וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בחירות: לפיד מתחזק ועוקף את סער, חולדאי מתחת לאחוז החסימה

26.1.2021 / 20:41

לפי סקר חדשות 12, יש עתיד הייתה מקבלת 16 מנדטים אם הבחירות היו נערכות היום, לעומת 15 של תקווה חדשה. בחירתה של מרב מיכאלי ליו"ר העבודה העלתה את המפלגה מעל אחוז החסימה על חשבון הישראלים, כשגם מרץ וכחול לבן יורדות כל אחת במנדט

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על השיטה למינוי שופטים, לפיד קורא למחנה להתאחד/צילום: ערוץ הכנסת

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת ל-16 מנדטים ועוקפת את תקווה חדשה של גדעון סער במנדט אחד - כך עלה הערב (שלישי) מסקר חדשות 12. בחירתה של מרב מיכאלי ליו"ר העבודה העלתה את המפלגה מעל אחוז החסימה, ולעומתה מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי צוללת מתחתיו.

בעוד שבוע ויום ייסגרו הרשימות לכנסת ה-24, והמגעים על איחודים וחיבורים מימין ומשמאל ייכנסו בימים הקרובים להילוך גבוה. הסקרים שיתפרסמו בימים הקרובים יקבעו את עמדות המיקוח שלהם במו"מ. לפיד לא פעל לאיחודים עד עכשיו, והסקר מחזק את הדרישה שהוא מציב לכל חיבור - הצטרפות ליש עתיד ולא במתכונת של רשימה מחוברת עם סיעות פנימיות.

הליכוד נחלשת במנדט ל-29, אך מצבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכלל לא רע. גוש הימין-חרדים הקלאסי בראשותו, שכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה של נפתלי בנט, שומר על כוחו ולא מאוד רחוק מרף ה-61 מנדטים שיאפשר לנתניהו להקים את ממשלת חלומותיו - עם 59 מנדטים.

סקר חדשות 12

  • הליכוד: 29
  • יש עתיד: 16
  • תקווה חדשה: 15
  • ימינה: 14
  • הרשימה המשותפת: 10
  • ש"ס: 8
  • יהדות התורה: 8
  • ישראל ביתנו: 7
  • מרץ: 5
  • כחול לבן: 4
  • העבודה: 4
הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
המפלגה השנייה בגודלה. לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

נתניהו צפוי להמשיך לפעול לאיחוד בין הציונות הדתית של סמוטריץ', הבית היהודי ועוצמת יהודית של בן גביר כדי למנוע בזבוז קולות ימין. לפי הסקר, אם תהיה לסמוטריץ' רשימה דתית לאומית קיצונית מאוחדת מימין לבנט, היא תקבל 5 מנדטים, ותוריד 2 מנדטים מהליכוד ו-2 מימינה, שכרגע נמצאת על 14. בתרחיש של חיבור כזה, נתניהו מתקרב בעוד מנדט לעבר רף ה-61 ועולה ל-60 מנדטים.

המחנה המתנגד לנתניהו עם 61 מנדטים בלבד, בעקבות איבוד הקולות שנוצר מפיצול המפלגות. לפי הסקר, עשר רשימות לא עוברות את אחוז החסימה, מתוכן שש מהמחנה הנגדי - הישראלים, הכלכלית של ירון זליכה, ותיקי ישראל של דני יתום והרשימות של עפר שלח ומשה בוגי יעלון. עוד שתיים לא יציבות מעליו - כחול לבן ומפלגת העבודה עם 4 מנדטים כל אחת. אם כל הרשימות האלה לא יצליחו להתאחד וימשיכו להתחרות עד הסוף בקרבות אגו, הרבה מנדטים וקולות מהמחנה נגד נתניהו ייאבדו.

הדרישה מתהפכת

בתחילת השבוע פורסם סקר בחדשות 13 בו העבודה עברה את אחוז החסימה לראשונה לזה שנה, ויחד עם הסקר הערב זו כבר מגמה - מפלגת העבודה בראשות מיכאלי מתחזקת וחוזרת להיות שחקן רציני על המפה. עד עכשיו, ההערכה במערכת הפוליטית היתה שמיכאלי תיכנס עם העבודה תחת חולדאי, אבל הדינמיקה הנוכחית בסקרים משנה את יחסי הכוחות, ומחזקת את דרישתה לעמוד בראש הרשימה ולהפוך את הכיוון - שחולדאי יצטרף אליה. חיבור המפלגות יוביל לפי הסקר ל-7 מנדטים.

גם עפר שלח, שלא עובר את אחוז החסימה, הביע רצון לבוא להיות מתחתיה כמספר 2, אבל מיכאלי צפויה לקחת את הזמן. היא תנסה להמשיך להתחזק ולצבור מומנטום לעבודה סביב הפריימריז לרשימה ביום שני הבא, לפני שהיא סוגרת איחודים, מיקומים, שריונים ורשימות.

מירב מיכאלי מצביעה בפריימריז למפלגת "העבודה", ת"א, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
המגמה נמשכת. מיכאלי/פלאש 90, תומר נויברג

ההתרסקות של חולדאי תחייב אותו לקבל בשבוע הקרוב הכרעות קשות - אם להמשיך בהתמודדות עד הסוף, גם אם זה מהמקום ה-2 תחת מיכאלי או לפיד, או לחזור הביתה לראשות עיריית תל אביב ולשחרר את אבי ניסנקורן לחפש לו בית פוליטי אחר - תחת מיכאלי או לפיד. גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שניסה להתחבר אבל גילה שהוא פסול חיתון, נחלש ומתקרב לאחוז החסימה ולהחלטות קשות.

לפי הסקר, חילופי העקיצות הפומביות והמשך הדרך המעורפל ברשימה המשותפת לא חלחלו לבוחרים, והסיעה שמוביל איימן עודה נותרה יציבה על 10 מנדטים. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, נשארו גם הן באותו גודל, עם 8 מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully