וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יתרום למפלגה": אלקין ניסה לעבור לבנט לפני שהצטרף לסער - וסורב

עודכן לאחרונה: 15.2.2021 / 13:33

מקורב לשר לשעבר ניהל שיחות עם אנשי ימינה לפני פיזור הכנסת והבהיר כי הדבר נעשה בידיעתו, אך נדחה, ואלקין הצטרף לבסוף למפלגת תקווה חדשה. אלקין הכחיש: "טענה הזויה"

בווידאו: אלקין התפטר מתפקידו ומצטרף לגדעון סער/צילום: אל ימאמה, עריכה: אסף דרורי

השר לשעבר זאב אלקין, מספר 3 ברשימת תקווה חדשה לכנסת ה-24, ניסה להצטרף למפלגת ימינה אך סורב - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. מקורב לאלקין פנה בתקופה שבין הקמת מפלגתו החדשה של גדעון סער ליום פיזור הכנסת, וניסה לבחון עבורו את האפשרות לעבור למפלגה בראשות נפתלי בנט. המקורב ניהל לפחות שתי שיחות בנושא עם בנט ואנשיו, ובאחת מהן אף הבהיר כי פנייתו נעשית בידיעת אלקין. למרות זאת, יו"ר ימינה דחה את ההצעה בטענה כי צירופו של אלקין "לא תורמת" למפלגה דבר.

אלקין כיהן כשר ההשכלה הגבוהה ומשאבי המים בממשלת נתניהו-גנץ, ולאחר פיזור הכנסת ה-23 עזב את הליכוד והצטרף למפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה. בהצהרה לתקשורת שנשא אחרי שהגיש את התפטרותו מהממשלה, תקף אלקין בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הבחירות מתרחשות עקב הסתבכותו המשפטית. הוא אחד מתוך ארבעה חברים מהליכוד שעזבו למפלגתו של סער, ובהם חברות הכנסת מיכל שיר ושרן השכל והשר לשעבר בני בגין.

ראיון עם זאב אלקין 18 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
אלקין/ראובן קסטרו

הניסיון של אלקין להצטרף לימינה מעמיד באור מביך טענות שהטיח בימים האחרונים נגד מפלגת ימינה, כגון ביקורת על מדיניות העמימות שאימץ בנט ליום שאחרי הבחירות, בתשובה לשאלה האם יסכים לשבת תחת נתניהו. כך, אלקין תקף השבוע את בנט ואמר כי "אם אתה חושב שנתניהו, עם כל הזכויות שלו, צריך להיות מוחלף, אתה לא יכול להגיד דקה אחרי זה שאתה מוכן לשבת תחתיו. זה לא הוגן ולא נכון".

העימות בין ימינה ותקווה חדשה במערכת הבחירות הנוכחית הוא אחד הקרבות הבולטים בין המפלגות, והוא מתמקד בעיקר סביב המשך כהונת נתניהו. בעוד סער פוסל כל אפשרות של ישיבה עם נתניהו, בנט טוען כי נדרש להחליף את ראש הממשלה אך לא מוכן להתחייב כי לא יישב תחתיו בממשלה הבאה. למרות המתקפות של תקווה חדשה נגד בנט, סער עושה שימוש בתמונתו כשותף אפשרי לממשלה הבאה בראשותו.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, 12 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
בנט/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

אלקין הכחיש את הדברים. "הטענה נשמעת לי כהזויה, לפחות אינני מכיר שום שיח ביני או מישהו מטעמי על הצטרפותי לימינה", נמסר בתגובה מטעמו. "זה לא סוד שתמיד הייתי ביחסים טובים עם בנט ושקד, ואם הייתי רוצה להצטרף אליהם מן הסתם הם היו מאוד שמחים לכך, אבל אני מאמין בכך שגדעון סער, עם הניסיון, ההישגים המעשיים וכושר המנהיגות שיש לו הוא האיש הנכון להחליף את נתניהו ולהוביל את מדינת ישראל בשנים הבאות".

גם בתקווה חדשה טענו כי לא היו דברים מעולם. "לא היו כל מגעים בין אלקין לבנט. מאידך: ערב הבחירות האחרונות ניסה בנט לגייס ללא הצלחה את ד"ר יפעת שאשא-ביטון ואת ד"ר יועז הנדל. שניהם סירבו להפצרותיו של בנט לאחר שהבינו כי בנט אינו מנהיג ואין לו כוונה להחליף את שלטונו ארוך השנים של נתניהו. גם הנדל, גם שאשא-ביטון וגם אלקין בחרו להצטרף לתקווה חדשה בראשות גדעון סער כיוון שסער הוא המנהיג המנוסה והאחראי היחיד בישראל היום שמציב אלטרנטיבה מנהיגותית וערכית אמיתית לנתניהו. בנט היה ונותר בכיס של נתניהו והנסיון שלו להסיט את תשומת הלב הציבורית מהמנעותו מלהתחייב שלא יאפשר בקולות בוחריו הקמת ממשלה נוספת של נתניהו - ייכשל", נמסר.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הגיב על הפרסום ואמר כי" ‏האמת תמיד יוצאת לאור, כמו האופורטוניזם. אלקין עבר מקדימה לליכוד, רצה ללכת לימינה ובסוף סיים אצל סער. מופתעים? אני מקווה בשבילו שזו תהיה התחנה האחרונה, בטח זה לא פשוט עם כל המעברים האלו".

מימינה נמסר: "מפאת כבודו של אלקין, לא נרחיב בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully