וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן עזב את כחול לבן ויצטרף למפלגה החדשה של חולדאי

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:45

שר המשפטים קיבל את ההחלטה אחרי ששמע על חיבור אפשרי בין כחול לבן לימינה, והתלבט בין ראש עיריית ת"א, יש עתיד והעבודה. עזיבתו היא הרביעית במפלגה מפיזור הכנסת, וההתפוררות צפויה להימשך עם פרישתו של אשכנזי. גנץ דרש מניסנקורן להתפטר מתפקידו: "בחר בית פוליטי חדש"

בווידאו: עימות בין שר המשפטים ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (שלישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ על עזיבת המפלגה והצטרפותו למפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי - שצפוי להכריז הערב רשמית על הקמתה. ניסנקורן הוא הח"כ הרביעי שהודיע על פרישה מכחול לבן לקראת הבחירות הקרובות, ושר החוץ גבי אשכנזי צפוי להצטרף ולעזוב גם הוא בימים הקרובים בעקבות הישארותו של גנץ בראשות המפלגה.

מקורביו של ניסנקורן טוענים כי החליט לפרוש מכחול לבן בשל פערים אידאולוגיים עם גנץ והכיוון הימני שכחול לבן תופסת. לדבריהם, ניסנקורן קיים כמה שיחות עם שר הביטחון בסוף השבוע ובחן את האפשרות להמשיך להתמודד בכחול לבן, אך לאחר שנודע לו שגנץ בוחן חיבור עם מפלגת ימינה החליט לעזוב את המפלגה ולחבור לחולדאי. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", הכריז.

גנץ למד על ההחלטה מהתקשורת. בסביבת ניסנקורן אמרו שניסו להשיג אותו, אך הוא היה ברצף שיחות ביטחוניות. כשהצליחו לשוחח גנץ דרש שיתפטר מתפקידו כשר המשפטים, וברצונו למנות חבר מפלגה אחר במקומו למשך כהונת ממשלת המעבר. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", אמר. "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

אבי ניסנקורן, ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
יצטרף לחולדאי. ניסנקורן/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

ניסנקורן בחן בימים האחרונים את המשך דרכו, והתלבט בין מעבר למפלגה בראשות חולדאי, יש עתיד והתמודדות על ראשות מפלגת העבודה אחרי הפרישה העתידית של היו"ר עמיר פרץ. הוא צפוי לחבור לחולדאי יחד עם ח"כית נוספת מכחול לבן, יו"ר ועדת המדע עינב קאבלה. לפניהם עזבו את המפלגה אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ומיכל וונש קוטלר. לצדם גם ח"כ רם שפע צפוי לעזוב, ושר החוץ גבי אשכנזי ושר המדע יזהר שי שוקלים את המשך דרכם.

הודעתו של ניסנקורן מגיעה לקראת הצהרתו של גנץ הערב בשעה 20:00, לראשונה מאז פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. גנץ קיים בימים האחרונים רצף שיחות עם חברי מפלגתו והחליט להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן בבחירות, על אף המשבר הפנימי במפלגה. לאחר עזיבת ניסנקורן, זמיר וחיימוביץ', רבים מחברי הכנסת שנותרו במפלגה בעלי נטייה ימנית, ודוחפים לחיבור עם ימינה או תקווה חדשה של גדעון סער.

גנץ דחה את ההצהרה בימים האחרונים כמה פעמים, וכעת צפוי לשאת דברים במקביל או בסמוך להצהרה שזימן ראש עיריית תל אביב. חולדאי לא צפוי לעזוב את כיסא ראש העיר בזמן מערכת הבחירות, ורק אם ייבחר לתפקיד משמעותי הוא צפוי לפנות את מקומו בעירייה תל אביב. לפי סקר חדשות 12 שפורסם השבוע, מפלגה הכוללת את ראש עיריית תל אביב, ניסנקורן ועפר שלח - הייתה מקבלת 7 מנדטים בבחירות.

גורם בכחול לבן: "ניסנקורן ירק לבאר שממנה שתה"

גורם בכחול לבן תקף את שר המשפטים על עזיבת המפלגה, והאשים אותו בכפיות טובה. "ניסנקורן מסוג הרמאים שלא מנצנצים. ממשלה התפרקה בגלל הגיבוי שנתן לו גנץ והוא ירק לבאר שממנה שתה", אמר. "גנץ גיבה את ניסנקורן לאורך כל הדרך, והוא בזמן הזה עשה תרגילים פוליטיים, ניהל מו"מ עם כולם, ודאג לעצמו בלבד".

מוזיאון תל אביב חילי טרופר טניה כהן עוזיאלי רון חולדאי. ראובן קסטרו
יקבל שחקן חיזוק. חולדאי/ראובן קסטרו

ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר, חבר לגנץ בפברואר 2019, עוד לפני הקמת כחול לבן, ושובץ ברשימת חוסן לישראל במקום השלישי אחרי גנץ ואשכנזי. עם פירוק כחול לבן והקמת הממשלה באפריל האחרון, הוא מונה לשר המשפטים למורת רוחם של אנשי הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך החודשים האחרונים פעילותו במשרד המשפטים עוררה ביקורת חריפה בליכוד, במיוחד סביב המחלוקת בעניין מינויי הבכירים.

כשר המשפטים הוא מנע הקמה של ועדה משותפת שהייתה אמורה לקום לפי ההסכם הקואליציוני כדי להחליט על רפורמה בשיטת המינויים, ובאוקטובר החל לקדם עצמאית את הליכי האיתור של פרקליט המדינה, בניגוד להסכמות. התנהלותו של ניסנקורן עוררה גם זעם בסביבת גנץ בחודשים האחרונים, והשתלשלות העניינים סביב פירוק הממשלה הובילה להחרפת המתיחות.

בליכוד דרשו את פיטוריו של ניסנקורן כתנאי להמשך קיום הממשלה ולקצץ בסמכויותיו. גנץ סירב לפטרו אך ניהל משא ומתן על שינוי שיטת המינויים הבכירים עליהם ניסנקורן מופקד כמו פרקליט המדינה, היועמ"ש, ושופטי בית המשפט העליון. ניסנקורן התנגד בתוקף לפשרות בנושא המשפטי מול נתניהו ומקורבי גנץ האשימו אותו בסיכול הפשרה שהיתה יכולה להביא להארכת חיי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully