וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש, רון דרמר וגלעד שרון: הטאלנטים שנתניהו שוקל לגייס בתגובה לסער

27.12.2020 / 10:20

גורמים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי רה"מ מנסה לחזק את המפלגה ולבלום את הסחף בסקרים לכיוון סער. על הכוונת: תא"ל במיל' הירש, השגריר בארה"ב ובנו של רה"מ לשעבר. עדיין לא ברור אם הסיוע יבוא בצורת תמיכה בפריימריז או שריון ברשימה

בווידאו: אלקין התפטר מתפקידו ומצטרף לגדעון סער/צילום: אל ימאמה, עריכה: אסף דרורי

ברקע הפיצול של גדעון סער וזאב אלקין מהליכוד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין לחזק את שורות מפלגתו במצטרפים חדשים-ישנים, ולייצר מומנטום שיבלום את הסחף לטובת סער בסקרים - כך אמרו לוואלה! NEWS גורמים בליכוד. לדבריהם, נתניהו מקיים בימים האחרונים מגעים עם תת-אלוף (במיל') גל הירש בשביל לשלבו ברשימת הליכוד בבחירות הבאות.

הירש הצטרף לליכוד בשנה שעברה, והוצב במקום ה-100 ברשימה בשתי מערכות הבחירות הקודמות. עדיין לא ברור אם יתקיימו פריימריז בליכוד, ואם הסיוע של נתניהו יתבטא בתמיכה בבחירות המקדימות, או שאם הפריימריז יבוטלו - נתניהו יבקש לתת שריון להירש במקום ריאלי ברשימה.

רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מעוניין לבלום את התחזקות תקווה חדשה בסקרים. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הירש, תא"ל במיל', עסק מאז שחרורו ב-2006 בייעוץ ביטחוני, והיה מועמד ב-2015 לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אך מועמדותו הוסרה לאחר שנודע כי הוא חשוד בשתי פרשות של שוחד והפרת אמונים. בשנים האחרונות עלו טענות וחשדות לכך שמינויו סוכל על ידי בכירים במשטרה, וגם ביקורת על התארכות החקירות בעניינו, שהסתיימו בסופו של דבר בכתב אישום אחד על העלמות מס, בכפוף לשימוע.

בשנה שעברה, הירש נכנס למערכת הפוליטית בהצהרה שמטרתו להתמנות לשר לביטחון הפנים, ובבחירות אפריל 2019 התמודד בראשות מפלגה עצמאית בשם "מגן" שלא עברה את אחוז החסימה. לאחר מכן, ביולי 2019, התפקד לליכוד. גורמים בליכוד אומרים כי נתניהו מעוניין לשלב את הירש במקום ריאלי בבחירות הבאות, בין היתר כדי שיחזק את הקמפיין המפלגתי שיתמקד בביקורת על מערכת אכיפת החוק.

גל הירש במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הצטרף לליכוד בשנה שעברה. הירש/ראובן קסטרו

שם נוסף שעלה בשיחות של נתניהו בימים האחרונים הוא של שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, שצפוי לסיים בחודש הבא את תפקידו ולשוב לישראל לאחר כהונה של שבע שנים. דרמר הוא אחד האישים הקרובים ביותר לנתניהו בעשור האחרון, ונחשב לאיש מפתח ביחסים החמים עם ממשל טראמפ ובכינון הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב. בשנה שעברה פורסם בוואלה! NEWS שנתניהו רואה בו, ובראש המוסד יוסי כהן, מועמדים מתאימים להנהגת מדינת ישראל בעתיד.

עוד בוואלה!

מסרי מחנה לא-ביבי והאידאולוגיה הימנית של אלקין יקשו על המשחק של נתניהו

לכתבה המלאה
יועצו של נתניהו, רון דרמר 13 בפסטמר 2009. -, פלאש 90
שחקן מפתח ביחסים עם טרמפ ובהסכמי הנורמליזציה. דרמר/פלאש 90, -

בנוסף, גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו שוקל לסייע גם לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד לשעבר אריאל שרון, בהשתלבותו ברשימה. בין נתניהו ושרון ישנם יחסי עבר מתוחים, אך לפי המקורות, בימים האחרונים מתקיימים ניסיונות פיוס ותיווך, ושני הצדדים "הביעו נכונות לשתף פעולה". אולם, בכירים בליכוד הביעו ספק גדול באפשרות לפיוס בין נתניהו ושרון לנוכח הרקע העכור ביניהם בעבר.

שרון, שפיצל את המפלגה בפעם הקודמת והקים את "קדימה", חזר לליכוד ב-2016. עד היום, נתניהו הערים קשיים על שילובו במפלגה ואף הפעיל נגדו את המנגנון הליכודי - כששרון ניסה להתמודד בבחירות הקודמות בפברואר אשתקד, בית הדין של הליכוד פסל אותו פעמיים - מכיוון שהיו חסרים לו שלושה חודשים לתקופת ההכשרה הנדרשת להתמודדות.

כעת, לקראת הבחירות הבאות, שרון כשיר להתמודדות והוא בין מובילי הלחץ לקיים פריימריז בליכוד, בעוד נתניהו שוקל בכלל את ביטולן לאור העלויות הגבוהות והקשיים הלוגיסטיים בקיום בחירות מקדימות בעידן הקורונה.

גלעד  שרון בהלוויתה של גאולה כהן, הר הזיתים ירושלים, 19 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ממובילי הלחץ לקיים פריימריז. שרון/ראובן קסטרו

שרון הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS את המגעים וטען שלא היה בקשר עם נתניהו או מי מטעמו באחרונה. הירש הפנה לדוברי ראש הממשלה. בליכוד לא הגיבו לפניית וואלה! NEWS בנושא.

הקרב על הפריימריז

חוקת הליכוד קובעת שלפני כל מערכת בחירות יש לקיים בחירות לראשות המפלגה ולרשימה, אך הרשימה הנוכחית של הליכוד נבחרה לפני כמעט שנתיים, בבחירות מועד א', בפריימריז שהתקיימו בפברואר 2019. נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, שוקלים בימים האחרונים בכובד ראש לבטל את הפריימריז ולהותיר את הרשימה על כנה לקראת הבחירות הבאות, משיקולים של חיסכון בעלויות וקושי לוגיסטי בקיום הליך בחירות תקין תחת מגבלות הסגר. כדי לבטל את הבחירות המקדימות, נדרש רוב של שני שליש מחברי מרכז הליכוד, ויש כמה דמויות בולטות כמו שרון והשר והשגריר לשעבר דני דנון שדורשים לקיים את החוקה כלשונה כדי לקבל הזדמנות להשתלב ברשימה.

אולם, בשל הסגר השלישי, כינוס מרכז הליכוד לביטול הפריימריז עשוי להיות קשה עד בלתי אפשרי. בשל כך, בליכוד בוחנים את האפשרות להוציא הוראת שעה מיוחדת בצל הקורונה שתבטל את הפריימריז עד שיהיה אפשר לכנס את המרכז או לחילופין להעביר את ההכרעה לפורום מצומצם יותר של מאה איש במזכירות הליכוד שיכולים להתכנס בזום. בליכוד בודקים בנוסף את האפשרות לעבור למודל בחירות אחר במקום הפריימריז, שיאפשר לקיים הליך דמוקרטי בקרב המתפקדים או חברי המרכז בלי הקשיים הלוגיסטיים של הקורונה. נתניהו וכץ צפויים לקבל החלטה בנושא בימים הקרובים.

מאז הבחירות האחרונות התפנו ברשימת הליכוד שבעה מקומות: ביחד עם סער עזבו זאב אלקין, יפעת שאשא ביטון, מיכל שיר ושרן השכל, ועם הקמת הממשלה גלעד ארדן וציפי חוטובלי, שוגרו להיות שגרירים בחו"ל. המקומות הפנויים יאפשרו לרוב חברי הליכוד להשתדרג במקומם ברשימה גם בלי פריימריז, אם הם אכן יבוטלו, אך נתניהו צפוי לבקש שחלקם יישמרו לשריונים.

בכירים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו צפוי לבקש שני שריונים ברשימה על חשבון המקומות הפנויים. אחד מהם יוקצה לשרה אורלי לוי אבקסיס, שצפויה להשתריין בתחילת העשירייה השלישית, והשני יישמר לגיוס דמות אטרקטיבית נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully