וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת השיקה קמפיין: "כולם רוצים את הקולות שלנו"

20.2.2021 / 13:52

איחוד המפלגות חד"ש, תע"ל ובל"ד קיימו אירוע השקה בנוף הגליל לקראת הבחירות לכנסת ה-24. יו"ר הרשימה איימן עודה אמר כי קולות האזרחים הערבים נהיו אטרקטיביים: "הימין הבין שהוא לא יכול איתנו והשמאל-מרכז בלעדינו"

בווידאו: איימן עודה בהשקת קמפיין הרשימה המשותפת/צילום: הרשימה המשותפת, עריכה: אסף דרורי

הרשימה המשותפת השיקה היום (שבת) קמפיין לקראת הבחירות לכנסת ה-24. בפתח הכינוס שנערך במלון רמדה בנוף הגליל נאם ראש הרשימה, איימן עודה. "כולם רוצים את הקולות שלנו כי הימין הבין שהוא לא יכול איתנו והשמאל-מרכז בלעדינו", אמר עודה, שהסביר מדוע קולות האזרחים הערבים נהיו אטרקטיביים בקרב מפלגות משני צידי המתרס.

"הבאנו הישגים ושיניו את מעמדם של האזרחים הערבים לזרם מרכזי ולגיטימי בפוליטיקה", אמר עודה. "במערכות הבחירות האחרונות הגדלנו את כוחנו ומנענו מנתניהו להקים ממשלת ימין צרה. עכשיו כולם רוצים את הקולות שלנו".

הוא המשיך, "אבל ההיסטוריה מלמדת שאת הזכויות שלנו אף אחד לא ייתן לנו. אנחנו נשיג אותן מתוך עוצמה ומתוך ערכים. רק הצבעה למשותפת תחזק את קולם של האזרחים הערבים מול כל הגזענים".

גם ח"כ אחמד טיבי תקף את נתניהו ואמר כי ביום הבחירות הוא יווכח לדעת כי הוא "חי באשליות". טיבי אמר כי "נתניהו מתייחס אל הציבור הערבי והיהודי כאילו הוא מועמד חדש שמתמודד מול מועמד ישן ולא טוב, שלא טיפל בבעיות הכלכליות והסית נגד הציבור הערבי. הציבור מכיר את השטיקים של נתניהו". טיבי התחייב כי הרשימה המשותפת לעולם לא תתן יד "לא בהמלצה ולא בהצבעה", בעד ממשלת נתניהו.

איימן עודה בהשקת קמפיין הרשימה המשותפת 20 פברואר 2021. צילום, צילום מסך
עודה בנוף הגליל, היום/צילום מסך, צילום

"אני בטוח שככל שנתניהו יעבוד יותר בחברה הערבית הוא יקבל פחות בחברה הערבית", הוסיף סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד. "אני אומר את זה כי נתניהו הגזען, כשהוא פונה לציבור הערבי, הוא לא שם לב שהציבור הערבי לא טיפש ומכיר אותו טוב מאוד".

הוא הוסיף כי "החברה הערבית לא תצביע לנתניהו, גם אם לא הייתה אף מפלגה אחרת, כי הם מכירים אותו. הזלזול של נתניהו באינטליגנציה של הציבור הערבי יגרום לכך שהוא יקבל פחות ממה שהוא קיבל בפעם האחרונה, אפילו עם כל הסקרים שלא משקפים את האמת".

בנאומו אמר אבו שחאדה כי "שיוויון מותנה ושוויון לחלק מהאוכלוסייה ושוויון לעדה הזאת או לעדה אחרת זה לא שיח אזרחי של שוויון. זאת גזענות מבית היוצר של נתניהו". לדבריו, "גם באירופה וארצות הברית יש גזענים, אבל שם הגזענים הפשיסטים הניאו נאצים, האנשים המסוכנים, הם בשולי החברה וכל החברה יוצאת נגדם".

עוד בוואלה!

כלכלת בחירות? נתניהו הקים צוות שיבחן השקעה לקידום ההייטק במגזר הערבי

לכתבה המלאה
הרשימה המשותפת בהשקת קמפיין הבחירות שלה. יו״ר הרשימה ח״כ איימן עודה (חד״ש), יו״ר תע״ל ח״כ אחמד טיבי ויו״ר רשימת בל״ד ח״כ סמי אבו-שחאדה.. הרשימה המשותפת,
שלושת המובילים ברשימה המשותפת בהשקת קמפיין הבחירות, היום/הרשימה המשותפת

בשונה ממערכות הבחירות הקודמות, הרשימה המשותפת מונה רק את שלושת המפלגות - ללא מפלגת רע"מ. זאת, לאחר חילוקי הדעות שעלו בין הצדדים בחודשים האחרונה בעקבות התקרבותו של יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד.

המתחים שמשכו הגיעו לסיומם בתחילת החודש, אז, לאחר הקרבות שאפפו את שיתוף הפעולה בין המפגלות המרכיבות את הרשימה, עבאס ונציגיו הגיעו לוועדת הבחירות המרכזית והגישו את הרשימה. "אנחנו יוצאים לעידן חדש בו אנו רוצים לממש את השותפות הפוליטית לטובת החברה הערבית", אמר אז.

אחד הגורמים שהוביל להודעת הפיצול באיחוד המפלגות היה חוסר הסכמה לתנאים שהציבה רע"ם. בין היתר דרשה את הסכמת שאר המפלגות לכמה תנאים, ובתמורה תקבל את התנאי "רק לא נתניהו". עוד דרשו המנעות מהצבעות שפוגעות בזהות הדתית והשמרנית של החברה הערבית. לעומת זאת, יתר הסיעות ברשימה המשותפת דרשו להיצמד למצע הפוליטי הישן, וכי ההחלטות ברשימה תתקבלנה על פי רוב - ובכלל זה המלצה על מועמד לראשות ממשלה.

חד"ש, בל"ד ותע"ל סיכמו על ריצה משותפת ללא רע"ם בבחירות 2021, 4 פברואר 2021. חד"ש, אתר רשמי
נציגי הרשימה לאחר הסיכום על ריצה משותפת. תחילת החודש/אתר רשמי, חד"ש

במקביל לטענות שעלו בעניין התקרבותו של עבאס לנתניהו, וכן אפשרות של המצלה מצד מפלגות ערביות עליו כראש ממשלה, בליכוד הכריזו כי לא יקימו ממשלה הנשענת או נתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והדגישו גם כי לא יסתמכו על יו"ר רע"מ עבאס. בהודעה שפרסמה המפלגה הסבירו את המהלך בטענה כי מפלגתו של ח"כ איימן עודה התנגדה "להסכמי השלום המקרבים בין יהודים לערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully