וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות: "אמשיך לפעול למען הציבור"

עודכן לאחרונה: 14.1.2021 / 14:58

יו"ר העבודה מסר כי לא ירוץ לכנסת ה-24 בהמשך להצהרתו על כוונה להתמודד לנשיאות השנה. זאת, יממה לפני דיון בביהמ"ש העליון בנושא עתירה לחייב את המפלגה בקיום פריימריז. בחודשיים האחרונים הוא ניהל מגעים עם גורמים שונים כדי לגייסם לראשות העבודה, אך ללא הצלחה

בווידאו: גנץ קרא לחיבורים בגוש המרכז שמאל - "מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך"/צילום: קונטקט

יו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע הבוקר (רביעי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. פרץ הודיע כבר לפני כחודשיים כי הוא לא מתכוון להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בהמשך להצהרתו על כוונה להתמודד לנשיאות בהמשך השנה.

"לא אכהן בכנסת הקרובה, אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות עליהן בנויה החברה הישראלית. כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמה אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג", מסר פרץ.

לפי ההערכה במפלגת העבודה, ההחלטה של פרץ לא להתמודד על מקום בכנסת היא נסיגה טקטית בלבד לצרכי ההתמודדות על הנשיאות בקיץ. לפי הסקרים האחרונים, המפלגה לא עוברת את אחוז החסימה.

יו"ר הכנסת הזמני, עמיר פרץ במהלך הצבעה על בחירת יו"ר קבוע, כנסת, ירושלים 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי". פרץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בחודשיים האחרונים פרץ ניהל מגעים עם שחקנים שונים במערכת הפוליטית כדי לגייסם לראשות מפלגת העבודה, אך ללא הצלחה. ההודעה על כך שהוא לא מתמודד מגיעה יום לפני דיון בבית המשפט העליון על עתירה שהגיש נגד החלטת בית המשפט המחוזי לחייב את מפלגת העבודה בקיום פריימריז. פרץ העביר החלטה שמעבירה את סמכות הבחירה לוועידת העבודה, גוף מצומצם, אך ח"כ מרב מיכאלי נאבקה בו משפטית ובית המשפט המחוזי חייב אותו לבטל את ההחלטה.

פרץ הוסיף בהודעתו כי "בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין".

ח"כ מיכאלי, שתתמודד על ראשות מפלגת העבודה, מסרה בתגובה כי "‏לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה".

ח"כ מרב מיכאלי במהלך כינוס ועדת החוקה | אישור הגבלות הקורונה 25 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
תתמודד על ראשות המפלגה. מיכאלי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

השר איציק שמולי, שותפו של פרץ לממשלה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לעמיר פרץ זכויות רבות כאיש ציבור במדינת ישראל. לוחם שלום ושוויון שצמח מלמטה, לעיתים כנגד כל הסיכויים. בין הישגיו הרבים פרס על ישראל כיפת ברזל בטחונית וגם חברתית עם חוקים פורצי דרך של פנסיה והגנה על עובדים. בהצלחה בהמשך ידידי".

גיל ביילין, מועמד לראשות מפלגת העבודה, מסר כי "פרישתו של עמיר פרץ מחזקת את התחושה שמפלגת העבודה חייבת דם חדש. זה לא סוד שהמפלגה מתרסקת בסקרים וקיימת סכנה שהיא תעלם מהמפה הפוליטית. אנחנו חייבים לפתוח דף חדש וזקוקים למנהיג רענן ואמיץ". הוא הוסיף כי "אעשה הכל כדי להחזיר את הערכים והאידיאולוגיה למפלגה ובכך להשיב הביתה את הפעילים והמצביעים שנטשו ואף למשוך מצביעים חדשים המשוועים לשינוי פוליטי אמיתי בבחירות הקרובות".

יו"ר הישראלים, רון חולדאי, הודה לפרץ ואמר כי לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה הוא יציע לעומד בראשה לחבור לריצה משותפת בבחירות. "‏מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. מדינת ישראל חייבת לך הרבה. אני מאחל לך בריאות איתנה והנאה עם המשפחה (ובעיקר עם הנכדים)", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully