וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוק או שינוי: ראשי הרשימה המשותפת ייפגשו לדיון בהמשך דרכם

26.1.2021 / 18:14

ארבעת המפלגות יתכנסו אצל יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, ברקע הסלמה בקרע בתוך הרשימה. ברע"מ דורשים הסכמות לכמה שינויים בתמורה להמלצה על מועמד לראשות הממשלה שאינו נתניהו, בעוד יתר המפלגות מבקשות להיצמד למצע הפוליטי הקיים

בווידאו: עודה במליאת הכנסת קורא למשטרה "להיכנס בארגוני הפשיעה"/צילום: ערוץ הכנסת

ראשי ארבעת המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת ייפגשו הערב (שלישי) לדיון בעתיד הסיעה. בימים האחרונים החריף הקרע ברשימה לעקיצות פומביות, שעיקרן נוגעות להמלצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה לאחר הבחירות הקרובות.

בפגישה שתיערך אצל מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, צפויה רע"מ לדרוש את הסכמת יתר המפלגות בכמה תנאים ובתמורה תקבל את התנאי "רק לא נתניהו". זאת ברקע התקרבות יו"ר המפלגה מנסור עבאס לנתניהו. בין היתר דורשים ברע"מ הימנעות מהצבעות שפוגעות בזהות הדתית והשמרנית של החברה הערבית.

יתר הסיעות ברשימה המשותפת דורשות להיצמד למצע הפוליטי הישן, וכי ההחלטות ברשימה תתקבלנה על פי רוב, ובכלל זה המלצה על מועמד לראשות ממשלה.

סיעת הרשימה המשותפת בהתייעצויות בבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
רק לא נתניהו? ראשי הרשימה המשותפת/ראובן קסטרו

מלבד דרישה זו, בבל"ד דורשים באופן ספציפי כי מצע הרשימה הקיים יישאר, ובכלל זה גם "ההתנגדות לרוב הציוני במליאה", לא להמליץ על נתניהו בשום אופן ולא לסייע לו בשום דרך, להתנגד לכל צעד שעלול לעכב את משפטו באמצעות חוק צרפתי או חוק אחר, והסכמה כי הזכויות לחברה הערבית מגיעות ללא דרישה לוויתורים כלשהם.

"חבירה או סיוע ישיר או עקיף לממשלת הימין, הסיפוח וההתנחלויות הם קו אדום מבחינתנו", אמרו במפלגת חד"ש בראשות איימן עודה. "עיקר המחלוקת ברשימה המשותפת הוא על סירובה של רע"ם להתחייב למצע הפוליטי המוסכם שכבר נחתם ולמכניזם קבלת ההחלטות. אנחנו דבקים הן במצע הפוליטי והן במכניזם הדמוקרטי ודוחים את דרישת 'חופש ההצבעה', שמשמעותו עלול להיות המלצה על נתניהו, תמיכה בחוק הצרפתי או כל קומבינה מסריחה אחרת עם הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully