וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון קבע: פריימריז לראשות העבודה יתקיימו ב-24 בינואר

הבחירות לראשות המפלגה יערכו לאחר מאבק משפטי בין יו"ר המפלגה פרץ לח"כ מיכאלי. עד כה הודיעו שני חברים במפלגה שיתמודדו על ראשותה: עו"ד גיל ביילין וח"כ מיכאלי, שבירכה על החלטת ביהמ"ש: "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה"

בווידאו: הכנסת הצביעה בעד מינוי גנץ ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בעוד עשרה ימים, ב-24 בינואר. זאת בעקבות מאבק משפטי שניהלו יו"ר המפלגה עמיר פרץ וח"כ מרב מיכאלי, לאחר שפרץ העביר החלטה שמעבירה את סמכות הבחירה לוועידת העבודה, אך ח"כ מיכאלי נאבקה בו משפטית ובית המשפט המחוזי חייב אותו לבטל את ההחלטה.

העליון המליץ להנהלת המפלגה וליו"ר הנוכחי פרץ למשוך את העתירה שהגישו נגד החלטת בית המשפט המחוזי לחייב את המפלגה בקיום פריימריז. לאחר שנמשכה העתירה, יתקיימו הבחירות הפנימיות בקרב כל מתפקדי העבודה, בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי מהשבוע שעבר. את ח"כ מיכאלי ייצגו עו"ד יוסי אשכנזי ואור דיסקין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

עד כה הודיעו שני חברים במפלגה שיתמודדו על ראשותה: ח"כ מיכאלי ועו"ד גיל ביילין. פרץ הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה וכי לא יתמודד לכנסת הבאה, והשר איציק שמולי טרם החליט אם להתמודד בפריימריז.

עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, 29 בינואר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
עמיר פרץ עם מרב מיכאלי בכינוס המפלגה בכיכר רבין, בשנה שעברה/פלאש 90, מרים אלסטר

בסוף נובמבר פרץ הוביל מהלך בוועידת מפלגת העבודה להעביר את סמכויות בחירת חברי הכנסת ויו"ר הרשימה לידי ועידת מפלגת העבודה במקום פריימריז של המתפקדים. מיכאלי הגישה עתירה נגד המהלך ובית המשפט החליט להורות על ביטול ההחלטה והורה לקיים פריימריז לפי תקנון מפלגת העבודה.

מדובר בהתערבות חריגה של בית המשפט בהליכים משפטיים בתוך מפלגות, שכן לרוב בתי המשפט אינם נוטים לפסוק בעתירות הנוגעות להליכים פנימיים-מפלגתיים. לפי פסק הדין של המחוזי, החלטת הוועידה מסוף נובמבר - שהעבירה הסמכות לבחירות היו"ר והרשימה מהמתפקדים לוועידה - מבוטלת, ואם מפלגת העבודה מעוניינת לקדם שינוי כזה עליה לעשות זאת במשאל מתפקדים.

כינוס ועידת מפלגת העבודה, מרכז הכנסים "לאגו", ראשון לציון 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
כינוס ועידת מפלגת העבודה במרכז כנסים בראשון לציון, ב-2019/ראובן קסטרו

ח"כ מיכאלי המועמדת לראשות המפלגה בירכה על החלטת העליון, ומסרה כי "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה. כעת אנחנו יכולות ויכולים להשתקם, להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה הפוליטית ולהחזיר את האמת לפוליטיקה". היא הוסיפה כי "אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה, עזבו את המשחקים והעסקנות הפוליטית בצד ותנו רוח גבית לתקומתה של המפלגה".

ביילין, המועמד לראשות המפלגה, בירך אף הוא על ההחלטה, ומסר כי "זו הזדמנות לשינוי". לדבריו, "מרב מיכאלי ואיציק שמולי מחפשים את החיים הקלים וזה בדיוק מה שהביא אותנו לאפס מנדטים: שוב תלות בכוכב חיצוני שנמצא על גבול אחוז החסימה".

"אני אדרוש חיבור רק עם גוש שבו תישמר עצמאותה של מפלגת העבודה", הבהיר ביילין. "מבחינתי כל חיבור הוא רק חניה עד הבחירות הבאות, בהן אנחנו נופיע כרשימה משמעותית בזכות הפעולות שלנו בשנים הקרובות, בהתאם לאידיאולוגיה של העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully