וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמורה לאיחוד: נתניהו הבטיח תפקידי שרים לסמוטריץ' ולחגית משה

4.2.2021 / 9:01

ראש הממשלה גם הבטיח ליו"ר "הציונות הדתית" שריון של אחד מחברי מפלגתו בליכוד. זאת, בתמורה להסכם הריצה המשותפת בבחירות שיכלול גם את יו"ר הבית היהודי, לאחר שסמוטריץ' ובן גביר כבר הודיעו על שיתוף פעולה ברשימה אחת

בווידאו: הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח תפקידי שר ליו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הבית היהודי החדשה חגית משה, בתמורה להסכם ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24. לסמוטריץ', שחתם אמש (רביעי) על הסכם עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, הבטיח נתניהו גם שריון של מועמד ממפלגתו בליכוד. הבית היהודי טרם הצטרפה להסכם, וההבטחה נועדה לדרבן את החתימה בין שלוש המפלגות.

נתניהו פעל בימים האחרונים מאחורי הקלעים לאיחוד רחב מימין לליכוד, ואנשיו פיזרו שלל הבטחות לחלק מראשי המפלגות בתמורה לכך שיתאחדו. המשא ומתן בין משה לסמוטריץ' על צירופה לרשימה של הציונות הדתית בראשותו, יחד עם בן גביר, יימשך היום עד לסגירת הרשימות בחצות.

בשבוע האחרון ניהלה משה מגעים עם סמוטריץ'. השיחות איתה לא הבשילו בשל דרישות גבוהות מידי וסמוטריץ' חתם אמש על ההסכם עם בן גביר, במטרה ללחוץ עליה להתפשר.

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
לוחצים על משה להתפשר. בן גביר וסמוטריץ' בעת חתימת הסכם/אתר רשמי, עוצמה יהודית

במסגרת ההסכם של סמוטריץ' ובן גביר, המפלגות יתאחדו ל"בלוק טכני" גם עם מפלגת נעם. "יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה", מסר סמוטריץ' אחרי החתימה, בקריאה לחגית משה להצטרף. לפי ההסכם, עוצמה יהודית תקבל את המקומות השלישי והשישי ברשימה.

חגית משה יו"ר הבית היהודי הנבחרת. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
יו"ר הבית היהודי חגית משה/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

בן גביר וסמוטריץ' מסרו הודעות אמש ובירכו על ההסכם. "אנו שמחים לבשר שלפני דקות אחדות חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני, במסגרתו ישולבו נציגים מטעמם ברשימת הציונות הדתית לכנסת", מסרו אתמול במפלגתו של סמוטריץ'. במפלגה הוסיפו כי "בכך אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל. במקביל, ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי, ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה".

יו"ר עוצמה יהודית בן גביר מסר כי "מהאיחוד יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל". בן גביר הוסיף כי "אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully