וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שמולי: "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה"

3.2.2021 / 9:11

שמולי מכהן כשר הרווחה מטעם מפלגת העבודה, אך ברקע בחירתה של מרב מיכאלי לראשות המפלגה הודיע על עזיבתו. הוא אמר כי יתפטר גם מתפקידיו בממשלה, וכתב: "מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם". לאחרונה קיים שמולי מגעים עם גנץ, במהלך שעורר מחלוקת בקרב חברי כחול לבן

בווידאו: מיכאלי מציגה את רשימת מפלגת העבודה לכנסת/מערכת וואלה! NEWS

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע היום (רביעי) כי החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה", כתב שמולי. "אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות".

שמולי מכהן כשר בממשלה מטעם מפלגת העבודה, אך ברקע בחירתה של מרב מיכאלי לראשות המפלגה, הודיע כי הוא עוזב את המפלגה. בשבועות האחרונים קיים מגעים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרפות לרשימת כחול לבן בבחירות הבאות - מהלך שעורר הרבה ביקורת בקרב חברי כחול לבן שחששו להידחק לאחור למקומות לא ריאליים. גורמים במפלגה אומרים כי שמולי וגנץ לא הצליחו להגיע להסכמות על מיקומו ברשימת כחול לבן ושזה הרקע להחלטתו לפרוש ולא להתמודד.

אחרי בחירתה של מיכאלי לראשות העבודה היא הודיעה לשמולי ולשר הכלכלה עמיר פרץ כי המפלגה תצא מהממשלה ודרשה מהם להתפטר מהממשלה. פרץ העדיף להישאר כשר בממשלה מטעם כחול לבן והתפטר במקום זאת מהמפלגה ומהכנסת. שמולי יישאר ח"כ עד להשבעת הכנסת החדשה אך החליט להתפטר מהממשלה.

איציק שמולי בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
יישאר ח"כ עד להשבעת הכנסת. שמולי/ראובן קסטרו

שמולי מכהן כח"כ מטעם מפלגת העבודה מאז 2013, אז נבחר לראשונה אחרי שהיה ממנהיגי המחאה החברתית של 2011. הוא נחשב לאחד הח"כים הפופולריים ביותר במפלגת העבודה ובפריימריז לרשימת העבודה ב-2019 הגיע למקום הראשון.

חצי שנה לאחר מכן התמודד מול עמיר פרץ על ראשות העבודה אך הגיע למקום השלישי אחרי פרץ ושפיר. בשנה שעברה, אחרי בחירות מרץ 2020, הוא ופרץ חברו לכחול לבן והצטרפו לממשלה עם הליכוד ונתניהו, והוא קיבל את תפקיד שר הרווחה.

ביום שני קיימו במפלגה פריימריז לרשימה, אחרי בחירתה של מיכאלי לתפקיד היו"ר. ח"כ לשעבר עמר בר לב נבחר במקום הראשון ברשימת העבודה לכנסת, ואחריו נבחרו אמילי מואטי והרב גלעד קריב. בהמשך הרשימה נבחרה אפרת רייטן במקום החמישי, ומיד אחריה ח"כ רם שפע - שעזב את כחול לבן לטובת המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully