וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה יעלון הודיע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת: הנסיבות חייבו אותי לפרוש

1.2.2021 / 12:37

יו"ר תל"ם יפרוש מהמרוץ אחרי שלא עבר את אחוז החסימה בסקרי המנדטים האחרונים. מאז שנפרד מלפיד, ניסה יעלון לגייס דמויות בולטות לרשימתו העצמאית וליצור חיבורים, ללא הצלחה. "האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי. שגיתי"

בווידאו: יעלון מודיע שלא יתמודד לכנסת הבאה/צילום: דוברות תל"ם

יו"ר תל"ם משה יעלון הודיע היום (שני) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. בשבועות שבאו לאחר שעזב את יש עתיד ניסה לגייס דמויות בולטות שיצטרפו לרשימתו העצמאית, אך לא הצליח לעבור את אחוז החסימה בסקרי המנדטים.

לאחרונה, האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי. הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה", הסביר. "בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת תל"ם שלא להתמודד בבחירות הקרובות".

"אני קורא לכולכם לקחת חלק בבחירות. עליכם לפקוח שבע עיניים ולוודא שלא תתנו את קולכם למי שיפקירו את התקווה לשינוי, לשם ישיבה בצל נאשם בפלילים. תנו את קולכם להנהגה נקיית כפיים", הוסיף. "תל"ם תמשיך להיות מצפן ומצפון, כדי לסייע במאמץ הלאומי להחזרת המדינה לחוף מבטחים ולדרך הישר"

הצהרה | יו''ר מפלגת תל''ם, חה"כ משה (בוגי) יעלון 10 בינואר 2021. איתמר שאול, מערכת וואלה!
"נמשיך להיות מצפן ומצפון". יעלון/מערכת וואלה!, איתמר שאול

יו"ר תל"ם קרא לאחד כוחות בהתמודדות מול המשבר. "גם לבחירות האלה יצאתי מתוך אותה תחושת שליחות. מתוך הבנה שהקרב הנוכחי הוא על נשמת אפה של המדינה והחברה בישראל", סיפר. "המחדל הלאומי גדל בקנה מידה חסר תקדים בכל התחומים. העבודה בכל תחומי החיים - רבה היא. ישראל חייבת לרכז את כל כוחותיה במאבק לשינוי: לאיחוי הקרעים בחברה. לסיכול תרבות השקר. להחזרת היושרה לדרך חיינו ולביצור הדמוקרטיה שנשחקת מדי יום".

יעלון הקים את תל"ם אחרי שעזב את הליכוד וחבר איתה לכחול לבן בבחירות 2019. אחרי התפרקות כחול לבן תל"ם נשארה מחוץ לממשלה ועבדה בסיעה משותפת עם יש עתיד, אך יעלון החליט בחודש שעבר לצאת לדרך עצמאית בהתמודדות לכנסת הבאה. זאת, ברקע התנאי שהציב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - שהציע ליעלון את המקום ה-2 ברשימה אך דרש ממנו לוותר על הסיעה העצמאית של תל"ם.

לפיד מסר בתגובה על פרישתו של יעלון כי הוא "מעריך מאוד את יעלון. הוא היה שותף לדרך, שהבין את החשיבות הקריטית של הקמת ממשלה שפויה. מכבד מאוד את החלטתו האחראית שתעזור לנו להחליף את השלטון".

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"מכבד מאוד את החלטו האחראית". לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בשבועות האחרונים, יעלון ניסה לגייס את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להתמודדות איתו בתל"ם, אך האחרון סירב. יעלון גייס מאחוריו נבחרת חדשה לתל"ם, בין היתר עם השר לשעבר יזהר שי וגונן בן יצחק, ובשבועות האחרונים ניסה לבנות רשימה להתמודדות עצמאית. ואולם, תל"ם מעולם לא עברה את אחוז החסימה בסקרים וגם המגעים לחיבורים שיעלון עשה עם רון חולדאי לא הצליחו.

יעלון הוא הפורש השני השבוע בגוש המרכז-שמאל, אחרי שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן שהודיע אתמול כי לא יתמודד לכנסת במסגרת רשימת הישראלים של חולדאי.

וזאת שמצטרפת

זמן קצר לפני דבריו של יעלון, מירב בן ארי הודיעה על הצטרפותה למפלגת יש עתיד לקראת הבחירות הקרובות. בן ארי, עורכת דין במקצועה, הייתה בעבר חברת מועצת העיר תל אביב, כיהנה בכנסת ה-20 כח"כית מטעם כולנו, ומאז שפרשה מהפוליטיקה עוסקת בהוראה וכיועצת ממשל ואסטרטגיה בחברת לובי גדולה. היא האישה השנייה שמצטרפת ליש עתיד במערכת הבחירות, בנוסף לשרה לשעבר מרב כהן, שעברה מכחול לבן.

"זה הזמן הכי משמעותי מבחינת המדינה לשנות את ההנהגה, להביא ממשלה אחרת, ממשלה טובה, ממשלה אמיתית, שקופה שפויה, כל אותם דברים שיש עתיד מאמינים בהם", הכריזה בן ארי. "אני חושבת שאין הזדמנות טובה יותר מהבחירות האלה לשנות והדרך הכי טובה היא ביש עתיד. יש עתיד זה הבית שלי, אני מאמינה בלפיד, סומכת עליו ויודעת שהוא יכול להוביל את המדינה למקום אחר. אני שמחה להצטרף היום לנבחרת הכי טובה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully