וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לנתניהו: מפלגת הבית היהודי לא תתמודד ותתמוך בבנט

עודכן לאחרונה: 4.2.2021 / 23:16

חברי המפלגה הסכימו תחילה על התמודדות עצמאית, בשל חוסר הסכמות עם בצלאל סמוטריץ על איחוד. לאחר מכן, פנתה יו"ר המפלגה חגית משה לבנט בבקשה להגיע להסכם חבירה שימנע את מחיקת המפלגה שבבסיסה מפד"ל המיתולוגית. היא תמונה לשרה בממשלה בה יהיה חבר

בווידאו: הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24/צילום: ערוץ הכנסת

מפלגת הבית היהודי בראשות חגית משה לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, ותתמוך בימינה בראשות נפתלי בנט. יו"ר המפלגה חגית משה תקבל תפקיד שרה בממשלה בה בנט יהיה חבר.

משה ביקשה מבנט להגיע להסכם חבירה שימנע את מחיקתה של תנועת המפד"ל (הבית היהודי) ההיסטורית מהמפה הפוליטית, לאחר שהתפוצצו המגעים מול סמוטריץ. לפיכך השניים חתמו על ההסכם, והיא אישרה כי בנט יוכל לעשות שימוש באות ב' בבחירות. אף שמדובר במכה לנתניהו, זמן קצר לאחר ההסכם אמרה משה בריאיון בערוץ 20 כי היא תומכת בו לראשות הממשלה ובהקמת ממשלת ימין.

לאחר מכן הבהירה: "אני מעריכה את עשייתו רבת השנים של נתניהו, אך נפתלי בנט וימינה צריכים להנהיג את ממשלת ישראל על מנת לחלץ את ישראל ממשבר הקורונה".

לעדכונים שוטפים על הגשת הרשימות בבחירות לכנסת

חגית משה יו"ר הבית היהודי הנבחרת. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
"זו התאבדות". משה/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

בתחילה, המפלגה הצביעה על התמודדות עצמאית, לאחר שהמגעים עם סמוטריץ' נכשלו. משה הודתה במהלך שיחה עם ראשי סניפים וסגני ראשי ערים כי המהלך עלול להזיק למפלגה בלשון המעטה. "זו התאבדות", אמרה אך לטענתה "האחריות לכך אינה מוטלת רק על הבית היהודי" וכי היא "עושה זאת בלב כבד". היא ציינה בשיחה כי "בצלאל אמר לי, מה את חושבת שאת עושה? אני חזק פי אלף ממך. אני אמחק אותך בתקשורת כמו שמחקתי את הרב רפי פרץ".

מוקדם יותר היום, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו תפקידי שר לסמוטריץ' ומשה, בתמורה להסכם ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24. לסמוטריץ', שחתם אמש על הסכם עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, הבטיח נתניהו גם שריון של מועמד ממפלגתו בליכוד. הבית היהודי טרם הצטרפה להסכם, וההבטחה נועדה לדרבן את החתימה בין שלוש המפלגות.

נתניהו פעל בימים האחרונים מאחורי הקלעים לאיחוד רחב מימין לליכוד, ואנשיו פיזרו שלל הבטחות לחלק מראשי המפלגות בתמורה לכך שיתאחדו. המשא ומתן בין משה לסמוטריץ' על צירופה לרשימה של הציונות הדתית בראשותו, יחד עם בן גביר, יימשך היום עד לסגירת הרשימות בחצות.

בשבוע האחרון ניהלה משה מגעים עם סמוטריץ'. השיחות איתה לא הבשילו בשל דרישות גבוהות מדי וסמוטריץ' חתם אמש על ההסכם עם בן גביר, במטרה ללחוץ עליה להתפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully