וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ובן גביר הגיעו להסכם על ריצה משותפת: "נביא להקמת ממשלת ימין"

3.2.2021 / 20:00

יום לפני סגירת הרשימות, יו"ר מפלגת הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית הודיעו כי ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-24. החתימה נעשתה לאחר שהשיחות בין סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי לא הבשילו, ובמטרה ללחוץ עליה להתפשר במשא ומתן. "יחד נקים ממשלה ימנית ואיתנה", מסר סמוטריץ'

בווידאו: הצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים למערכת המשפט/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חתם הערב (רביעי) עם יו"ר מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר על הסכם לריצה משותפת. המפלגות יתאחדו ל"בלוק טכני" גם עם מפלגת נעם, ולאחר החתימה על ההסכם הם קראו גם למפלגת הבית היהודי לחבור אליהם. "יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה", מסר סמוטריץ'. לפי ההסכם, עוצמה יהודית תקבל את המקומות השלישי והשישי ברשימה.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר כי "אנו שמחים לבשר שלפני דקות אחדות חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני, במסגרתו ישולבו נציגים מטעמם ברשימת הציונות הדתית לכנסת". במפלגה הוסיפו כי "בכך אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל. במקביל, ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי, ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה".

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
סמוטריץ' ובן גביר חותמים על ההסכם לריצה משותפת, הערב/אתר רשמי, עוצמה יהודית

"אנו עומדים יממה לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, וקוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו לאיחוד מלא במפלגת הציונות הדתית, מתוך כבוד והערכה הדדיים ושותפות אמיתית לדרך", הוסיפו במפלגה החדשה שהקים סמוטריץ'. "בל ניתן אפילו לפרומיל מקולות הימין לרדת לטמיון ולסיכון הקמת ממשלת שמאל".

"יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה", הוסיפו במפלגת הציונות הדתית. "ממשלה שתביא למדינת ישראל ועם ישראל שגשוג וצמיחה בארבע השנים הקרובות תוך שמירה על ערכי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי".

יו"ר עוצמה יהודית בן גביר מסר כי "הערב הזה הוא ערב של בשורה למחנה הימין בכלל ולציונות הדתית בפרט. מהאיחוד הערב יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

בן גביר הוסיף כי "אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

חגית משה, 3 במאי 2016. מרים אלסטר, פלאש 90
החתימה נועדה גם ללחוץ עליה להתפשר. יו"ר הבית היהודי חגית משה/פלאש 90, מרים אלסטר

בשבוע האחרון ניהלה יו"ר הבית היהודי, חגית משה, משא ומתן עם סמוטריץ', והבוקר אף התראיינה בכלי התקשורת וטענה כי "היום תביא בשורה". במהלך הריאיונות היא פירטה כי היא אמורה לקבל את המקומות השני והרביעי ברשימה עם סמוטריץ' תחת הנהגה משותפת של שניהם, סיכום שהוכחש בסביבתו של סמוטריץ'. לבסוף השיחות עם משה לא הבשילו, והאחרון חתם על הסכם עם בן גביר, במטרה ללחוץ עליה להתפשר במשא ומתן.

אתמול הגיב סמוטריץ' לביקורת נגדו, ואמר כי הוא "שומע טענות כלפיי בימים האחרונים. יש אפילו שמאשימים אותי ביהירות ופלגנות. וזה דוקר, ופוצע וכואב מאוד. זה קורה כי בניגוד לאחרים שמנהלים קמפיינים ומשאים ומתנים בתקשורת אני החלטתי לשתוק".

לדברי יו"ר מפלגת הציונות הדתית, "החלטתי שהפעם את עבודת ההיערכות נעשה בשקט מאחורי הקלעים ונצא אליכם עם תוצאה סופית הטובה ביותר שנצליח להשיג ובאווירה טובה". הוא הוסיף כי "לא כבוד ולא שררה אני מבקש. מה שכן אני מבקש זה לבנות עבורכם את הדבר הטוב ביותר שאפשר. ביום חמישי יסגרו הרשימות ואני מקווה שנצליח בעזרת השם להציג לכם מוצר שנוכל כולנו לשמוח בו ולהיות גאים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully