וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי על קואליציה עם המשותפת: "כל עוד בל"ד שם יש לי בעיה"

עודכן לאחרונה: 11.1.2021 / 19:13

יו"ר מפלגת הישראלים אמר בתדרוך לכתבים כי הוא יעמוד בראשות גוש המרכז-שמאל ואינו מתכוון בשלב זה לחבור למפלגה אחרת: "יאיר לפיד התמודד 5 פעמים ולא הצליח". הוא הבהיר שוב שיפרוש מתפקידו כראש העיר ת"א לפני הבחירות. גם שלח קרא לחיבורים: "הגוש מרוסק פוליטית"

בווידאו: חולדאי מציג את הקמפיין ומבהיר שהוא מתכוון להוביל את הגוש/צילום דוברות "הישראלים"

יו"ר מפלגת הישראלים, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, אמר היום (שני) כי הוא "מתכוון להוביל את הגוש ולהיות אלטרנטיבה שלטונית. אני קורא לכולם להצטרף אליי". בתדרוך לכתבים הפוליטיים הוא הבהיר שהוא רואה את עצמו מנהיג גוש המרכז-שמאל בבחירות הבאות ולא מתכוון בשלב זה לחבור מתחת למפלגה אחרת.

"יאיר לפיד התמודד חמש פעמים ולא הצליח", אמר חולדאי בהתייחס ליו"ר יש עתיד, שעומד בראש המפלגה הגדולה בגוש כיום. "גם בורחים לו מהמפלגה, גם בוגי יעלון וגם עפר שלח. אני האלטרנטיבה השלטונית".

חולדאי: מתכוון להוביל את הגוש ולהיות אלטרנטיבה שלטונית, קורא להצטרף אליי 
11.1.21. דוברות הישראלים, אתר רשמי
"קורא לכולם להצטרף אליי". חולדאי/אתר רשמי, דוברות הישראלים

בתדרוך זום לכתבים פוליטיים, יו"ר המפלגה הציג את הקמפיין החדש של המפלגה, שעלה הבוקר, בו הוא מככב לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה "יש רק שני מנהיגים". הוא הבהיר בשיחה שוב כי הוא לא מתכוון לפרוש מתפקידו כראש העיר תל אביב לפני הבחירות.

"לא דורשים מראש הממשלה להתפטר כשהוא מנהל את זה בזמן בחירות. כשאולמרט רץ לעיריית ירושלים לא דרשו ממנו להתפטר. אני עוזב ביום שאושבע, עד אז אני דואג לעיר ולכן ימשיכו לדבר. אני רגיל שמדברים - תפקידי לעשות".

סטיקר של מפלגת "הישראלים" בראשות רון חולדאי עם דמותו של רה"מ, נתניהו 11 בינואר 2021. מפלגת "הישראלים", אתר רשמי
"יש רק שני מנהיגים". קמפיין הישראלים/אתר רשמי, מפלגת "הישראלים"

חולדאי התחמק מהשאלה האם הוא מגדיר עצמו כימין או שמאל ואמר "אני בעד חלומו של הרצל על מדינה יהודית ודמוקרטית עם רוב יהודי מוצק. תקרא לזה איך שאתה רוצה אבל הקמתי מפלגה שתדאג לישראלים כולם - לא ימין ולא שמאל". בתשובה לשאלה אם הוא רואה את הרשימה המשותפת כחברה לגיטימית בקואליציה, אמר ש"כל עוד בל"ד במשותפת יש לי בעיה", אך רמז כי הוא עשוי או צפוי לשבץ מועמד ערבי ברשימת הישראלים בהמשך.

גם שלח קרא לחיבורים: "הגוש מרוסק פוליטית"

זמן קצר לאחר מכן נשא דברים גם יו"ר תנופה עפר שלח, במהלכם קרא לראשי מפלגת הישראלים ומפלגת העבודה לפתוח איתו במגעים לחיבור ואיחוד למפלגת שמאל בבחירות הקרובות. "קצת יותר מחודשיים לבחירות, המפה הפוליטית מעורפלת, אבל גוש המרכז שמאל מרוסק פוליטית", אמר. "עמעום מסרים, מעילה באמון הבוחר והמיקוד ב'רק לא ביבי' הביאו לכך שכמעט מחצית מהמצביעים חונים בגוש המרכז שמאל".

"אני קורא לרון חולדאי, לאבי ניסנקורן ולראשי מפלגת העבודה: בואו לשבת. כולכם מכירים אותי. כבר עשיתי איתכם, הסכמים ופעולה פוליטית. אין לי שום תנאים מוקדמים. נשב, נישא וניתן, נגיע להסכמה ונקים את הגוף שמחנה שלם מייחל לו. רק גוף כזה יעצור את הריצה המבוהלת ימינה בשם ה'רק לא ביבי'", הוסיף.

עופר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה, בית העיתונאים, ת"א, 24 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אין לי שום תנאים מוקדמים". שלח/ראובן קסטרו

שלח עזב את יש עתיד והקים את תנופה בחודש שעבר ביחד עם נשיא איגוד העצמאים, רועי כהן. בנוסף, בשבוע שעבר הודיע על צירופה של דוברת צה"ל לשעבר רות ירון למפלגתו.

לפי הסקרים, תנופה לא עוברת את אחוז החסימה ושלח כעת מחפש להניע את המגעים לחיבורים ואיחודים, עד סגירת הרשימות ב-4 בפברואר. הפנייה שלו היא למפלגות השמאל, ולא ללפיד או תל"ם של יעלון.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לא שלל חיבור אפשרי עם הישראלים. לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בתדרוך דומה שערך אתמול לפיד, הוא אמר כי יש עתיד צריכה לעמוד בראש גוש המרכז שמאל ולהוביל את האיחודים והחיבורים, לאור ריבוי המפלגות המתמודדות בבחירות הבאות. "אני מאוד בעד איחודים. אנחנו המפלגה הגדולה בגוש. כולם צריכים לחבור אלינו ולהגדיל עוד יותר", הבהיר.

לפיד הוסיף כי "יש סכנה גדולה ברסיסי המפלגות והפיצולים - זה משרת רק את נתניהו ואת הימין הקיצוני". לדבריו, "בשני הסקרים האחרונים שראיתי היינו המפלגה השניה בגודלה, והמפלגה השנייה בגודלה בגוש היא בערך שליש מאיתנו אז אני חושב שאנחנו צריכים להוביל. כל חיבור שהוא מכפיל כוח נלך אליו בשמחה. יש עתיד מוכנה לקיים דיון טוב והוגן עם כל מי שרוצה לעבוד איתנו ולהפוך למכפיל כוח".

הוא לא שלל חיבור אפשרי עם מפלגת הישראלים ואמר שהוא "ביחסים טובים" עם חולדאי ועם שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן. "אנחנו יודעים לדבר, יש שיחות עם כולם, אבל מוקדם", אמר. עוד הוסיף כי הוא מקיים מגעים ושיחות עם ראשי המפלגות האחרות, אך סירב לפרט והעריך שהחיבורים בגוש המרכז שמאל לא יתרחשו לפני סגירת הרשימות ב-4 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully