וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני הטקס לשחרור אילת, ראש העיר תקף את נתניהו: "התנהלותו מבישה"

עודכן לאחרונה: 23.2.2021 / 20:09

מאיר יצחק הלוי, המתמודד ברשימת תקווה חדשה של סער, מתח ביקורת חריפה על התנהלות רה"מ סביב הטקס: "מלמד על הדרך שבה הוא מנהל את המדינה". כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו הודיע על השתתפותו באירוע ברגע האחרון ולשכתו ביקשה היום לשנות את סדר הדוברים בו

בווידאו: נתניהו ביקר בחוף הים באשדוד להתרשם מהזיהום/מערכת וואלה! NEWS

שעות לפני הטקס הממלכתי לציון 72 שנה לשחרור העיר אילת הערב (ראשון), ראש העיר אילת ומספר 7 ברשימת תקווה חדשה, מאיר יצחק הלוי תוקף בחריפות בפייסבוק את ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, נתניהו הודיע בשבוע שעבר ברגע האחרון על השתתפותו בטקס, ובעקבות כך נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיעו על ביטול השתתפותם. הבוקר לשכת ראש הממשלה גם ביקשה לשנות את סדר הדוברים בטקס.

"למעלה מ-17 שנים שאני מכהן כראש עיריית אילת ואירוע מביש שכזה לא היה לי", אמר ראש העיר. "הערב יתקיים בעירנו הטקס הממלכתי השנתי לציון שחרור אילת. כבר לפני כחודשיים אישרו את השתתפותם כאורחי הכבוד של הטקס נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ"ל לשעבר (אילתי משלנו), רא"ל גדי אייזנקוט. כנציגת הכנסת להשתתף בטקס נבחרה על ידי יו"ר הכנסת, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון. הטקס כהרגלו ממלכתי וללא מעורבות פוליטית".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"הקרקס הפוליטי קודם לכל ולא משנה מה המחיר". מאיר יצחק הלוי/אתר רשמי, באדיבות המצולם

"להפתעת כולם בליל רביעי שחלף, שלושה-ארבעה ימים לפני הטקס קיבלתי הודעה ממרכז ההסברה שראש ממשלת ישראל החליט להגיע לטקס. הכנסת ביטלה את השתתפותה של ח"כ שאשא-ביטון. למחרת נשיא המדינה ולאחריו הרמטכ"ל הודיעו על ביטול השתתפותם בטקס משום הפגיעה בממלכתיות והכנסת פוליטיקה לאירוע ממלכתי", המשיך.

"הבוקר הגדילה לעשות לשכת רה"מ וביקשה לשנות את הליינאפ שנקבע ואושר על ידי מרכז ההסברה לפני מספר ימים. אירוע עצוב זה אולי הוא אירוע קטן המתרחש באילת אך לטעמי הוא אירוע מדאיג, חמור ומסוכן המלמד יותר מכל על הדרך בה ראש הממשלה מנהל את המדינה בשנתיים האחרונות. ניהול האומר אני במרכז וכל השאר לא חשוב. ניהול האומר שהקרקס הפוליטי קודם לכל ולא משנה מה המחיר. המחיר של היום הוא שחגיגת אילת ה-72 לשחרור אילת תהיה פחות חגיגית", כתב הלוי.

הלוי, שהיה בעבר איש ליכוד, מתמודד כעת ברשימת תקווה חדשה של גדעון סער, וכך גם שאשא ביטון, שהייתה אמורה להשתתף בטקס לפני שהוחלפה בקרן ברק, סגנית יו"ר הכנסת, הדרג שמייצג את הכנסת בדרך כלל באירועים ממלכתיים. שאשא ביטון הוזמנה להשתתף בטקס בחודש שעבר כשסגני יו"ר הכנסת לא הסכימו להשתתף, אך בשבוע שעבר הכנסת עידכנה אותה שתוחלף על ידי ברק, סגנית יו"ר הכנסת. גורמים פוליטיים מעריכים כי ההגעה של נתניהו לאילת היא חלק ממאמץ לשמור על אילת כעיר ליכודית, ולמנוע זליגת קולות לכיוון סער. אחרי הטקס, נתניהו צפוי לקיים גם מפגש עם פעילי ליכוד במלון רויאל ביץ', ולא מן הנמנע שינצל את הביקור בעיר הדרומית גם כדי לציין את פתיחת ענף התיירות ואת פתיחת בתי המלון אחרי הסגר הממושך.

עוד בוואלה!

ברגע האחרון, נתניהו החליט להגיע לטקס לציון שחרור אילת והנציגה של סער הוחלפה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו בסיור בקופת חולים לאומית ביד שרה בירושלים, 16 בפברואר 2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
אישר השתתפות ברגע האחרון. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ההזמנות ואישורי ההגעה לטקס נעשו כבר לפני כחודש, והופצו בפרסומים רשמיים בשבוע שעבר. לוואלה! NEWS נודע שנתניהו לא היה אמור מלכתחילה להשתתף בטקס האזכרה השנתי, שייערך השנה ללא קהל אך יועבר בשידור חי ברשתות החברתיות, ורק בשבוע שעבר - ימים ספורים לפני האירוע - לשכת ראש הממשלה החליטה להשתתף בטקס. ביום רביעי הודיע מרכז ההסברה לעיריית אילת כי נתניהו יתייצב וינאם באירוע, בו בין היתר משוחזרת התמונה ההיסטורית של הנפת דגל הדיו על ידי אנשי חטיבת הנגב בסוף מלחמת העצמאות.

בהמשך, בבית הנשיא הודיעו למארגני הטקס שהנשיא ריבלין לא יגיע לטקס, מחשש שהאירוע מקבל צביון פוליטי. "לצערנו נשיא המדינה לא יוכל להשתתף בטקס כבכל שנה, לאחר שהתברר כי מתכונתו תישא גוון פוליטי ברוח ימי תקופת הבחירות", נמסר מבית הנשיא בתגובה לפניית וואלה! NEWS. גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, יליד אילת, ביטל את השתתפותו בטקס. איזנקוט הוזמן לפני כמה חודשים על ידי הלוי להיות אורח כבוד בטקס הממלכתי, ואולם, לאחר שעודכן על החלטתו של ריבלין להיעדר מהאירוע, הודיע גם הוא למארגנים שלא ישתתף. לדברי מקורבים לאיזנקוט, הוא החליט לוותר על הגעתו מחשש שהאירוע יהיה בעל אופי פוליטי, ולא ממלכתי.

ח"כ ברק: "חשיבות גדולה בהגעת ראש הממשלה"

קרן ברק, סגנית יו"ר הכנסת שייצגה את הכנסת בטקס מסרה בתגובה לפוסט של ראש העיר כי "אני שמחה לייצג את הכנסת בטקס הנפת דגל הדיו, מתוקף תפקידי כסגנית יו"ר הכנסת. משמחת אותי וגם את תושבי העיר כולה, גם העובדה שראש הממשלה הדרים לכאן היום לכבד בנוכחותו את הטקס החשוב וכדי לראות מקרוב את פתיחת בתי המלון והעסקים בעיר התיירותית ביותר".

"כיו"ר שדולת התיירות ויו"ר הועדה לעסקים קטנים ובינוניים אני רואה בכך חשיבות גדולה, משיחותיי עם תושבי העיר, עלתה שמחתם על כך שראש הממשלה, הגיע לכאן היום, והדבר הפך להתרגשות גדולה ושיחת היום באילת", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully