וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד והציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם עודפים

רשימת הציונות הדתית, שנולדה הודות ללחץ הליכוד לאיחודים בימין, חתמה על הסכם עם המפלגה במסגרת ההיערכות לבחירות. בציונות הדתית ציינו כי עמדו על כך שנתניהו יתחייב בהסכם להקים ממשלת ימין עם אנשי הרשימה

בווידאו: הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24/צילום: ערוץ הכנסת

רשימת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מעוצמה יהודית חתמה היום (רביעי) על הסכם עודפים עם הליכוד במסגרת הבחירות הקרובות לכנסת ה-24. בהודעה מטעם רשימת הציונות הדתית צוין כי אנשיה עמדו על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתחייב בהסכם להקים עימה ממשלת ימין.

עקבו אחר העדכונים במרכז הסקרים של וואלה! NEWS

חלק מבכירי הליכוד שללו בימים האחרונים אפשרות שבן גביר יהיה חלק מהממשלה בראשות נתניהו, אם ירכיב את הממשלה הבאה, אבל סעיף בהסכם העודפים בין הליכוד לציונות הדתית בה קובע כי "ראש הממשלה ידאג לשלב את נציגי המפלגה בכל ממשלה שיקים".

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
הסכם עודפים עם הליכוד. סמוטריץ' ובן גביר במעמד איחוד הרשימות/אתר רשמי, עוצמה יהודית

עוד נקבע בהסכם כי הצדדים "יקדישו את מרצם" להצלחת שתי המפלגות בכנסת. "כפי שאמרנו כל העת, בצד הטיפול במשבר הקורונה והכלכלה לא נאפשר להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהניח את ערכי הציונות הדתית והימין בצד בשנים הקרובות", נמסר מהציונות הדתית לאחר ההודעה על חתימת ההסכם. "יש לנו דרך ונעשה הכל להקמת ממשלת ימין בישראל".

בעקבות ההסכם, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מתחה ביקורת חריפה ואף תקפה את נתניהו סביב האפשרות שישלב את בן גביר בממשלתו הבאה. "אחרי שעשה כל שביכולתו כדי לאחד בין הקיצונים והגזענים ביותר, נתניהו לוקח צעד קדימה ודואג גם להכשיר אותם לממשלה", אמרה. "הוא נותן מקום של כבוד לממשיכי דרכו של כהנא, שיצחק שמיר נהג להחרים את נאומיו במליאה, רק בשביל חסינות ממשפט. זו עדות לשפל המוסרי של הליכוד".

"ממשלת ימין איתנה"

סמוטריץ' ובן גביר הכריזו על החיבור ביניהם לפני כשבוע, עת סגירת הרשימות לבחירות לכנסת שיתקיימו ב-23 במרץ. בעידוד הליכוד ונתניהו, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' ועוצמה יהודית בראשות בן גביר הכריזו כי יתאחדו ל"בלוק טכני" גם עם מפלגת נעם. "יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה", מסר סמוטריץ'. לפי ההסכם, עוצמה יהודית תקבל את המקומות השלישי והשישי ברשימה. מאז סגירת הרשימות, הסקרים השונים מנבאים לרשימה ארבעה עד חמישה מנדטים.

רה"מ נתניהו בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"יקדישו את זמנם ומרצם". נתניהו/ראובן קסטרו

לקראת מועד סגירת הרשימות נעשו מאמצים להביא לאיחוד גם עם הבית היהודי בראשות חגית משה, אולם לבסוף היא החליטה שלא להתמודד ולתמוך בימינה בראשותו של נפתלי בנט. "בצלאל אמר לי, מה את חושבת שאת עושה? אני חזק פי אלף ממך", הסבירה משה את החלטתה שלא להצטרף לחיבור. "הוא אמר לי 'אני אמחק אותך בתקשורת כמו שמחקתי את הרב רפי פרץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully