים. "מדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו בישראל ביתנו מתנגדים לה באופן עקרוני", הכריז אז.

עוד בוואלה!

לקראת תוצאות אמת: 36 מנדטים לליכוד, 33 לכחול לבן, גוש הימין - 58

לכתבה המלאה

תגובת נתניהו להצהרת ליברמן:

בתגובה להחלטת ישראל ביתנו לקדם חקיקה זו, נתניהו פרסם דברים של ליברמן מלפני כמה חודשים, שבהם התנגד לחקיקה זו. נתניהו כתב בציוץ בטוויטר: "ליברמן, האם אתה סתם שקרן שאין לו מילה או שיש לך גם מניע נסתר?".

כמו כן, נתניהו פנה הערב ליו"ר כחול לבן בני גנץ ולליברמן ואמר: "לא ניתן לכם לגנוב את הבחירות". בסרטון שפרסם, אמר נתניהו: "הליכוד והימין ניצחו את הימין בנוק-אאוט. גנץ שנכשל בקלפי מנסה יחד עם ליברמן לגנוב את החלטת המוני אזרחים בישראל שהעניקו לליכוד בראשותי ניצחון מוחץ. לארדואן יש הרבה ממה ללמוד מהם. אפילו באיראן לא נוהגים כך. שם פוסלים מועמדים לפני הבחירות, לא אחרי הבחירות. והרי המוני אזרחים ידעו היטב מהן ההאשמות הסרק נגדי ובכל זאת העניקו לי מנדט מחוזק ומחודש".

בכירי כחול לבן עדיין לא התבטאו בנושא היוזמה של חברי הכנסת שלח, אחמד טיבי וניצן הורוביץ, ולא קיבלו החלטה בעניין. ברשימה המשותפת ובעבודה-מרצ-גשר לוחצים על יו"ר המפלגה גנץ לקדם את יוזמת החקיקה. בכחול לבן הדגישו כי אם החוק יקודם, הוא יהיה רלוונטי לכנסת הבאה, כך שאם יהיו בחירות רביעיות תעלה השאלה אם נתניהו יוכל להתמודד כשאין לו כל אפשרות חוקית להרכיב ממשלה.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully