וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן פועל להקמת בלוק עם בנט, סער ולפיד: "רק ככה נחליף את השלטון"

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי הוא מעוניין בניהול מו"מ משותף לאחר הבחירות במטרה להקים ממשלה ללא הליכוד. בריאיון ל-103FM, ליברמן קרא למפלגות נוספות להצטרף, וטען שהפסד של נתניהו יגרור תוצאות חמורות מהמהומות בוושינגטון: "זה התסריט שהוא מתכנן". ימינה: "פייק מוחלט"

בווידאו: ליברמן בפתח ישיבת הסיעה מעודד מרד נגד הנחיות הסגר/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר היום (ראשון) כי הוא מנסה להקים בלוק משותף עם ימינה, תקווה חדשה ויש עתיד לקראת הבחירות הקרובות. בריאיון ל-103FM, הוא העלה חשש מתרחיש דומה להסתערות על הקפיטול בארצות הברית ואף גרוע מכך במקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו יפסיד ויאבד את התפקיד.

"ברור שכל מה שקרה בקפיטול זה כאין וכאפס למה שיהיה פה", טען. "נתניהו חושב שרוצים לגנוב על השלטון והוא רוצה לשמור עליו. אני מכיר אותו היטב, זה התסריט שהוא מתכונן. גם אם יפסיד את הבחירות, הוא לא מתכוון להודות בכך, אין לי ספק שהוא יקרא לתומכים לצאת החוצה".

בשביל למנוע זאת, העלה ליברמן את רעיון המו"מ המשותף. "אני משתדל שנבנה בלוק של אותן ארבעת מפלגות שחתמו הסכם עודפים, ימינה, תקווה חדשה, יש עתיד וישראל ביתנו, והוא ינהל את המו"מ. אני מקווה שעוד כמה מפלגות יצטרפו, חייבים להחליף את השלטון, זה לא רק כן או לא נתניהו".

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
"גם אם נתניהו יפסיד בבחירות, הוא לא יודה בכך". לפיד וליברמן/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

בהמשך, תקף את היד הרפה כלפי התחלואה במגזר החרדי. "השאלה פה הרבה יותר מהותית - מי מנהל את המדינה? כשראש הממשלה מתרפס בפני עסקנים חרדים, הוא מחליט עבור הממשלה ומחליט עבור כולנו. חייבת להיות אכיפה אחידה. זו רוח המפקד, כל מה שהוא משדר הוא שצריך לרצות אותם, ומי מנהל את המדינה, הממשלה או הרבנים? אין קנס אחד שהמוסדות החרדים שילמו על כך שהם מצפצפים על ההנחיות".

"אצל נתניהו הכל משועבד להישרדות הפוליטית האישית שלו, הוא מנצל בצורה צינית את הקורונה, החיסונים, שב"כ וההפגנות. כולנו בני ערובה של ההישרדות הפוליטית שלו", הוסיף.

ליברמן בריאיון ל-103FM

בימינה הכחישו את המגעים. "פייק מוחלט. אנחנו עסוקים ביצירת 400 אלף מקומות עבודה למובטלים ובאיחוי הקרעים בעם, לא בבלוקים מדומיינים".

נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
מאמצים להקמת בלוק משותף. סער ובנט/פלאש 90, -

דבריו של ליברמן באים ברקע חתימת הסכם העודפים עם מפלגתו של יאיר לפיד, והסכם דומה שנחתם בין ימינה בראשות נפתלי בנט ותקווה חדשה של גדעון סער. ההסכמים משאירים את נתניהו לכאורה ללא אפשרות לחתום הסכם עודפים עם אחת ממפלגות הימין, לאור העובדה שגם ש"ס ויהדות התורה עשויות לחתום ביניהן על הסכם דומה.

מפלגתו של יאיר לפיד נותרה בהרכב חלקי, אחרי שיו"ר תל"ם משה יעלון החליט להיפרד ולרוץ ברשימה עצמאית. בשבועות האחרונים יעלון ולפיד ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות,ש לא צלחו. לפיד הציע ליעלון מקום בצמרת יש עתיד אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ולהשתלב באופן מלא במפלגתו, אך יעלון סירב לוותר על עצמאותו ובימים האחרונים החליט להתמודד לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully