וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: נתניהו בקמפיין 'חוזרים לחיים' - יותר מ-5,000 לא יחזרו, הם מתים

בריאיון באולפן וואלה! NEWS תקף יו"ר יש עתיד את רה"מ וטען כי התנהלותו כפופה למצבו המשפטי. "אין קיר שהוא לא הפיל בשביל להינצל", אמר. הוא מחה נגד הסכם העודפים בין הליכוד לבן גביר, וקרא לכחול לבן לפרוש מהמרוץ. על החרדים: "התכתשות חזיתית אינה הדרך הנכונה"

בווידאו: יאיר לפיד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר/צילום סטילס: ראובן קסטרו, דוברות הכנסת, יח"צ מפלגות ומשרד הביטחון

"יש כמות מטורפת של מתים וראש ממשלה שעושה קמפיין שנקרא 'חוזרים לחיים'; הם לא יחזרו לחיים, הם מתים עכשיו והם ישארו מתים גם אחרי" - כך אומר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בראיון באולפן וואלה! NEWS. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד וטען כי "גם בנושא הכלכלי - יש פה התפרקות מוחלטת עם 90 אלף עסקים שנסגרו. מה שמטריד את הישראלים זה תחושה שאנחנו באירוע מטורף לחלוטין עם ממשלה מופרעת לחלוטין".

עקבו אחר העדכונים במרכז הסקרים של וואלה! NEWS

לפיד מתח ביקורת חריפה על הסכם העודפים שהליכוד חתם עם רשימת הציונות הדתית ומעורבותו של נתניהו בשילוב עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר לרשימה. הוא אף קשר בין התנהלותו הפוליטית של נתניהו למצבו המשפטי. "אין חוק שהוא לא שבר, אין קיר שהוא לא הפיל בשביל להינצל", אמר. "זה מבחינתו לא עניין פוליטי - הוא לא רוצה ללכת לבית סוהר. בגלל זה הוא חבר עכשיו לבן גביר שהוא תומך טרור והוא אדם שפעם לא היה נכנס בדלת הפוליטיקה הישראלית".

"אנחנו מדברים ביום בו נתניהו סגר הסכם קואליציוני, זה לא רק הסכם עודפים", הוסיף לפיד. "זה הסכם עם איתמר בן גביר - בן אדם שתלה תמונה של ברוך גולדשטיין שרצח 29 אנשים. זה מפלגת ברוך גולדשטיין, והליכוד עשתה איתה הסכם עודפים. זו מכירת חיסול".

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
"מכירת חיסול". לפיד/ראובן קסטרו

ברקע הסקרים האחרונים שמעידים כי מרצ וכחול לבן מתנדנדות על גבול אחוז החסימה, לפיד הביע ביטחון בכוחה של מרצ אך קרא לכחול לבן לפרוש מהמירוץ. "מרצ תעבור", אמר. "אני ראיתי את הסקר אתמול ולנו יש מחקר משלנו שהוא הרבה יותר רחב. כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה וגם אם תמשיך לרוץ, תוריד לפח 90-80 אלף קולות. אם בני גנץ הוא עדיין אדם אחראי - הוא צריך לפרוש".

לפיד סירב להסכים לטענה של כחול לבן כי נוכחותם בממשלה מגבילה ומרסנת את נתניהו. "כל הדבר הזה שהם יושבים שם ומדי פעם מנהלים מריבות זה נחמד מאוד לצורכי קמפיין", טען. "אבל אם לא הם - לא הייתה הממשלה הזו. כל האגדה הזו שלא הייתה ברירה - הייתה ברירה. לא היה צריך להקים את ממשלת נתניהו החמישית. אפשר היה להקים ממשלה אחרת ומה שהכי חמור זה שהם מחזיקים את הממשלה הזו. בואו לא נתבלבל. זו ממשלה שקיימת בזכות קולותיהם של כחול לבן. ההתנהלות הנוראה הזו - הם חתומים עליה".

יו"ר יש עתיד הטיל חלק מהאחריות למה שהגדיר כ"ריסוק האמון הציבורי במערכת" על עצם הצטרפותה של כחול לבן לממשלה. "זה מתחיל בזה שהם (כחול לבן) רימו את בוחריהם ונכנסו לממשלה", אמר. "חוץ מזה, סליחה, מה הם מנעו? נתב"ג לא היה פתוח? היו מכת"זיות בהלוויות בירושלים? יש פחות מתים?".

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ במליאת הכנסת, 31 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"קולות לפח". גנץ/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בהתייחס לטון המרוכך של יש עתיד כלפי החרדים במערכת הבחירות ובקמפיין, לפיד הכחיש כי מדובר בחישובים פוליטיים לקראת הרכבת הממשלה הבאה. "הם לא ייכנסו לממשלה בראשותי, הם לא יעשו אותי קואליציות, הם תמיד יעדיפו את נתניהו", הצהיר. "השיקול הוא לא פוליטי, אלא מה נכון בזמן מגיפה. אין בעיה לשתף פעולה אבל אנחנו יודעים את הבסיס. הבסיס הוא שכולם יודעים שאותי לא סוחטים, תשאלו את גפני (יו"ר ועדת הכספים, יהדות התורה). ולכן הדברים שאני מאמין בהם לא ישתנו כי זה נוח פוליטית, כבר הוכחתי את זה, לכן אני כבר פטור מחובת ההוכחה".

"אני חושב שכל ילד בישראל צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית ואני אאבק על זה בכל כוחי", המשיך לפיד. "כולם צריכים להתגייס, כולם צריכים לעבוד ולשלם מסים. אחרי שאמרנו את זה, מי שמוכן לקבל עליו את החוקים האלו, הוא אחי וחי איתי באותה מדינה".

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
"פטור מחובת ההוכחה". לפיד/ראובן קסטרו

"אין דבר יותר קל, הייתי עושה עוד חמישה מנדטים בסקרים בשבוע אם הייתי נכנס בהם חזיתית, אבל זה לא הדבר הנכון", אמר בנוגע לגישתו למפלגות החרדיות. "הדבר הנכון הוא להכיר בזה שיש כשל נורא של ההנהגה שלהם, לא של הציבור. יש כשל נורא של הממשלה מולם - גם בהסברה וגם באכיפת החוק. ואני בעד, אני אמרתי אלף פעמים וזו אמירה תקפה - הנכד של קנייבסקי לא יקבע במדינת ישראל אם יהיה סגר, גם הרב קנייבסקי לא יקבע אם יהיה סגר. צריך לאכוף את החוק, צריך להתנהג כמו בני אדם, אבל להכנס באנשים חולים נראה לי מוגזם".

מפלגת כחול לבן מסרה בתגובה על אמירתו לפיה לא תעבור את אחוז החסימה: "עשור של כותרות. אפס אחריות. אפס הישגים".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדברי לפיד: "הניסיון של יאיר לפיד להציג את עו"ד איתמר בן גביר כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטיליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את בטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) כתב בטוויטר בתגובה ללפיד: "כל מי שעושה קמפיין פוליטי על גבם של הנפטרים ממחלת הקורונה, לא ראוי להנהגת המדינה. אפילו מסוכן. עשינו ועודנו עושים הכל על מנת למנוע מוות מיותר וכדי לשמור על בריאות הציבור למרות התנגדות אוטומטית של לפיד והאופוזיציה ושל האופוזיציה בתוך הקואליציה של כחול לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully