וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי אבקסיס שובצה במקום ה-26 בליכוד, נציג הציונות הדתית מיד אחריה

4.2.2021 / 19:10

המפלגה סגרה את רשימתה והגישה אותה לוועדת הבחירות המרכזית. השרה שוריינה בעשירייה השלישית ברשימה הרביעית במסגרתה היא מתמודדת, מועמד מוסלמי שובץ במקום ה-39 לראשונה בתולדות המפלגה ופעיל נגד ביטול הפריימריז נכנס למקום ה-36 אחרי שמשך את עתירתו

בווידאו: נתניהו מציג תוכנית למאבק באלימות בחברה הערבית/צילום: ניב אהרונסון

מפלגת הליכוד הגישה הערב (חמישי) את רשימתה לבחירות לכנסת ה-24. בין השיבוצים החדשים ברשימה נמצאים השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס במקום ה-26, ח"כ אופיר סופר במקום ה-28 במסגרת הסכמים עם הציונות הדתית, יאיר גבאי שפעל נגד ביטול הפריימריז במקום ה-36 ונאיל זועבי, שיוכל להפוך לחבר הכנסת המוסלמי הראשון מטעם המפלגה, במקום ה-39.

"אני מצטרפת הערב לליכוד כדי להמשיך בעשייה בה התחלתי עם כניסתי לחיים הציבוריים לפני למעלה מעשור, במסגרתה זכיתי להעביר עשרות חוקים ולקדם נושאים ופרוייקטים אשר סייעו לקבוצות רבות בחברה הישראלית", אמרה לוי אבקסיס. "‏אני מבקשת להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, גם על מבצע החיסונים פורץ הדרך שהוא מוביל, וכמובן על האמון והתמיכה".

אורלי לוי-אבקסיס במסיבת עיתונאים של רשימת העבודה-גשר-מרצ, 9 בפברואר 2020. שלומי גבאי
מהעבודה ומרצ לליכוד. לוי אבקסיס/שלומי גבאי

הליכוד היא המפלגה השלישית של לוי אבקסיס - היא נבחרה לכנסת לראשונה עם ישראל ביתנו, אחר כך פרשה והקימה את מפלגת גשר, שלא עברה בבחירות אפריל 2019 את אחוז החסימה, ובבחירות שלאחר מכן התמודדה בחיבור עם מפלגת העבודה ועם מרצ.

אחרי הבחירות האחרונות במרץ 2020, לוי אבקסיס החליטה לעזוב את העבודה ומרצ והודיעה כי לא תתמוך ביו"ר כחול לבן בני גנץ לראשות הממשלה, וסיכלה את האפשרות של גנץ להקים ממשלה שתחליף את נתניהו. בהמשך, היא מונתה לשרה לקידום קהילתי על מכסה של הליכוד, וכעת היא שוריינה ברשימה.

יאיר גבאי חבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, וגם חברי מועצת העיר ירושלים, דצמבר 2012. באדיבות המצולמים
פעיל נגד החלטת נתניהו. גבאי/באדיבות המצולמים

גבאי, ששוריין בעשירייה הרביעית, הוא פעיל ליכוד בולט שניסה להיבחר בפריימריז הקודמים לרשימה בפברואר 2019 ולא הצליח. מאז, היה הפעיל המרכזי נגד החלטות נתניהו לבטל את הפריימריז בשלוש מערכות הבחירות שהיו לאחר מכן. גם הפעם, הוא עתר לבית המשפט המחוזי נגד החלטת מזכירות הליכוד לבטל את הפריימריז - אך בסופו של דבר הושגה פשרה בינו ובין נתניהו והעתירה נמשכה.

נאיל זועבי. ללא, אתר רשמי
"הבעת אמון בערביי ישראל". זועבי/אתר רשמי, ללא

מיקומו ברשימה של זועבי בן ה-49, מנהל בית ספר לשעבר, אינו נחשב ריאלי, אך ראש הממשלה בניין נתניהו אמר לו כי בעזרת החוק הנורווגי יתפטרו שרים מהרשימה והוא ייכנס לכנסת. לפי ההערכה בקמפיין ליכוד, יש פוטנציאל של 2-3 מנדטים בחברה הערבית והשריון של זועבי נועד לסייע בגיוס תמיכה, לאחר שנתניהו פעל בתקופה האחרונה להבאת קולות נוספים וחיזוק הקשר עם המגזר.

זועבי אמר כי הוא "מאוד מתרגש וגאה להיות חלק מתנועת הליכוד", והודה לנתניהו "על האמון ועל כך שבשנים האחרונות הוא עשה רבות לטובת המגזר הערבי בישראל ושילובם בחברה". לדבריו, "השילוב שלי בתנועת הליכוד מהווה הבעת אמון בערביי ישראל. ערביי ישראל רוצים להיות חלק מההצלחה ולכן גם באים לשורות ליכוד ולמפלגת השלטון. אני מתחייב בכל כוחי לשרת את אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד".

"לפני כמה שבועות קראתי בנצרת לעידן חדש עבור אזרחי ישראל הערבים, שהם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית", אמר נתניהו. "נאיל זועבי יוביל את המאמצים שלנו לטובת אזרחי ישראל הערבים מתוך הליכוד. לאזרחי ישראל הערבים נמאס לבזבז את קולם על מפלגות באופוזיציה. רק הליכוד מתחייב לשפר את חייהם, וזה בדיוק מה שנעשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בקופ"ח כללית בנצרת, 13 בינואר 2021. גילי אליהו, AP
"נשפר את חיי אזרחי ישראל הערבים". נתניהו/AP, גילי אליהו

בשבועות האחרונים ניסה נתניהו לגייס קולות במגזר הערבי. אתמול הציג תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי בתום ביקור שקיים במטה המשטרה הארצי בירושלים, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לפי התכנית שהוצגה, יושקעו כמאה מיליון שקלים במבצע לאיסוף נשק, הקמת מוסדות כיבוי-אש והקמת תחנות משטרה.

בביקור בנצרת בחודש שעבר פנה לציבור הערבי והבטיח "עידן חדש ליהודים וערבים", והסתייג אמירתו השנויה במחלוקת מבחירות 2015, בה הזהיר את בוחריו כי "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי". הביקור לווה במחאה גדולה בעיר.

במקביל, היחסים בינו לבין יו"ר רע"ם מנסור עבאס התחממו, דבר שאף הוביל לפירוק הרשימה המשותפת. עם זאת, נתניהו התחמק מהתייחסות לנושא ואף הביע התנגדות לשותפות פוטנציאלית. "לא אשען על הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully