וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "נאום נצרת", בליכוד שוללים הקמת ממשלה עם המשותפת או עבאס

14.1.2021 / 14:17

במפלגה פרסמו הודעה לפיה לא תהיה הישענות או ישיבה משותפת עם מפלגתו של איימן עודה, והדגישו גם כי לא יסתמכו על יו"ר רע"מ. זאת, בטענה כי "התנגדו להסכמי השלום". ההודעה מגיעה יממה אחרי נאומו של נתניהו שבו השיק את קמפיין הליכוד בציבור הערבי

בווידאו: נתניהו בנצרת אומר שהוא לא נזכר בערבים לפני הבחירות/צילום: קונטקט

מפלגת הליכוד הכריזה היום (חמישי) כי לא תקים ממשלה הנשענת או נתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והדגישה גם כי לא יסתמכו על יו"ר רע"מ מנסור עבאס. בהודעה שפרסמה המפלגה הסבירו את המהלך בטענה כי מפלגתו של ח"כ איימן עודה התנגדה "להסכמי השלום המקרבים בין יהודים לערבים".

הדברים מגיעים בהמשך לנאומו אמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנצרת, שם קרא ל"עידן חדש ליהודים וערבים" ומתח ביקורת על הרשימה המשותפת. באירוע, שנערך במוקד החיסונים נגד קורונה בעיר, נאם גם ראש העיר, עלי סלאם, שהביע תמיכה בראש הממשלה.

"אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת שיושבת באופוזיציה ולא עושה דבר למענם", נכתב בהודעת הליכוד". "הם מצטרפים לליכוד כדי להבטיח שילוב, שגשוג וביטחון ביישובים שלהם. הליכוד ינצח בבחירות וימשיך להביא הישגים אדירים ולדאוג לכל אזרחי ישראל".

כניסת הרשימה המשותפת למו"מ עם כחול לבן, כנסת, ירושלים 11 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
בליכוד דוחים הקמת ממשלה בתמיכתם. חברי הרשימה המשותפת/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

נאום נצרת של נתניהו השיק את הקמפיין של הליכוד בציבור הערבי, שנועד לגייס תמיכה של מצביעים ובמקביל לדכא את ההצבעה לרשימה המשותפת. בין היתר, נתניהו מחפש לגייס מועמד ערבי לשריין ברשימה ומחזק את קשריו עם ראשי הרשויות במגזר הערבי, איתם נפגש אתמול אחרי הנאום. בליכוד מעריכים כי אפשר לגייס 3-2 מנדטים בציבור הערבי, ברקע התמיכה הגדולה בהסכמי הנורמליזציה שנחתמו בחודשים האחרונים, אליהם הרשימה המשותפת התנגדה.

הודעת הליכוד מתנערת לגמרי מיו"ר רע"מ, מנסור עבאס. זאת, למרות מגמה ברורה של חיזוק היחסים בין הליכוד ובינו בחודשים האחרונים, שעורר הערכות במערכת הפוליטית לפיהן נתניהו מתכוון להסתמך על קולות רע"מ בהקמת הממשלה הבאה או בהצבעות חשובות עבורו בעתיד כמו חוק החסינות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בעיריית נצרת, 13 בינואר 2021. קונטקט, צילום מסך
נתניהו בנצרת לצד סלאם וחיים ביבס, אתמול/צילום מסך, קונטקט

ואולם, הביקור של נתניהו בנצרת לצדו של ראש העיר עורר את זעמו של עבאס שהוציא אמש הודעה בה אמר כי "הציבור הערבי יודע מי עובד עבורו ומי עובד עליו והוא לא יצביע למי שיפנה לו עורף לאחר הבחירות. רע"מ בהנהגתי הפכה להיות הכתובת לאזרחים הערבים המפוכחים שמסרבים להיות בכיס של השמאל או של הימין. נמשיך בדרכנו ונוכיח לכל מי שמחפש קולות בנצרת שהיה עדיף לו ללכת לנוף הגליל. הצלחנו להציב את הסוגיות הכואבות של החברה הערבית בלב השיח ולשנות את כללי המשחק וזאת רק ההתחלה".

מחוץ לנאום בנצרת התקיימו עימותים בין שוטרים למפגינים, שמחו נגד נתניהו. לפחות 12 מבין המפגינים נעצרו. בין המוחים היו גם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מסיעות חד"ש, תע"ל ובל"ד, שגינו את התנהלות המשטרה באירוע, וטענו כי הותקפו על ידי שוטרים. ראש הרשימה עודה תקף נתניהו על הגעתו לעיר. "הבריחה הגדולה של נתניהו ממשפט הביאה אותו לנצרת בניסיון נוסף לפלג את החברה הערבית ולחלק אותנו לטובים ורעים", אמר עודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully