וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' אמר כי בכוונתו לרוץ ברשימה עצמאית; ימינה: "בחר לפצל את הימין"

עודכן לאחרונה: 11.1.2021 / 21:30

יו"ר הציונות הדתית הצהיר כי הוא מתכנן להיפרד מבנט בבחירות הקרובות, אך אנשיו סירבו לאשר אם ההחלטה סופית. הוא הסביר שברצונו לייצג עמדות ימניות יותר, עם קו ברור בנוגע להתנחלויות ומערכת המשפט. בימינה אמרו שסמוטריץ' לא עדכן אותם על המהלך

בווידאו: הצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים למערכת המשפט/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שני) כי בכוונתו לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות. סמוטריץ' הסביר כי ברצונו לייצג עמדות ימניות יותר, עם אמירה ברורה על ההתנחלויות, מערכת המשפט וזהות המדינה היהודית, אך לאחר מכן אנשיו סירבו לאשר אם מדובר בהחלטה סופית. בימינה מתחו ביקורת על המהלך.

בימינה אמרו כי סמוטריץ' לא עדכן אותם על ההחלטה מראש, והם שמעו עליה רק בתקשורת. "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך", מסרו בתגובה.

בהמשך מסרו בציונות הדתית כי "עשינו כל שביכולתנו בשבועות האחרונים למצוא קווי יסוד ערכיים משותפים, ולקבל התחייבות לא ללכת לממשלת שמאל אחרי הבחירות אלא רק לממשלה לאומית ימנית, כדי שאפשר יהיה לרוץ בשותפות. לצערנו הדלת נסגרה בפנינו. לא נשחק בזריקת בוץ ובמשחקי האשמות. נכבד זה את זה. אנחנו מאחלים לימין החדש הצלחה בדרכם החדשה בפנייה לקהלים חדשים ולשיקום הכלכלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ירוץ בנפרד מימינה? סמוטריץ'/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום עקץ בנט במרומז את סמוטריץ', וכתב בפייסבוק כי "נתניהו מייחל להחזיר אותנו לנישה קטנה, והוא משתמש בפוליטיקאים מסוימים לשם כך". לדבריו, "בשונה מאחרים, אנחנו לא נסכים להיות נשלטים מרחוק על ידי נתניהו ואיננו בכיס של אף אחד".

בנט הוסיף כי "הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, מפלג ופרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת".

נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה, 23 בדצמבר 2020. אורי כהן, אתר רשמי
"לא בכיס של אף אחד". בנט/אתר רשמי, אורי כהן

סמוטריץ' דרש מבנט לפחות ארבעה מקומות בשמינייה הראשונה או חמישה מקומות בעשירייה הראשונה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. מנגד, בנט הסכים לתת לסמוטריץ' לכל היותר שלושה מקומות בלבד בעשירייה הראשונה. הצדדים נפגשו לפני כשבוע אך לא השיגו הסכמות.

עם זאת, שאלת המיקומים לא הייתה הוויכוח היחיד בין השניים. סמוטריץ' תקף בפומבי את בנט על הקמפיין שהוביל בתקופה האחרונה תחת הכותרת "לא פרנסה, לא מעניין" ברקע משבר הקורונה. בפוסט בפייסבוק הוא כתב כי "לציונות הדתית יש אחריות להרבה מעבר לזה, ועד כמה שזה מורכב היא חייבת לקחת על עצמה את שתי המשימות". הוא גם רמז לכך שבנט נוטה למרכז וייתכן כי יתמוך בממשלה שאינה ממשלת ימין. בריאיונות נוספים אמר כי בנט הביא את הציונות הדתית לשפל הכי גדול שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully