וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: אם סער יצליח לקחת את השלטון - נתמוך בו

14.1.2021 / 1:04

ח"כ פינדרוס הבהיר בטור לשבועון החרדי "בקהילה" כי המפלגה לא מחויבת בלעדית לנתניהו, ובאופן תאורטי תהיה מוכנה ללכת גם עם תקווה חדשה. "ביהדות התורה הולכים באופן מסורתי עם הימין", הסביר, אך סייג ואמר כי הם לא צופים שסער ייבחר. בלשכתו טוענים: "דבריו עוותו"

בווידאו: סער על חוק גבלת כהונת רה"מ, מאיר יצחק הלוי על ההצטרפות לסער/צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, הצהיר כי המפלגה תתמוך ביו"ר תקווה חדשה גדעון סער אם "ייקח את השלטון". בטור שיתפרסם הבוקר (חמישי) בשבועון החרדי "בקהילה", הסביר כי המפלגה לא מחויבת בלעדית לראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא לגוש הימין בכללותו. מאוחר יותר, מלשכתו נמסר כי השבועון עיוות את דבריו והם הוצאו מהקשרם.

"שואלים אותנו רבות אם נלך רק עם נתניהו", כתב. "צריך לדעת שהפרסונה מעולם לא היוותה עבורנו משקל. ביהדות התורה הולכים באופן מסורתי עם הימין, כיוון שהציבור שלהם אוהב תורה ומסורת. השמאל תמיד הציע לנו יותר כסף ותקציבים, וזכור לטוב הפתק המפורסם של ציפי לבני עם הבטחת המיליונים לתקציבים עבור הציבור החרדי. אבל אנחנו לא מוכרים את הערכים הברורים שלנו".

"אם באופן תאורטי סער יצליח לקחת את השלטון, נלך עם סער", המשיך, ומיד הסתייג: "אבל אנחנו לא רואים את זה קורה". לדבריו, "הייחודיות של יהדות התורה מיום קומה היא שיש לה הנהגה ברורה שאינה משתנה לפי חיבורים או דילים פוליטיים כאלה או אחרים".

יצחק פינדרוס
 22 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"הפרסונה מעולם לא היוותה עבורנו משקל". פינדרוס/ראובן קסטרו

בלשכתו מסרו בתגובה כי השבועון שינה את נוסח דבריו. "הבהרה: מופתעים לגלות כיצד ראיון ארוך לשבועון בקהילה הפך באמצעות תעלולי עריכה לטור דעה, תוך עיוות דברים, הוצאתם מהקשרם וקשירת כותרות שלא נאמרו לצורכי רייטינג ומכירות", מסרו.

"יהדות התורה, כפי שהצהירה ומצהירה הולכת עם ממשלת ימין דתיים כגוש בכל מצב. אינטרסים כאלו ואחרים של בעלי עניין לא ישנו את העמדה העקבית הזו. לעוות משפט שנאמר 'אם גדעון סער יקבל מהציבור המסורתי והימין 45 מנדטים יהדות התורה תשקול האם ללכת איתו' ולהפוך אותו לכותרת 'אם סער לא נהסס לתמוך בו' זו לא הוצאת דברים מהקשרם, אלא עיוות אינטרסנטי ממניעים פסולים".

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הודעת תמיכה. סער/פלאש 90, יונתן זינדל

הצהרתו של פינדרוס באה אחרי שלפני כשבועיים נפגש נתניהו עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, בהם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני, ברקע אמירות של חלק מהח"כים במפלגות כי יבחנו אפשרות להמליץ על סער כמועמד להרכבת הממשלה אחרי הבחירות, אם יהיה לכך סיכוי. בסביבת הנציגים החרדים הגדירו את השיחה כ"שיחת תחזוק", וגורם ביהדות התורה טען כי "הבלוק איננו" ולכן, "נתניהו מעוניין לפחות לשמור על קשר עם מי שנשאר".

לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו אף בחן עמם אפשרות לפרסם מטעמם הודעה, לפיה הם ממשיכים בתמיכתם בו גם בבחירות לכנסת ה-24. לא ברור אם אכן תתפרסם הודעה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully