וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העלה תמונה עם חיילים בניגוד לחוק התעמולה - והסיר אותה

12.2.2021 / 17:17

בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה הועלתה תמונה בה הוא נראה לצד חיילים בניגוד לחוק התעמולה האוסר על שימוש בצה"ל בהקשרי תעמולת בחירות. התמונה הוסרה בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון

נתניהו: לא חושב ששלב ההוכחות במשפטי יחל לפני הבחירות/עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה אתמול (חמישי) בדף הפייסבוק שלו תמונה בה הוא מצולם עם חיילי צה"ל, בניגוד לחוק התעמולה שאוסר על שימוש בצה"ל וחייליו בהקשרים של תעמולת בחירות. לאחר פניה של התנועה לאיכות השלטון, התמונה הוסרה מהפוסט.

במכתב ששיגרה התנועה לנתניהו ולליכוד, נכתב כי "תוכן הפרסום בשילוב התמונה המציגה את ראש הממשלה יחד עם חיילי צה"ל לבושי מדים, בעוד שפניהם גלויות לכל, עולה לכדי זיהוי של ראש הממשלה, המכהן כראש מפלגת הליכוד, עם חיילי צה"ל", בניגוד לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) ולהחלטות של ועדת הבחירות המרכזית ממערכות הבחירות האחרונות שהורו לנתניהו ולליכוד לחדול משימוש בחיילי צה"ל בקמפיין.

פוסט של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם חיילי צה"ל, שהועלה בחשבון הפייסבוק שלו ב-11 בפברואר 2021. צילום מסך, צילום מסך
התמונה הוסרה. הפוסט של נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

זו אינה הפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית בה פוליטיקאים פועלים בניגוד לחוקי הבחירות והתעמולה. בשבוע שעבר נודע כי יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים שיחות פוליטיות עם פעילים מלשכתו במשרד הביטחון, תוך שימוש בציוד ומכשירים של המשרד, בניגוד לחוק הבחירות האוסר על שימוש בנכסים ממשלתיים לצרכי תעמולת בחירות והנחיות ההיועץ המשפטי לממשלה האוסרות על פעילות פוליטית בתוך משרדי הממשלה ולשכות שרים.

בכחול לבן קיימו בחודש האחרון לפחות שלוש שיחות זום עם מאות פעילים, תחת הסלוגן "אצלכם בסלון", בהשתתפות שרים מתחלפים מבין שרי המפלגה. בשיחות, שהתקיימו ביום שישי בשעות הצהריים, גנץ הופיע מלשכתו במשרד הביטחון, תוך שימוש במחשב ומצלמה המזוהים תחת השם "משהבט" - השייך למשרד הביטחון.

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS ובעקבות פניות משפטיות לכחול לבן, היועץ המשפטי של המפלגה הבהיר כי לא ייעשה שימוש בלשכת השר, ובאמצעים השייכים למשרד הביטחון לצרכי קמפיין.

עוד בוואלה!

סקר: מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, גוש נתניהו מגיע ל-62 מנדטים

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ עורך כנסי זום פוליטיים ממשרד הביטחון. חחא, צילום מסך
מתוך הפגישה עם גנץ/צילום מסך, חחא

חוק הבחירות (דרכי תעמולה) אוסר שימוש בקשר עם תעמולת בחירות בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של משרדי ממשלה וגופים ממשלתיים אחרים. האיסור נועד להפריד בין כספי ציבור, שמממנים את שרי הממשלה, וכספי מימון מפלגות שמממנים את מסעות הבחירות, וכן לשמור על ניקיון השירות הציבורי מפוליטיזציה.

בנוסף, השימוש במשאבי הממשלה לצרכי תעמולת בחירות פוגע בעקרון השוויון החל על המועמדים בבחירות, שכן לא כל המפלגות נהנות מגישה אליהן.

במקביל, לפני כל בחירות וכך גם לקראת הבחירות לכנסת ה-24, מופצות לכל שרי הממשלה הנחיות ברורות של היועץ המשפטי לממשלה, האוסרות על פעילות מפלגתית בלשכות שרים. כך, היועמ"ש מתיר פעילות פוליטית מתוך לשכות שרים וסגני שרים, רק כשמדובר בפעילות מצומצמת ומוגבלת בהיקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully