וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה אישרה: השרים יחויבו לפרוש מהממשלה או מהמפלגה

28.1.2021 / 21:05

ההחלטה נועדה לאלץ את השרים המכהנים מטעם העבודה בממשלה פרץ ושמולי, לעזוב את הממשלה או את המפלגה. כמו כן, אישרה הוועידה הבטחת ייצוג של 50% לנשים בשיטת ריצ'רץ', ולראשונה תמונה חברת הנהלה ערבייה למפלגה. ח"כ בר לב הודיע שיתמודד על מקום ברשימה

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (חמישי) ברוב קולות את החלטת יו"ר המפלגה מרב מיכאלי לפרוש מהממשלה. ההחלטה נועדה לאלץ את השרים המכהנים מטעם העבודה בממשלה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, לעזוב את הממשלה או את מפלגת העבודה.

פרץ הודיע מוקדם יותר השבוע כי הוא פורש מרצונו מהמפלגה ומתפטר מהכנסת, וממשיך לכהן כשר הכלכלה בממשלה מטעם כחול לבן. שמולי, שר הרווחה, טרם הגיב לדרישה של מיכאלי בכלל, אך הודיע מוקדם יותר החודש בכל מקרה שהוא עוזב את מפלגת העבודה ונמצא במגעים לחבירה עם כחול לבן.

הוועידה אישרה גם את השינוי המגדרי שמיכאלי הכניסה ברשימת העבודה לכנסת, עם הבטחת ייצוג של 50% לנשים בשיטת ריצ'רץ'. מיכאלי החליפה גם את חברי הנהלת מפלגת העבודה, ולראשונה מונתה חברת הנהלה ערבייה.

מרב מיכאלי במהלך כינוס ועידת מפלגת העבודה, מרכז הכנסים "לאגו", ראשון לציון 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"מפלגת העבודה חוזרת למרכז הבמה". מיכאלי נואמת בכינוס ועידת העבודה, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

"מפלגת העבודה דוהרת קדימה וחוזרת אל מרכז הבמה", אמרה מיכאלי. "החלטת ועידת המפלגה היא עוד הצבעת אמון בהתחדשות שעוברת המפלגה, אני קוראת לחברי וחברות המפלגה - בואו הביתה, בואו לעבודה".

מוקדם יותר הודיע ח"כ לשעבר עמר בר-לב, שהוא מתכוון להתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה ביום שני הקרוב. בר-לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ומייסד עמותת "אחריי", היה ח"כ מטעם העבודה בכנסת ה-19-20, וכן בכנסת ה-22, אך בכנסת ה-23 שובץ במקום התשיעי ברשימה המשולבת של העבודה-גשר-מרצ ונשאר מחוץ לכנסת.

עמר בר לב אחרי תוצאות הפריימריז למפלגת העבודה בגני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מתמודד לרשימה לכנסת. ח"כ עמר בר-לב/ראובן קסטרו

ח"כ בר-לב הודיע היום בטוויטר על התמודדותו, וכתב כי "אני משוכנע שחברי מפלגת העבודה יבחרו ביום שני הקרוב ברשימה איכותית, שתוכיח שהאתיות אמת אינן רק אותיות כי אם בעיקר דרך חיים".

הפריימריז במפלגת העבודה יתקיימו ביום שני, ובנוסף לבר-לב פעילים בעבודה מפעילים לחצים על ח"כ לשעבר רויטל סויד לשוב ולהתמודד על מקום ברשימה. ח"כ רם שפע, שמכהן כח"כ מטעם כחול לבן, הודיע גם הוא כי בכוונתו להתמודד בפריימריז. גם הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, הודיע כי יתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. הוא התמודד בעבר לפריימריז לכנסת ה-19 וה-20, אך הגיע למקומות לא ריאליים, ובבחירות לכנסת ה-21 עזב עם סתיו שפיר את המפלגה וחבר למחנה הדמוקרטי והיה מועמד מטעמה לכנסת במקום לא ריאלי.

עוד הודיעו כי בכוונתם להתמודד: פעילת העבודה אמילי מואטי, העיתונאי חיים הר זהב, הפעיל החברתי אייבי בנימין, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב לשעבר עודד פריד, עו"ד גיל ביילין ופעילים נוספים במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully