וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי הציג 4 מועמדות חדשות ברשימתו: "נשאף להגיע לרשימה שמחציתה נשים"

עודכן לאחרונה: 5.1.2021 / 20:00

ראש העיר ת"א הודיע כי החוקרת פרופ' קרין נהון, אשת החינוך קארן טל, מנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות עדי צברי והח"כ לשעבר עינב קבלה יצטרפו ל-"הישראלים": "איוש נשים בעמדות מפתח הוא תנאי בל יעבור". בהמשך נודע כי גם סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל יחבור למפלגה

בווידאו: חולדאי מכריז על מצטרפות חדשות למפלגת "הישראלים"/צילום: נס הפקות, עריכה: ליר שפיגלר

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים על צירופן של ארבע נשים לרשימתו - "הישראלים". המועמדות החדשות הן החוקרת פרופ' קרין נהון, ח"כ לשעבר עו"ד עינב קבלה, אשת החינוך קארן טל ומנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בת"א עדי צברי. כעבור כשעתיים, הוא הכריז גם על צירופו של אלוף דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר.

את מסיבת העיתונאים פתח ראש המפלגה חולדאי, שהכריז כי 50% מרשימת מפלגתו תורכב מנשים. "הבחירות האלה צריכות להיות על עמדות ברורות", הבהיר. הוא פנה למצביעי כחול לבן, ואמר כי "אני שומע את הקולות והאכזבה, אני פונה לכל מי שהצביע לכחול לבן - לא טעיתם - המנהיג שלכם טעה".

הוא הוסיף כי "מפלגת הישראלים היא הבית שלכם. אנחנו ממשיכים להציג אמירות ברורות, וכך תיראה הרשימה שלנו. אנחנו מאמינים שאיוש נשים בעמדות מפתח בפוליטיקה הוא תנאי בל יעבור במדינת ישראל. נשאר להגיע לרשימה שמחציתה נשים".

הצגת המועדמות ברשימת "הישראלים" בראשות רון חולדאי |  5 בינואר 2021. נס הפקות, אתר רשמי
"הבחירות צריכות להיות על עמדות ברורות". חולדאי מציג את ארבעת הנשים שהצטרפו למפלגה, היום/אתר רשמי, נס הפקות

"אנחנו מציגים נבחרת נשים ראויה - זאת תפיסת עולם", המשיך חולדאי. "מפלגות שבהם מדברים על נשים ואז מדירים אותם מהרשימה - זה לא אנחנו". בנוסף לכך, הוא הבהיר כי נשים נוספות יוצגו בהמשך.

פרופ' קארין נהון היא חוקרת בתחום המידע, השקיפות והחברה, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, חברת סגל בבית הספר לממשל ובבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. קארן טל היא מנהלת בית הספר 'ביאליק-רוגוזין' לשעבר ומייסדת עמותת "תובנות בחינוך".

עדי צברי היא מנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בתל אביב וממקימי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, וגם היתה המ"פ האישה הראשונה בבה"ד 1. עינב קאבלה היא ח"כית לשעבר, יו"ר ועדת המדע לשעבר ומקורבתו של שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן שהצטרף למפלגה של חולדאי בשבוע שעבר.

דן הראל כיהן בעבר כסגן הרמטכ"ל, ולפני כן שימש בין היתר כראש אגף מבצעים, נספח צה"ל לארצות הברית ואלוף פיקוד הדרום. לאחר פרישתו מהצבא, כיהן הראל כמנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל משרד התחבורה, יו"ר נתיבי אילון ויו"ר רכבת ישראל.

עוד בוואלה!

חולדאי הכריז על הקמת מפלגת "הישראלים": "לא נתרגל לשחיתות ולפילוג"

לכתבה המלאה

חולדאי הודיע בשבוע שעבר על הקמת המפלגה בראשותו, שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. במהלך הכרזתו על המפלגה, הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והפנה אצבע מאשימה גם אל יריביו האחרים, והצהיר כי ינסה להקים קואליציה רחבה.

ניסנקורן, שהודיע על הצטרפותו למפלגה, הסביר כי הסיבה לעזיבת כחול לבן הייתה התרחקותה מתפיסת עולמו. בפתח דבריו, אמר חולדאי כי "התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה ולשחיתות. אני מסרב להתרגל - כמשרת ציבור 50 שנה אני אומר לכם: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל למיליון מובטלים. החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד. לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה".

דוברת צה"ל לשעבר רות מלכי-ירון ועפר שלח בהודעה על הצטרפותה למפלגתו "תנופה". 5 בינואר 2021. -, אתר רשמי
מצטרפת לתנופה. דוברת צה"ל לשעבר רות מלכי-ירון ועפר שלח/אתר רשמי, -

אישה נוספת שהודיעה היום על הצטרפותה למערכת הפוליטית היא דוברת צה"ל לשעבר, רות מלכי ירון. היא הודיעה כי היא מצטרפת למפלגת תנופה של עפר שלח. מלכי-ירון בת ה-63, ילידת אלג'יריה, היתה האישה הראשונה שכיהנה כדוברת צה"ל וחברת פורום מטכ"ל בין השנים 2002-2005.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שהוזכרה אף היא כמועמדת למפלגתו של חולדאי, הודיעה היום שהיא עוזבת את כחול לבן ומצטרפת למפלגת יש עתיד. כהן נפגשה הבוקר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והודיעה לו על החלטתה. גם כהן ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יישאו הצהרה משותפת לתקשורת.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של חולדאי כי "הדרך של כחול לבן מנעה סיפוח, את סגירת בתי המשפט, פגיעה בדמוקרטיה ושלטון יחיד בתקופה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי". עוד הוסיפו במפלגה כי "הדרך של הישראלים מונעת מתל אביב ראש עיר במשרה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully