וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי איזנקוט הודיע כי לא יתמודד לכנסת בבחירות הקרובות

30.12.2020 / 11:48

הרמטכ"ל לשעבר קיים בשבועות האחרונים מגעים עם כמה מפלגות, אך בישר להן על החלטתו. בשבוע שעבר אמר איזנקוט כי הוא "הרמטכ"ל שהולך לעשות את הטעות הבאה", אך הבהיר בשיחות סגורות כי הוא לא יצטרף לפוליטיקה בכל מחיר

בווידאו: חולדאי מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם ניסנקורן/עריכה: עמית שמחה

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר (רביעי) לראשי המפלגות עמם היה בקשר כי החליט לא להתמודד בבחירות הקרובות.

איזנקוט קיים בשבועות האחרונים מגעים עם בכירים במערכת הפוליטית, ושוחח בין היתר עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר תל"ם משה יעלון, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער. הם הציעו לו מקום בצמרת רשימתם ובחלק מהמקרים אף להיות מספר 2. איזנקוט הודיע להם הבוקר כי החליט שלא להתמודד בבחירות הנוכחיות.

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, עפר שלח ורון חולדאי נפגשו באחרונה עם איזנקוט, שהפך לדמות המחוזרת ביותר במערכת הפוליטית לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

גדי איזנקוט בטקס אבירי ואבירות איכות השלטון, 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מכשול נוסף בתכניותיו היה חוק הצינון. איזנקוט, החודש/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר השתתף איזנקוט בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואמר "אני הרמטכ"ל לשעבר שהולך לעשות את הטעות הבאה", ובכך עורר גל של הערכות כי הצטרפותו הולכת וקרבה. למרות זאת, בשיחות סגורות שקיים איזנקוט הבהיר כי הוא לא מעוניין להצטרף לפוליטיקה בכל מחיר, אלא רק אם ירגיש שלהצטרפותו תהיה משמעות והשפעה.

מכשול נוסף לתכניותיו של איזנקוט קשור לחוק הצינון. איזנקוט השתחרר מצה"ל ב-2019. ככלל, חוק הצינון אמור היה למנוע ממנו להתמודדות לכנסת במשך שלוש שנים, אך ישנה פרצה בחוק שמאפסת את תקופת הצינון במערכת הבחירות השנייה שאחרי השחרור.

ראשי המפלגות עמם שוחח ביקשו להציב אותו כמועמד לתפקיד שר הביטחון, אך מוקדם יותר החודש נחשף "בהארץ" מרכיב נוסף בחוק הצינון, שמונע מבכירי מערכת הביטחון לשעבר להתמנות לתפקיד שר בממשלה במשך שלוש שנים שאחרי שחרורם, בלי סייגים ופרצות של מערכת בחירות שתקצר את תקופת הצינון.

עוד בוואלה!

בזמן שגנץ נמלט מאחריות, חולדאי נכנס לתפקיד המושיע התורן

לכתבה המלאה

מקורבים לאיזנקוט אומרים כי היה מעדיף לפעול לפי רוח חוק הצינון, גם אם אינו חל עליו ואם תימצא פרשנות משפטית אחרת שתאפשר לו בכל זאת להתמנות לשר, ולכן העדיף להמתין ולא להתמודד בבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully